Колеги искам да ви попитам какви са симптомите на бедна горивна смес, как рефлектира това върху разхода и какви са негативните последствия от нея?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Бедна горивна смес?
Collapse
X
-
еми не рефлектира в никаъв случай добре- детонации/особенно ако си на газ, ако си на бенз може и да се разминеш/, от тях предполагам знаеш какво следва, разхода се увеличава, освен ако не караш наистина лекичко- тогава е възможно да падне, но като е бедна и ще я натискаш да върви повече, сондата кават, че се скапвала, аз не им вярвам. горе-долу е това.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
-
Макар че не е симптом, а начин за първоначална диагностика-можеш да познаеш по състоянието на свещите, ако си карал достатъчно дълго така. Виж тука (има и много други):http://www.bikez.org/read/readd/plugs.htmlFiat Stilo 1.8 16V
Коментар
-
Re: Бедна горивна смес?
Понятието "бедна горивна смес" го употребяваме масово, но по-точното наименование на това което имаме в предвид е "обеднена горивна смес" - при бедна смес, мотора няма да запали или много трудно!Симптомите са : пукане в смукателя при рязко подаване на газ, понижена динамика, висок разход, светло сиви свещи.Последиците са детонационно горене с всичките му пакости, прегаряне на клапан, в най-лошия случай бутало - разхода е висок!dudulia написа:Колеги искам да ви попитам какви са симптомите на бедна горивна смес, как рефлектира това върху разхода и какви са негативните последствия от нея?
Коментар
-
Re: Бедна горивна смес?
Егати справочника! :D По-интересен е въпроса от какво може да обеднее, освен от кофти сложен ремък де.hit-ko написа:Понятието "бедна горивна смес" го употребяваме масово, но по-точното наименование на това което имаме в предвид е "обеднена горивна смес" - при бедна смес, мотора няма да запали или много трудно!Симптомите са : пукане в смукателя при рязко подаване на газ, понижена динамика, висок разход, светло сиви свещи.Последиците са детонационно горене с всичките му пакости, прегаряне на клапан, в най-лошия случай бутало - разхода е висок!Fiat Stilo 1.8 16V
Коментар
-
На мен ми обедняваше от дроселната клапа, когато карах на газ. Понеже бензина я държи отворена според нужния дебит - когато съм на газ - няма бензин и тя се отваря от образувалия се "вакум"... та като цяло си гаснех по завоите и/или гърмях като за нова година
Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Проблема с бедна горивна смес стои на дневен ред винаги при газова уредба на 16V двигател- да изцедиш над 100к.с. от обем 1.6 например не е шега работа,там изчисленията на режимите на работа са правени без почти никакви допуски за отклонение от работа с бензин 95 и газовата уредба трябва да е перфектна, монтирана от много добър сервиз и трябва прецизни настройки за да се намалят отрицателните явления като гърмежи и висок разход на газ.Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.
Коментар
-
да ти кажа аз нямам нито висок разход на газ/или поне така си мисля/, нито гърмежи. гръмна ми един път след слагането, докато си я настройвах на ухоKimi_Raikonen написа:Проблема с бедна горивна смес стои на дневен ред винаги при газова уредба на 16V двигател- да изцедиш над 100к.с. от обем 1.6 например не е шега работа,там изчисленията на режимите на работа са правени без почти никакви допуски за отклонение от работа с бензин 95 и газовата уредба трябва да е перфектна, монтирана от много добър сервиз и трябва прецизни настройки за да се намалят отрицателните явления като гърмежи и висок разход на газ.
. но има друго, че не върви като на бензин, което е от кофти мембрани, ама трябва някой да ги сменя/не ми кавай, че икога няма да върви както на бензин и т.н., знам как ТРЯБВА ДА ВЪРВИ, но не е това което се иска/ двг е 1,6 16 браво
Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Няма проблем да върви- просто исках да обърна внимание, че доста собственици на фиат- вентилки си поставят Газ при разни "гаражни" майстори и после почват оплаквания- гори ми 17/100, гърми кат чифте и т.н.За кола 16 V трябва малко повече внимание във всеки детайл и реглаж и не трябва да се правят компромиси за качеството на монтажа и регулирането на всички компоненти по системата, не за щото нещо друго, но тези мотори са маааалко по- чувствителни при системата си за пълнене и трябва по- фин реглаж за да работи както трябва, а туй си е напълно постижимо.Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.
Коментар
-
Значи да гори 17/100 и в същото време да говорим за бедна смес,някак си на се съгласям,а за гърменето ако колегите са забелязали ,гърмят само при палене и на това му се намира лесното ако помислиш.За сега толкова от мен.Kimi_Raikonen написа:Няма проблем да върви- просто исках да обърна внимание, че доста собственици на фиат- вентилки си поставят Газ при разни "гаражни" майстори и после почват оплаквания- гори ми 17/100, гърми кат чифте и т.н.За кола 16 V трябва малко повече внимание във всеки детайл и реглаж и не трябва да се правят компромиси за качеството на монтажа и регулирането на всички компоненти по системата, не за щото нещо друго, но тези мотори са маааалко по- чувствителни при системата си за пълнене и трябва по- фин реглаж за да работи както трябва, а туй си е напълно постижимо.
Коментар
-
Благодаря ви колеги!Не исках да предизвиквам такива спорове. При мен случаят е друг и моля модераторите, ако преценят, да преместят темата в друг раздел. С газова инжекция съм. Ходих да ми я настройват, защото си похарчва газ и ми съкратиха инжекторното време. Преди настройката колата вървеше повече от на бензин. След реглажа нямах възможност да я изпробвам в идеални условия и първият тест беше с плачевен резултат. На магистрала с ремарке, с много газ достигах 110/120 км/ч. Разхода ми се покачи с 3-4 литра и се чудех дали е възможно да е от обеднена горивна смес. Мисля, че в моят случай става въпрос за това.Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005
Коментар
-
Да се възползвам и аз от темичката на колегата...
При мен на газ всичко е ОК - динамика, разход, вървене, няма детонации ... :D Но при последните няколко паления сутрин се появи проблем: Не пали от първия път, при запалване /винаги на бензин/ се чуват детонации, докато мине на газ, пробвах я на магистралата при 100-120км/ч на газ, минавам на бензин и ... забива нос и не ще да върви, мъчи се ДВГ-то...Та въпроса ми е:Освен запушени дюзи /най-вероятното, макар, че си наливам REDEX и все не остават "финикийски знаци" за промивка на инжекторите на ултразвукова вана/, възможно ли е проблема да е в бензиновата помпа, свещите /оригинални Champion в момента/, или /това ми се вижда най-невероятно/ да са пипнали нещо по ЕКУ-то при поставяне на газовата в Италия. Това последното ми дойде като идея защото при мен е махнат маркуча за въздуха влизащ в кутията на въздушния филтър.
Ясно ми е, че така е трудно да се каже конкретно каква е причината, но ... не ми се дават "грешни пари" за смени и ремонти преди да съм убеден какъв е проблема.Та в крайна сметка: Трябва ли да се притеснявам сериозно, защото така или иначе повече от година само си паля на бензин и веднага минавам на газ, а там проблеми няма! Знам, че трябва да се кара по-малко и на бензин, но заради описаните по-горе проблеми /детонации/ не смея за да не се прецака ДВГ.
Коментар
-
детонациите се получават не само при палене, а и като натовариш двигателя, например рязко потегляне, включваш на 2 като караш с 2 км и докато пускаш съединителя прави бум и т.н. за да ги няма детонациите не трябва да се изпуска искра/кабели свещи бобина капачка ако има/ и другото е добра настройка на изпарителя. последното не е хич сложно дори и на ухо, но трябва да понаправиш малко настройки, за да свикнеш. не съм убеден, че на газ анализатор ти я настройват перфектно, да не кажа, че се случва на ухо да ми е по-добра настройката. разбира се това зависиот колко е гъзорък майстораLancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Първо,изтичане на газ извън смукателния колектор е строго забранено, и ако случайно изтече навън и от случайна искра се запали то последствията ще са пожар в двигателния отсек,но вникакъв случай няма да се стигне до гръм в филтърната кутия и нейното разрушаване.Второто се случва от бедна горивна смес,и от факта че всеки иска да прецака дявола на земятя,като си сложи обикновена АГУ на пълен инжжекцион.Разтоянието от дроселовата клапа до смукателния клапан доста голямо,което довежда до преобедняване в отделни режими.Не случайно на газовите инжекциони входа на газта е максимално близо до смукателния клапан,и не случайно се пали на бензин и при определени условия се минава на газ.Аз също съм пренебрегнал някои изисквания и съм с обикновена АГУ и паля направо на газ,само че съобразявайки се гореизложените опасности съм си изградил техники на палене,а и все пак сам си подържам автомобила и ако сгреша няма на кого да се сърдя.Успех на всички и базаварино...!!!pakumba написа:детонациите се получават не само при палене, а и като натовариш двигателя, например рязко потегляне, включваш на 2 като караш с 2 км и докато пускаш съединителя прави бум и т.н. за да ги няма детонациите не трябва да се изпуска искра/кабели свещи бобина капачка ако има/ и другото е добра настройка на изпарителя. последното не е хич сложно дори и на ухо, но трябва да понаправиш малко настройки, за да свикнеш. не съм убеден, че на газ анализатор ти я настройват перфектно, да не кажа, че се случва на ухо да ми е по-добра настройката. разбира се това зависиот колко е гъзорък майстора
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар