Става въпрос за Форд 1,8 TD 90к.с.Когато го купих губеше доста антифриз от водната помпа. Смених я заедно с ангренажния ремък и ролките...обаче забелязвам, че продължава да губи охлаждащата течност, по - малко, но пак значително - около 100-150ml на 1000км. Огледах за течове от маркучите, съединенията и радиатора - няма. Стартирах ДВГ, отворих капачката на разширителния съд, подадох газ до към 2000 - 2500 об./мин. -> балончета не излизат... На 2000-2500 об./мин. бял пушек от ауспуха няма, абсолютно безцветен е. Капачката на разширителния съд е чисто нова - не излиза от там. Засега пали лесно, не прегрява. Маркучите не са твърди и вдървени...и въпреки това антифриз се губи
Течността е 5л. антифриз и 4л. вода... Значи или капе от някъде по малко и се изпарява или е гарнитура
Като изкарам щеката на маслото след като е работил ДВГ има някакви ситни въздушни мехурчета по маслото. Дали може да има нещо общо?!Въпроса ми е има ли начин да разбера със сигурност дали е гарнитура ????Благодаря.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Губи антифриз - Гарнитурка е май...
Collapse
X
-
Re: Губи антифриз - Гарнитурка е май...
Нали имало някакви тестери с които може да се разбере ако в антифриза все пак "духат" изгорели газове?Не знам как им казват на тези тестери но се коментираха наскоро.Ако е гарнитура, би следвало да се хване така.Аз обаче мисля че имаш накъде лек теч или сълзене на място, което не виждаш.Ето един пример - имах теч от радиатора и разхода беше точно толкова, колкото го описваш.На снимката, долу в дясно. Не капеше или поне е капало много малко, така че не съм го видял.Знаеш ли кога установих къде е проблема?Когато свалих предната броня, вече не помня защоmsotiroff написа:Става въпрос за Форд 1,8 TD 90к.с.Когато го купих губеше доста антифриз от водната помпа. Смених я заедно с ангренажния ремък и ролките...обаче забелязвам, че продължава да губи охлаждащата течност, по - малко, но пак значително - около 100-150ml на 1000км. Огледах за течове от маркучите, съединенията и радиатора - няма. Стартирах ДВГ, отворих капачката на разширителния съд, подадох газ до към 2000 - 2500 об./мин. -> балончета не излизат... На 2000-2500 об./мин. бял пушек от ауспуха няма, абсолютно безцветен е. Капачката на разширителния съд е чисто нова - не излиза от там. Засега пали лесно, не прегрява. Маркучите не са твърди и вдървени...и въпреки това антифриз се губи
Течността е 5л. антифриз и 4л. вода... Значи или капе от някъде по малко и се изпарява или е гарнитура
Като изкарам щеката на маслото след като е работил ДВГ има някакви ситни въздушни мехурчета по маслото. Дали може да има нещо общо?!Въпроса ми е има ли начин да разбера със сигурност дали е гарнитура ????Благодаря.
I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
-
ако в антифриза "духат" изгорели газове, трябва да са твърди маркучите... теста е следния - пълниш до ръба на разширителния съд с вода или антифриз и палиш двигателя на място на празни обороти... ако почне след 5-6 минути да прелива - значи имаш пробив на гарнитурата на главата - цилиндър-водна магистрала.... ако маслото ти е боза - пробив маслена магистрала-водна магистрала....Нали имало някакви тестери с които може да се разбере ако в антифриза все пак "духат" изгорели газове? Не знам как им казват на тези тестери но се коментираха наскоро. Ако е гарнитура, би следвало да се хване така.Fiat Punto 1.1-Синята птица
Lancia Libra SW 2.4-JTD-Самолета! RIP - продава се на части...
