Аз общо взето съм привърженик на Българското, а и колегата moko, който работи в лабораторията на Приста твърди в много теми, че качеството е отлично. Та затова при последната смяна на маслото (преди 2000км) налях Приста Супер Бензин 10W40 - за което се твърди, че е полусинтетично. Преди това бях с Лики Моли 20W50.И при двете смени на маслото свалях картера.За какво ви разказвам всичко това. Ами защото когато сменях Лики молито (на 8000км), картера беше съвсем чист. А сега, когато източих Пристата (с идеята да го използвам повторно - на 2000км е) дъното на картера се оказа покрито с около 5мм гъста черна утайка.
Вярно, че разглабях картера на студен двигател, но пък маслото което източих отгоре не беше чак толкова гъсто, колкото утайката, нито чак толкова черно.Ами това е историята.П.П. Много ще се радвам, колегата moko да вземе отношение с някакво обяснение на явлението... макар че, той не се мярка напоследък.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
За маслото Prista Super Bezin 10W40
Collapse
Заключена тема
X
X
-
не си правете експерименти с собствените двигатели залагайте на нещо по сигурно. аз от 3г. карам с CASTROL 0W30 long life и досега съл нямал никакви ядове вярно цената е 50лв. на литър но си заслужава. дават му живот 30000км. но аз го сменям на всеки 10000км.P.S. за 3г. съм сменил 5 автомобила сега карам мареа 1.9TD100 и както казах никога съм нямал проблеми. това са масла с най-висока спесификация. мареата я карам пт скоро 4000км. но маслото е още бистро.FIAT Marea 1.9TD/100
-
Една от функциите на маслото е да почиства двигателя
Това, че едно масло е бистро, още повече на дизелов двигател, не говори добре за себе си
Според мен, Приста-та е почистила тук-там боклуците и затова е имало утайка.А този Кастрал дето седи бистър ... би ме притеснило ако беше моята кола
http://free.bol.bg/dodo155/AlfaRomeo/Punto_JTD_all.JPG
Alfa Romeo 147 07' 1.9 JTDm Q2
FIAT Punto 02' 1.9 JTD
FIAT Punto 99' 1.7 TD
Коментар
-
не казвам че седи както съм го налял но не е станал на мазутDodo 155 написа:Една от функциите на маслото е да почиства двигателя
Това, че едно масло е бистро, още повече на дизелов двигател, не говори добре за себе си
Според мен, Приста-та е почистила тук-там боклуците и затова е имало утайка.А този Кастрал дето седи бистър ... би ме притеснило ако беше моята кола
FIAT Marea 1.9TD/100
Коментар
-
Хм... Питам се дали е възможно Пристата да е реагирала някак с остатъците от лики-молито, така че да се образува утайка? Иначе и при двете отваряния на картера, а сега и целият блок е разглобен - маслените магистрали са чисти, помпата също, няма никакви нагари и боклуци...Dodo 155 написа:Според мен, Приста-та е почистила тук-там боклуците и затова е имало утайка.Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
Лятото при премеждията ми със смяната на разпределителния вал ми се наложи да сменя масло Selenia 20K 10W40 карано около 200км - според щеката беше супер бистро, но като го източих в 5л туба от минерална вода - беше тъмно кафяво до черно. А картера преди да налея първото масло беше свалян и чистен.. Така че наистина почистват и не е нужно дори много каране. После свалях глава, картер.. всичко се мина на пароструйка и се кисна в нафта, прочистване на маслената магистрала и т.н. но и маслото свърши добра работа.. за 50лв почистване
Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
-
И според мен пристата ти е почистила мотора. А за това Лики Моли дето казваш - вискозитета му е като за пустинята- прекалено гъсто масло е и от там прави лайна, които пристата е отмила. Имай в предвид че 20в-50 е все едно модернизирано М10Д да кара при по-високи темперетури. Сложи още 1 приста и виж как е след това.За справка - имам вкъщи 1 кола, която се кара и с М10Д и няма проблем - това е най-нискокачественото масло, мотора е оставян дори и без такова и въпреки всичко работи нормално. Така че едва ли проблема е в българското масло.Fiat Ducato 2.5D
Lancia Kappa 2.4TDS
Коментар
-
Аз също мисля че Приста-та ти е измила нагара и смолистите отлагания в двигателя.Небезизвестно е че Лики Моли прави проблем на маслените магистрали с този молибденов дисулфат който му и идва в повече на двигателя.Интересно е наистина какво ще смъкне в картера следващото ти масло(при нормална смяна де).Относно колегата за Кастрол-а - колега какъв е тоя Кастрол за 50лв литъра?Аз съм дилър на Мобил и техния топ продукт ,който е основно създаден за новите дизели струва 38лв литъра.Нещо май са те врътнали.Вискозитета трябва да му е 5w30 , а не 0w30 за да е топ продукта им
Peugeot Partner 1.6 HDI - служебно
Коментар
-
zombaiko написа:вярно цената е 50лв. на литър но си заслужава.
