Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Параметри на диодите от блока на алтернатора?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Параметри на диодите от блока на алтернатора?

    И аз загазих с алтернатора. Лампата светна и спря да зарежда. Последва демонтаж.За сега само съм разпоил диодния блок от изводите на намотките. При замерване в това състояние си дава безкрайно голямо съпротивление в обратна посока и около 570 ома в права.Дали някой има информация за вида и параметрите на тези диоди. Мисля да ги разпоя и да подменя дефектиралите. Ще съм много благодарен ако някой сподели опита си.Алтернатора е Mareli от моята Marea. Лошото е, че за смяна на диодния блок и статора ми искат 100лв. Реших направо да взема алтернатор втора употреба, но за сега не намирам. И междувременно реших да се пробвам да отремонтирам поне каквото мога.
    FIAT Marea 1.9 / TD75 (11/96)
    FIAT Punto 1.9 / DS60 (06/99)

    #2
    Незнам да ли ще намериш проблем в диодите,но това е съпротивлението им.По скоро в релето но то е вградено и капсоловано , по принцип се сменя ако успееш да му побаеш някък пиши щее полезно за всички.

    Коментар


      #3
      Аз имах същия проблем лампата светна и не ми зареждеше . Маистора ми смени диодите.купих ги от магазина за смешната цена 4лв. и някакви стотинки, смени и четките не че имаше нужда но понеже беше разглобен те струваха 2лв.За ремонта ми взема 10лв. Сега зарежда 14.4
      tempra 1,6

      Коментар


        #4
        Да и моята идея е да си купя диоди и да ги сменя. Но за целта ми се искаше да имам някакви каталожни данни за тях. Иначе от няколко места вече ми казват, че целия блок струва 40лв.А със статора не съм сигурен какво точно ще правя. Нещо ме съмнява диагнозата.
        FIAT Marea 1.9 / TD75 (11/96)
        FIAT Punto 1.9 / DS60 (06/99)

        Коментар


          #5
          re

          Имал съм четири фията, и на трите съм сменял диодната матричка от три малки диода.Шесте мощни диота до сега никога не съм сменял.Те са залети като блокче с 4 извода.3 входа и 1 изход.Аз съм използвал 3 диода 1N 5408.Струват 20-30 стотинки.Ето и друга тема .http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...048&highlight=
          Fiat Bravo 1.9 JTD

          Коментар


            #6
            Благодаря за информацията. Не зная как съм пропуснал тази тема. Сигурно последните два дни съм преровил половината форум .Аз мисля, че си намерих друг алтернатор, но този все пак ще го отремонтирам за да си стои готов за ползване. Може някой колега да има нужда в бъдеще.Ще се постарая и да документирам ремонта.
            FIAT Marea 1.9 / TD75 (11/96)
            FIAT Punto 1.9 / DS60 (06/99)

            Коментар


              #7
              Пропуснах нещо. Някаква напътствия как да проверя статора?
              FIAT Marea 1.9 / TD75 (11/96)
              FIAT Punto 1.9 / DS60 (06/99)

              Коментар


                #8
                Re: Параметри на диодите от блока на алтернатора?

                Sve написа:
                При замерване в това състояние си дава безкрайно голямо съпротивление в обратна посока и около 570 ома в права.
                Добре де ти си ги мерил и те са добре защо ще ги сменяш, колегите правилно ти писаха да търсиш другаде проблема, измери ли и намотките? Виждал съм доста видове повреди по генераторите: прекъснала намотка, отпоена от пръстена, износен пръстен, намотка даваща на маса, изгорели диоди /това при тебе е наред/, неизправно реле-регулатор. Ами аз май че поизчерпих възможните проблеми. През годините съм научил едно златно правило: Правилната диагностика ти спестява доста нерви и средства при ремонта.Желая ти успех
                FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                Коментар


                  #9
                  Може би аз не се изразих точно. Под "това състояние" имах предвид диоден блок разпоен от намотките, но все още не съм разпоявал всеки по отделно. Намотките не са прекъснати и не окъсяват на маса. Дефект в диодния блок и статора беше диагнозата на "майстора" кой го прегледа. Според него в регулатора няма проблем.
                  FIAT Marea 1.9 / TD75 (11/96)
                  FIAT Punto 1.9 / DS60 (06/99)

                  Коментар


                    #10
                    Колеги помощ!Колата е Типо 1.4 моно,та проблема е следния: Свети лампата на акумулатора и на празен ход зарежда 14,4,но при включване на консумация като фарове или парно зареждането пада под 13. Занесох динамото на майстор той го проверява със машина,въртя го и каза че е напълно изправно.Въпреки това по съвет на много хора смених релето с четките-ефект нулев.Друг майстор замерва диодите и каза че са изправни и замери динамото за късо някъде по корпус каза че е напълно изправно.Като го сложа на тъпия ФИАТ обаче мизерията започва. Колеги помагайте А и да добавя няма разбити лагери или разхлабен ремък!!Лампата свети винаги,но без консумация си зарежда идеално.Зачистил съм навсяъде масите към двигателя и към купето

                    Коментар

                    Working...
                    X