Здравейте, алтернатора е Magneti Marelli а типото 1.4 моноинжекция, има си хас на някой друг да се бе опънал тоя болт от долу, на който е монтирана и спомагателната ролка... Та, срещали ли сте трудности при избиването на тоя болт, има ли някаква тънкост като се избива , защото е клеясал вътре сигурно и не ще да излезе, нито пък се превърта вътре като го напна с ключ от към средата на автомобила навън. За това какво следва май ще става дума също, от 2-3 дни ми светеше лампата че не зарежда, а при повишени обороти изгасяше, но сега ми падна и акумулатора при движение и няма ток дори само да се движи. Изчетох някоя и друга тема за ремонт на алтернатор, има вариант и да сложа някой втора ръка, само да го сваля, неговата .......... ! Мисля че правилно се насочих към алтернатора, ако не беше той а акумулатора щях да имам поне клаксон като работи колата, а се губят и мигачите малко преди да спре окончателно...
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Демонтаж алтернатор типо 1.4
Collapse
X
-
Re: Демонтаж алтернатор типо 1.4
Въпросът ми е с блъскане ли се избива този болт, или не сте срещнали трудности при демонтажа на алтернатора, моят не мърда абсолютно по никакъв начин.Plastex написа:Здравейте, алтернатора е Magneti Marelli а типото 1.4 моноинжекция, има си хас на някой друг да се бе опънал тоя болт от долу, на който е монтирана и спомагателната ролка... Та, срещали ли сте трудности при избиването на тоя болт, има ли някаква тънкост като се избива , защото е клеясал вътре сигурно и не ще да излезе, нито пък се превърта вътре като го напна с ключ от към средата на автомобила навън. За това какво следва май ще става дума също, от 2-3 дни ми светеше лампата че не зарежда, а при повишени обороти изгасяше, но сега ми падна и акумулатора при движение и няма ток дори само да се движи. Изчетох някоя и друга тема за ремонт на алтернатор, има вариант и да сложа някой втора ръка, само да го сваля, неговата .......... ! Мисля че правилно се насочих към алтернатора, ако не беше той а акумулатора щях да имам поне клаксон като работи колата, а се губят и мигачите малко преди да спре окончателно...Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2005 Fulcrum
-
Колега аз правих това във вторник. При мен беше избила статорна намотка към корпус. Но на твоето питане. Горния болт, който опъва ремъка излиза лесно. Долния при мен излезе също доста лесно. Легнах под колата, развих гайката и без да я вадя, ударих няколко пъти с чука по нея и болта мръдна. След това развих я докрай, и донатиках болта до край.
Коментар
-
Подръчни дезодоранти, спирачна течност , много псувни и яко блъскане , даже се постреснах да не го изкривя, че шпилката която ползвах за удължител при това блъскане се изкриви, кока колата май я прескочих но не е късно да я почерпя тая вечер за утре. Побъркана работа, започнах да кроя планове да сваля само капака без да изкарвам целия алтернатор...Важното е че вече знам че това нещо трябва д аизлезе, защото по едно време се съмнявах че е е застопорен към блока и излиза с други финтове./не че знам какви/ Разкарах и пластмасовия капак на подкалника, след като свалих предно дясно, да блъскам по-яко, но и това не помогна засега. Колегата @Phoenix дойде също и оказа морална подкрепа и даде съвети, за което му благодаряSandeto написа:Предполагам си опитвал вече, но не си го написал... но все пак - опита ли с някакви препарати с/у клеясване... или поне с кока-кола?
Радвам се за него че прескочи проблема "алтернатор" който при мен се оказа високодосаден.
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2005 Fulcrum
Коментар
-
Ами без особена гордост признавам че дадох нещата в ръцете на А-отбора, приятел подхвана нещата с необходимите инструменти, при всичкото блъскане това нещо не е мръднало, след което е свалил алтернатора заедно с планката с която е закрепен към блока, след което менгеме и бой с някаква втулка, така до пълна победа! Сега поставих един алтернатор втора употреба и нещата потръгнаха изведнъж, не мога да я позная тая кола, спуска се като светкавица , и шумът падна много , по съвет на колегата @phoenix гресирах лагера на ролката , така и така го бях свалил, а и ротора нещо май се вътреше по-шумно от другия който поставих , нещата може би са към лагер + нещо друго, нямам подходящ ключ 10 за да видя/трябва да е тръбичка някаква/ , а ако е диоди разни може да гледам вечно и пак да не разбера какво му има... Може би ще са четки. От толкова мъжко блъскане пострада и резбата разбира се , та игра и метчика тук таме, а гайката бе бракувана. Нещо не ме кефят прихванатите по блока а и по ходовата част детайли, то не е блъскане не е чудо, все са клеясали яко вътре, така бе и при ремонта на задните носачи, там подменях лагери и болтове с ремонтен комплект. Като прибавите че при опит да сменя водна помпа скъсах и болт , се получава доста неприятно чувство като посегна към нещо. При подмяна на спирачен привод се оказа че накрайникът е завит с такава сила, че накрайника на привода бе премачкал резбите вътре, имаше проблем и при завиването на другия. Ъъъъ...който е същия като на браво/брава, де. Та по-важното е че пак летим!!!//// написа:Какво стана с тоя болт? Изби ли го?Аз имах същия проблем с този болт, на помпата на хидравликата обаче. Пръсках го със спрей за ръжда и после го развъртях с гайковерта. Много беше ръждясал и клеясал.Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2005 Fulcrum
Коментар
-
Така, сдобих се и с ключ, и проблемът наистина се оказа четки, при минимално допустима дължина за четките 5 мм при мен едната бе останала соколо 2 мм, а другата около 6-7 мм. Нещата са към смяна на четки. Ще видя из темите дали е възможна подмяна само на четки, или на целият възел /четките с пружините и пластмасата в която се намират/ ако някой е сменял само четки нека каже дали е възможно и какви цени са. Отделно нещо прискърцва единият лагер, много не ми се сваля статора че не ми е ясно как става , може само да го смажа доколкото мога с грес-това ще е за двата лагера.Plastex написа:... нямам подходящ ключ 10 за да видя/трябва да е тръбичка някаква/ , а ако е диоди разни може да гледам вечно и пак да не разбера какво му има... Може би ще са четки.Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2005 Fulcrum
Коментар
-
веднага ще ти дам жокер....аз съм сменял

Но.... само четките ще струват около левче, няма проблем да се сменят, все пак там в онази пластмаса има някакво реле дето съще се прецаквало, а самата плочка със релето и четките струва 10 лв. така че по добре го смени цялото, все пак това са 10 лв, и 2 болта. Плочката се продава на много места, но най-качествена и евтина ще намериш в едно магазинче, специално за стартери и алтернатори което се намира точно преди автогарата..посока център автогара. Има една илица дето върви успоредно на Владислав от дясната му страна, започва от Макдоналдса и продължава до автогарата, еми там предпоследното магазинче мисля че е. Най -добре отиди сус старата плочка, понеже има много марки такива плочки.Относно лагерите, единия е 5 лв, другия е 7лв., сменят се лесно, най-трудната част е изкарването 

, което не е кой-знае колко страшно. Качил съм размерите на лагерите, в една друга тема на колегата ПАКУМБА, и той ги смени 

Успех
СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
ИТАЛФЕСТ 2007


Коментар
-
Plastex написа:Летим ама... Не свети лампата на акумулатора като дам на контакт. И имам съмнения че нещо не е в ред. Някой да е имал подобен случай, или да знае по каква причина може да не свети тая лампа?Plastex написа:Та по-важното е че пак летим!!!
Ами да не е изгоряла, ламБата де?
Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
--- в сърцето завинаги... ---
Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp
Коментар
-
или е изгоряла лампата или не си закачил малкото кабелче на алтернатора/по-вероятно ако преди е светела/ и очаквай всеки момент падане на акумулатора ако не е закачено щото то е няква възбудителна раота и не ти зарежда в момента. лагерите можеш да си ги купиш от магазин за лагери по 2 лв са и са качествени търси български и ги сменяй, че като блокират на патя не можеш да мръднешLancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Така е , лагерите на ВМЗ нямат грешка, а най-вероятно е изгоряла лампата, защото поради липса на възможност/време да замеря дали зарежда алтернатора, си правя извод от това че "окото" на акумулатора засвети в зелено, което означава че се зарежда. Много рядко съм се замечтавал да свалям табло заради тая лампа, мамка му!!!pakumba написа:или е изгоряла лампата или не си закачил малкото кабелче на алтернатора/по-вероятно ако преди е светела/ и очаквай всеки момент падане на акумулатора ако не е закачено щото то е няква възбудителна раота и не ти зарежда в момента. лагерите можеш да си ги купиш от магазин за лагери по 2 лв са и са качествени търси български и ги сменяй, че като блокират на патя не можеш да мръднешAlfa Romeo 147 1.9 JTD 2005 Fulcrum
Коментар
-
1. Късно виждам темата - имах същия проблем с типото и се реши по-горе описания начин.2. Скромните ми познания казват така: ако лампата не свети, то алтернатора не се възбужда и не зарежда.3. Може при монтажа да не си зачистил алуминиевото тяло, където ляга металната капса на плочката с четките. Оттам нямаш контакт и не ти работи алтернатора. (а може и да си я счупил - капсата от претягане , както аз направих веднъж).Plastex написа:.....е свалил алтернатора заедно с планката с която е закрепен към блока, след което менгеме и бой с някаква втулка, така до пълна победа!.....!!!
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар