Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Палене с кабели - как точно го правите? Май бъркам....
Collapse
X
-
deadairplane -
Е как да е прав ...Това твърдение просто не е вярно.Все тая дали ще закачаш кабела за двигателя или за клемата. АкУмУлаторът винаги ще се зарежда. А ако му е дошло времето да гърми и ще гърми ...после масата- защипва с - на неговия акомулатор и дава на корпуса на твоя двигател- така няма да се мъчи да ти зарежда твоя акомулатор,вдига колегата 3000 оборота и тогава може да си въртиш на стартер колкото си искаш.Елементарно! :D
Коментар
-
Нека и аз споделя нещо. Имам комплект кабели за даване на ток от преди 1989 г., производство на кабелния завод в Бургас. Те се правеха за Канада и ги нямаше по нашите магазини. Един приятел (лека му пръст) ми ги изнесе (открадна) и съм ги ползвал много пъти. Кабелите са в красива кръгла чантичка с цип и на нея има схема за свързване и ред на действие ( за тъпите канадци). Първо се свързват двата плюса. След това се свързва минуса на колата с добър акумулатор и след това другия край на кабела се закача ЗА ШАСИТО или ЗА ДВИГАТЕЛЯ (на маса), а не директно на минуса на "болния" акумулатор. Пали се колата донор на ток, работи 5 минути и тогава се прави опит да се запали другата. На тези кабели щипките са много особени. Имат голяма контактна площ, здрава пружина и ка доста големи, така че може да ги закачиш на много места. Винаги съм спазвал тази последователност и НИКОГА не съм имал проблем. Така съм палил и чужди коли, а и моята (и Валтбурга и Темпрата). Дано съм Ви бил полезен.Не остана време за подпис ...
Коментар
-
Щипките са много важни, наистина.Кабелите на ОМВ от случката за която писах по-горе имаха слаба пружина.Наложи се да ги защипя за нещо дебело та да може пружината да стисне по-здраво.Иначе като завъртя стартера и си оставах само с моя акумулатор.Демек въпреки красотата им - пак не са като хората.А колкото до инструкциите, ясно е че трябва да има някакви.Същата дискусия "Защо пък там?" би имало дори и да беше написано "Закачете ги на акумулатора!"Освен това не могат да напишат "Закачете ги където и да било", защото все някой ще вземе да ги закачи на маркуча на разширителното казанчеNasko_Bs написа:Нека и аз споделя нещо. Имам комплект кабели за даване на ток от преди 1989 г., производство на кабелния завод в Бургас. Те се правеха за Канада и ги нямаше по нашите магазини. Един приятел (лека му пръст) ми ги изнесе (открадна) и съм ги ползвал много пъти. Кабелите са в красива кръгла чантичка с цип и на нея има схема за свързване и ред на действие ( за тъпите канадци). Първо се свързват двата плюса. След това се свързва минуса на колата с добър акумулатор и след това другия край на кабела се закача ЗА ШАСИТО или ЗА ДВИГАТЕЛЯ (на маса), а не директно на минуса на "болния" акумулатор. Пали се колата донор на ток, работи 5 минути и тогава се прави опит да се запали другата. На тези кабели щипките са много особени. Имат голяма контактна площ, здрава пружина и ка доста големи, така че може да ги закачиш на много места. Винаги съм спазвал тази последователност и НИКОГА не съм имал проблем. Така съм палил и чужди коли, а и моята (и Валтбурга и Темпрата). Дано съм Ви бил полезен.
Така че...Както и да ги закачите, няма да сбъркате.Важно е качеството на кабелите, нищо друго.
I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
-
deadairplane -
Малко не е така само за гърмежа ама айде.Колкото бойни машини съм запалил със кабели или дърпане с две въжета на кръст толкова ......аре няма да пиша повече ,но минуса се закача на двигатела по други причини.А защо с две въжета на кръст се влачи верижна машина някой знае ли.ilkor написа:Е как да е прав ...Това твърдение просто не е вярно.Все тая дали ще закачаш кабела за двигателя или за клемата. АкУмУлаторът винаги ще се зарежда. А ако му е дошло времето да гърми и ще гърми ...после масата- защипва с - на неговия акомулатор и дава на корпуса на твоя двигател- така няма да се мъчи да ти зарежда твоя акомулатор,вдига колегата 3000 оборота и тогава може да си въртиш на стартер колкото си искаш.Елементарно! :DFiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Ще ви го обясня пак с думи прости:Значи щипките е правилно да се закачват + със + и - на корпуса на двигателя, който ще палим. Ако се закачат кабелите на + и - на изтощения акомулатор- тогава ще възникне консумация още в момента на закачването на щипците и до момента на въртене могат да минат доста секунди, в които зареждащия акомулатор се разрежда шоково за да създаде заряд в изтощения и когато завъртим на стартер затваряме веригата през изтощения акомулатор, което сваля пусковия ток доста, в някои случаи наполовина.Ако - се закачи директно на блока на двигателя- тогава стартера върти само за сметка на акомулатора, който дава ток- т.е. + отива директно на стартера, както и -, ако щипката е закачена за корпуса- пак директно и се избягва нежеланото шоково зареждане на стария акомулатор, което всъщност като общ ефект намалява общия пусков ток....ПП. Палил съм стотици коли и по двата начина и разликата във въртенето е от 10 до 50% намаление, ако - се закачи за - на стария акомулатор.Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.
Коментар
-
deadairplane -
Tornado , хитър въпрос , ама да питам - ако е с едно въже вързано на средата на верижната не става, така ли ? Или става, но не е правилно? Или просто са 2, за да не се скъса едното? По темата - на гоуфа явно му хареса, щото днеска пак така го палих. Вие си спорете, аз вече паля на плюс и корпус, а не на плюс и минус, въпреки че не схващам точната идея. Искате ли всички да пишем в зелено и с големи букви?
Коментар
-
секунда, да си активирам администраторския акаунт.... още на следващия стиуд ще се яви някой хубавец, който чул недочул, ще пита как да пали с кабели и защо това, и онова.... въпреки елементарното даване на ток, има какво да се сбърка, аз например допрах кабелите преди да съм ги откачил и те присветнаха.
Коментар
-
deadairplane
Реклама
Collapse


Коментар