Lancia Libra SW 1,9-JTD 115 hp
Коментар
-
аз имам такова въпросч към donnna: какво разбираш под "да почне да прелива" при мен като запаля клата и докато е студена нивото е едно, а пък като загрее е друго, като форсирам лекичко и отпусна газта пак се приоменя. е лекичко все пак, но се променя. ако изфорсирам повече се примена мааалко повече. Ако всичко е нормално не трябва да се променя нивото или ???Забравих да кажа че маркучът за предния радиатор се втвърдява когато запаля колата. не мириче на газ или изгорели газове от съдът за антифриза. Няколко теми чета за това втвърдяване на маркучите и почвам да се притеснявам лекичко. но си мисля, не трябва ли все пак да са леко втвърдени тези маркучи при положение,че системата работи под налягане, било то и не огромно.Фиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
182A4.000 IAW49F
LPG - Lovato EasyFast
----------------------------
"Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн
Коментар
-
сега половината форум ще иде да си смени гарнитурите на главите
реда е следния: палиш, работи 30 секунди колата, гасиш. отваряш капачката ако направи пссссссссссссссссссссссссссссссссссссссссссссссссс яко начи надува. ако псътне съвсем малко или въобще не направи пс начи сичко е ок.
Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
както съм писал по-горе - оставяш двигателя да работи на празни обороти.... прав си като казваш че нивото се променя при форсиране - това пък е индикация за работата на водната помпакакво разбираш под "да почне да прелива" при мен като запаля клата и докато е студена нивото е едно, а пък като загрее е друго, като форсирам лекичко и отпусна газта пак се приоменя. е лекичко все пак, но се променя. ако изфорсирам повече се примена мааалко повече. Ако всичко е нормално не трябва да се променя нивото или
смисъла е следния - като напълниш казанчето до ръба - ако влезе въздух от цилиндъра / при пробита гарнитура на главата - цилиндър-водна магистрала - както беше случая с мен /, тъй като няма накъде да отива течността - излива се навън... може и мехурчета да почнат да излизат - ясно ли е вече??? нормално е като е студена колата нивото да е едно, а като загрее - друго - закон на физиката - при повишена температура се получава разширение... затова и казанчетата за антифриза имат мин и мах...нашите охладителни системи работят под определено налягане. когато колата и охладителната система е в изправност то е май 0.9 бара - може и да греша - някой да ме поправи. когато имаш проблем - пробита гарнитура на главата - цилиндър-водна магистрала - влиза въздух /изгорели газове/ в охладителната система и повишава налягането в нея... затова казвам че са твърди маркучите - по-точно - неестествено твърди....
Fiat Punto 1.1-Синята птица
Lancia Libra SW 2.4-JTD-Самолета! RIP - продава се на части...
Lancia Libra SW 1,9-JTD 115 hp
Коментар
-
това беше доста образно ,благодаряpakumba написа:сега половината форум ще иде да си смени гарнитурите на главите
реда е следния: палиш, работи 30 секунди колата, гасиш. отваряш капачката ако направи пссссссссссссссссссссссссссссссссссссссссссссссссс яко начи надува. ако псътне съвсем малко или въобще не направи пс начи сичко е ок.
, нядявам се и голяма част от форума да не ремонтират гарнитури само заради моят пост
та сега по въпросът с ПССССССС-то. значи при мен прави ПССССС но чак когато загрее колата и примерно след 5-6-7 минути работа. Но не знаех, че трябва да се проверява толкова скоро след запалването. не съм пробвал при мен,но мисле че за 30 секунди няма да изПССССССС-тка
donnna:мерси и на теб за обяснението, да ясен беше и то предлено
. Просто ми беше интересно как да се определи какво ще рече "твърд маркуч" сега вече ми е ясно благодаря и на теб. До колктоо с гледах преди две седмици книжката за типо/темпра мисля че беше 0,6-0,8 бара, а за по - новите брава/браво/мареа някъде по темите ми се мерна, че над 1 бар е.
Фиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
182A4.000 IAW49F
LPG - Lovato EasyFast
----------------------------
"Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн
Коментар
-
За Брава/о 1.6 16v нормалното работно налягане е 0.4 бара(за другите мотори предполагам не се различава много).Капачката на разширителния съд задържа до 1 бар налягане - на оригиналните капачки го пише. Ако налягането в охладителната система превиши 1 бар - значи задължително има някакъв проблем и капачката пропуска охлаждаща течност или въздух навън за да предпази охладителната система.FIAT Brava 1.6 16v '97
Коментар
-
ми то все пак трябва да имаш някакъв опит, зада определиш твърдостта на маркучите. а иначе е съвсем нормално като загрее и отвориш капачката да направи пссссссс, даже не го прави, че ще седиш в болница после. идеята е преди да е загряла водата и да вдигне налягане/както в тенджера под налягане например/ да се отвори капачката, защото тогава не трябва да има налягане, тъй като не е загряла водата. а ако има налягане то е защото двигателя духа в охладителните канали през гарнитурата на главата, т.е. тя е за смянаEwing написа:това беше доста образно ,благодаряpakumba написа:сега половината форум ще иде да си смени гарнитурите на главите
реда е следния: палиш, работи 30 секунди колата, гасиш. отваряш капачката ако направи пссссссссссссссссссссссссссссссссссссссссссссссссс яко начи надува. ако псътне съвсем малко или въобще не направи пс начи сичко е ок.