Боже господи, направо се удивлявам как намирате оправдание и стимул за самите себе си за да правите такива неща ?!?Ето една проста сметка:На мен смяната ми е 7 литра, купувам 8. Да има.8 литра са 400лв за кастрол.8 литра Приста Ултра 0W40 или 5W40 са 144лв.Оказва се че разликата е почти 3!!! пъти за продукти с идентични качества.Или си мислим че кастрола е 3 пъти по-добър?!?Сори за офтопика, не се сдържах.
I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
-
Re: За маслото Prista Super Bezin 10W40
Малиии 5 мм утайка това си е направо за рекордите на Гинес.Ако наистина е така браво на маслото само при следващата смяна да не намериш в картера разложени клапани и пружиниjohnfound написа:Аз общо взето съм привърженик на Българското, а и колегата moko, който работи в лабораторията на Приста твърди в много теми, че качеството е отлично. Та затова при последната смяна на маслото (преди 2000км) налях Приста Супер Бензин 10W40 - за което се твърди, че е полусинтетично. Преди това бях с Лики Моли 20W50.И при двете смени на маслото свалях картера.За какво ви разказвам всичко това. Ами защото когато сменях Лики молито (на 8000км), картера беше съвсем чист. А сега, когато източих Пристата (с идеята да го използвам повторно - на 2000км е) дъното на картера се оказа покрито с около 5мм гъста черна утайка.
Вярно, че разглабях картера на студен двигател, но пък маслото което източих отгоре не беше чак толкова гъсто, колкото утайката, нито чак толкова черно.Ами това е историята.П.П. Много ще се радвам, колегата moko да вземе отношение с някакво обяснение на явлението... макар че, той не се мярка напоследък.
.Преди години ми се наложи да подменя един двигател на Мохер 1360.След смяната отоврих капака на главата ей така от любопитство и какво видях.Толкова много нагар и смолисти отлагания ,че едва можеха да се определят кои детайли какви са.Всичко се бе сляло в едно цяло.
Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Ами следващата смяна няма да е нормална, защото в момента сменям сегменти, основни и биелни лагери - следва разработване 500..1000км с някакво минерално масло (може би също Приста - почти ме убедихте, че лики-молито е проблемаivanko_rs написа:Интересно е наистина какво ще смъкне в картера следващото ти масло(при нормална смяна де).
). Не съм сигурен обаче дали ще свалям картера... Но като се има предвид, че сега утайката изобщо не изтече с маслото, може и да го сваля, за да съм сигурен че няма проблеми.
Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
Ами така като гледам, аз нямам какво повече да кажа. Колегите по-горе са се изказали абсолютно компетентно и изчерпателно.На никого не съм налял в двигателя масло на Приста насила. Всеки има глава на раменете си (на някой е на други места) и може да мисли и да прави каквото си иска.Това че защитавам тези масла, не го правя от "фирмена политика и пласмент", а защото всеки божи ден ръцете и мантата ми са осрани от масла. Всеки да налива каквото иска, колкото по-скъпо, толкова по-скъпо. Това май не беше точно така, но смятам че се подразбра за какво става въпрос. Хайде със здраве.johnfound написа:Ами следващата смяна няма да е нормална, защото в момента сменям сегменти, основни и биелни лагери - следва разработване 500..1000км с някакво минерално масло (може би също Приста - почти ме убедихте, че лики-молито е проблемаivanko_rs написа:Интересно е наистина какво ще смъкне в картера следващото ти масло(при нормална смяна де).
). Не съм сигурен обаче дали ще свалям картера... Но като се има предвид, че сега утайката изобщо не изтече с маслото, може и да го сваля, за да съм сигурен че няма проблеми.
Коментар
-
най-после се усетиха някой, че маслото е едно и също, само цената не е същата. вече 4 кола карам само с приста и досега проблем не ми е създала с това. ама фиат не препоръчва приста да знаете- купувайте селения тя така ще пази мотора, че 2 мил. км ще можете да си я карата същата кола
Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
като знам как един познат "прави" шампоани всякакви - кеф ти шаума, кеф ти хед енд шолдърс, кеф ти с жожоба, има кой да му прави опаковките... та си мисля туй дето го сипвате за Лики Моли или Кастрол, дали е такова...в тази дива България, дето всеки е тръгнал да печели...Fiat Punto 1.1-Синята птица
Lancia Libra SW 2.4-JTD-Самолета! RIP - продава се на части...
Lancia Libra SW 1,9-JTD 115 hp
Коментар
Реклама
Collapse



Коментар