, нядявам се и голяма част от форума да не ремонтират гарнитури само заради моят пост
та сега по въпросът с ПССССССС-то. значи при мен прави ПССССС но чак когато загрее колата и примерно след 5-6-7 минути работа. Но не знаех, че трябва да се проверява толкова скоро след запалването. не съм пробвал при мен,но мисле че за 30 секунди няма да изПССССССС-тка
donnna:мерси и на теб за обяснението, да ясен беше и то предлено
. Просто ми беше интересно как да се определи какво ще рече "твърд маркуч" сега вече ми е ясно благодаря и на теб. До колктоо с гледах преди две седмици книжката за типо/темпра мисля че беше 0,6-0,8 бара, а за по - новите брава/браво/мареа някъде по темите ми се мерна, че над 1 бар е.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
ахам знам го това за ПСССС след като загрее че е доста опасничко.
аз като съм тествал е било със леееко полеко отвъртане на капачката и то пак изпуска налягането, но не изплисква навън. но това вече влиза акто ОФТОПИК, сори за което
Фиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
182A4.000 IAW49F
LPG - Lovato EasyFast
----------------------------
"Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн
Коментар
-
Re: Губи антифриз - Гарнитурка е май...
Все едно гледам моя радиатор. Вчера оглеждах обстойно цялата "видима" охладителна система. Не съм свалял бронята, но свалих вентилатора от другата страна на радиатора и установих, че е абсолютно същата гледка като при твоя радиатор. Долу в дясно е влажен и на пихтия. Дори опорната греда, на която стои тампона на радиатора е доста ръждясала на това място, по това съдя, че проблема не е от скороEsper написа:Аз обаче мисля че имаш накъде лек теч или сълзене на място, което не виждаш.Ето един пример - имах теч от радиатора и разхода беше точно толкова, колкото го описваш.На снимката, долу в дясно. Не капеше или поне е капало много малко, така че не съм го видял.Знаеш ли кога установих къде е проблема?Когато свалих предната броня, вече не помня защо
Всъщност не съм съвсем сигурен, че губи антифриза от там, защото като пуснах ДВГ не видях да капе в продължение на 10-ина минути
Форсирах до 2500об./мин - пак нищо не забелязах... Yellow_Flash_Colorz_PDT_21
M-Benz E 250 TD 150hp
M-Benz 200d 75 hp
Peugeot Bipper 1,3 HDI много малко конски сили
Коментар
-
Re: Губи антифриз - Гарнитурка е май...
Ами ето то го и отговора!Замо че при мен от страната на перката това не се виждаше.Тоя пейзаж се откри като падна бронята.Ми плаче за 100-150лвmsotiroff написа:Все едно гледам моя радиатор. Вчера оглеждах обстойно цялата "видима" охладителна система. Не съм свалял бронята, но свалих вентилатора от другата страна на радиатора и установих, че е абсолютно същата гледка като при твоя радиатор. Долу в дясно е влажен и на пихтия. Дори опорната греда, на която стои тампона на радиатора е доста ръждясала на това място, по това съдя, че проблема не е от скороEsper написа:Аз обаче мисля че имаш накъде лек теч или сълзене на място, което не виждаш.Ето един пример - имах теч от радиатора и разхода беше точно толкова, колкото го описваш.На снимката, долу в дясно. Не капеше или поне е капало много малко, така че не съм го видял.Знаеш ли кога установих къде е проблема?Когато свалих предната броня, вече не помня защо
Всъщност не съм съвсем сигурен, че губи антифриза от там, защото като пуснах ДВГ не видях да капе в продължение на 10-ина минути
Форсирах до 2500об./мин - пак нищо не забелязах... Yellow_Flash_Colorz_PDT_21
I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар