Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Може ли да се регулира...

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Може ли да се регулира...

    ...При определена температура на датчика да се включва перката на радиатора, ако може как става това ? Yellow_Flash_Colorz_PDT_33
    Fiat Punto 1.1 Petrol year 95

    #2
    официално не може, иначе ако разбираш сичко може
    Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
    Fiat Bravo'97 1,6 16v
    Fiat Tempra'91 1,6 mono

    Коментар


      #3
      Re: Може ли да се регулира...

      NewUser написа:
      ...При определена температура на датчика да се включва перката на радиатора, ако може как става това ? Yellow_Flash_Colorz_PDT_33
      Определено не разбрах въпроса...Нали и в момента е така?!?Датчик, около него - вода, като водата загрее достатъчно се включва вентилатора!Искаш да промениш температурата при която се случва това ли?
      I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

      Коментар


        #4
        Re: Може ли да се регулира...

        Точно това искам и понеже не разбирам много нека разбиращите да кажат как става това моля ?
        Fiat Punto 1.1 Petrol year 95

        Коментар


          #5
          мисля, че с резистор, ама аз няма да сменям температурата, така че нека по -запознати да кажат. има и готови датчици, ква е колата- някои датчици от лада стават за фиат и са на ралична темп.
          Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
          Fiat Bravo'97 1,6 16v
          Fiat Tempra'91 1,6 mono

          Коментар


            #6
            Датчиците за вентилатора, обикновенно са с биметална пластина и не могат да се регулират. Има обаче датчици за различни температури. Мисля, че размера е стандартен. Въпроса обаче е какво се цели с такава промяна. Ако е да се намали температурата на двигателя - няма да стане. Датчика за вентилатора има съвсем спомагателна роля и не участва в терморегулирането на двигателя. Това се прави от термостата. Ако двигателя загрява, и постоянно да си върти вентилатора - пак ще загрява.
            Fiat Ritmo 105TC
            1600cc 105к.с.

            Коментар


              #7
              pakumba написа:
              мисля, че с резистор, ама аз няма да сменям температурата, така че нека по -запознати да кажат. има и готови датчици, ква е колата- някои датчици от лада стават за фиат и са на ралична темп.
              Именно ,датчик за лада 2105 става на типо /темпра 1.4 мотор , затваря веригаа на 75-80 градуса.Единствения недостатък е че се несигурни.Другия вариянт е да се отиде в някои магазин и да се гледа по каталозите за темп.датчици , стига стъпката на резбата да е еднаква буксата може да се препарви.
              Всяко едно Уно Tурбо си мечтае като порасне да стане Делта Интеграле :D
              IHI,Mitsubishi,KKK,Garrett,Holset,Turbonetic's
              1.Uno 1.3 turbo FORZA ITALIA
              2.Audi B4 1.6 (ежедневка)

              Коментар


                #8
                и на крома стават и на темпра от 1,4 нагоре също стават
                Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                Fiat Bravo'97 1,6 16v
                Fiat Tempra'91 1,6 mono

                Коментар


                  #9
                  Повечето датчици са стандартни като размер и букса, можеш да го смениш с такъв който на по-ниска температура да включва. Можеш и термостата да смениш с такъв който по рано да отваря, също повечето са взаимо заменяеми. Отиваш в някой магазин и по каталог ги разглеждаш кой стават.
                  In Tipo Veritas

                  Фиат Типо 1.6 DOHC
                  Фиат Стило 1.6

                  Коментар


                    #10
                    Моля гледайте колата от подписа явно питането ми е за нея. Пуснах този въпрос, защото забелязах, че перката на радиатора започна да се включва едно деление след средата на температурния датчик, а преди това включваше едно деление преди средата. Днеска погледнах нивото на течност в охладителната система и се оказа,че е под минимума долях дестилирана вода и антифриз и започна перката пак да се включва едно деление под средата на температурния датчик, въпроса ми е защо нивото на охладителната течност оказва влияние по този начин?
                    Fiat Punto 1.1 Petrol year 95

                    Коментар


                      #11
                      И реши, че като сложиш датчик, който ще пуска перката по-рано ще заобиколиш проблема? Не е много хитро ...Повечето коли са с датчик, които включва перката. Той е в ниската част на радиатора. А датчика, който показва температурата на таблото е някъде нависоко. И при липса на охладителна течност датчика показващ температурата остава "на сухо" и поради тази причина се нагрява над нормалната температура (няма какво да го охлажда).А къде отива течността - може да имаш теч, може гарнитурата на главата да е заминала .. Не пипай датчиците а отстрани проблема с охлаждащата система за да не правиш после ремонт на двигателя. Ако не разбираш достатъчно - тичкай бързо на сервиз!И последно - Правило № 1 - важи само ако не знаеш за какво става дума. Както и да работи и каквото и да е - всичко се нуждае от профилактика!
                      Fiat Brava 1,6 16v '96, Fobos

                      Коментар


                        #12
                        kkp написа:
                        И реши, че като сложиш датчик, който ще пуска перката по-рано ще заобиколиш проблема? Не е много хитро ...Повечето коли са с датчик, които включва перката. Той е в ниската част на радиатора. А датчика, който показва температурата на таблото е някъде нависоко. И при липса на охладителна течност датчика показващ температурата остава "на сухо" и поради тази причина се нагрява над нормалната температура (няма какво да го охлажда).А къде отива течността - може да имаш теч, може гарнитурата на главата да е заминала .. Не пипай датчиците а отстрани проблема с охлаждащата система за да не правиш после ремонт на двигателя. Ако не разбираш достатъчно - тичкай бързо на сервиз!И последно - Правило № 1 - важи само ако не знаеш за какво става дума. Както и да работи и каквото и да е - всичко се нуждае от профилактика!
                        Първо знам къде отива течността - има теч при водната помпа, Второ течът е съвсем малък, Трето получи се в следствие от пренатегнат ангренажен ремък от същите тези "майстори" при който ме пращаш, Четвърто не искам да заобикалям проблема а да го реша, но при наличието (неналичието) на "майстори" няма как да стане защото ти си караш колицата за дребна профилактика, а те ти отварят голям проблем за да можеш после пак да отидеш при тях. И така ще си сменя водната помпа когато си намера читав майстор.
                        Fiat Punto 1.1 Petrol year 95

                        Коментар


                          #13
                          Колеги може би не свързано точно с темата, но за да се избегне проблема с датчиците (в смисъл, да не прецакват, а те се прецакват от големия ток, който минава през тях, когато се пусне вентилатора), се слага едно допълнително реле за около 30 А (такова за фарове върши работа). Схемата е елементарна-датчика прекъсва веригата на намотката на релето. При сработване на датчика, релето затваря своите нормално-отворени контакти, които до този момент са прекъсвали варигата към вентилатора. Който пък няма вяра на датчика си, да си сложи КОПЧЕ НА НЕДОВЕРИЕТО - едно ЦК-ключе, с което ръчно да си пуска вентилатора при каквато иска температура на охлаждащата течност. (това е екстра на повечето Москвичи и Лади, но и на другите коли върши добра работа)[/img]
                          TEMPRA 1,9D 1994г. седан - преди
                          ТЕMPRA 1,9TDS 1993г. комби - сега
                          НЕ КАРАЙ С ПО-ГОЛЯМА СКОРОСТ ОТ ТАЗИ, С КОЯТО МОЖЕ ДА ЛЕТИ ТВОЯ АНГЕЛ-ХРАНИТЕЛ

                          Коментар


                            #14
                            Когато нивото на водата падне, при датчика е възможно да се образува въздушна възглавница и той не може да се нагрее директно от водата и затова да сработва при по-висока температура.
                            Fiat Ritmo 105TC
                            1600cc 105к.с.

                            Коментар


                              #15
                              NewUser написа:
                              Първо знам къде отива течността - има теч при водната помпа, Второ течът е съвсем малък, Трето получи се в следствие от пренатегнат ангренажен ремък от същите тези "майстори" при който ме пращаш, Четвърто не искам да заобикалям проблема а да го реша, но при наличието (неналичието) на "майстори" няма как да стане защото ти си караш колицата за дребна профилактика, а те ти отварят голям проблем за да можеш после пак да отидеш при тях. И така ще си сменя водната помпа когато си намера читав майстор.
                              A3: Не знам защо си мислиш че те пращам при тези майстори. И аз съм обиколил 100 сервиза, докато намеря моя майстор от който съм доволен. С две думи - смени майсторите. A4: Смяната на датчика с такъв, който отваря по-рано не е решение а опит за заобикаляне на проблема!
                              johnfound написа:
                              Когато нивото на водата падне, при датчика е възможно да се образува въздушна възглавница и той не може да се нагрее директно от водата и затова да сработва при по-висока температура.
                              Сигурен ли си в това? Според мен да се образува въздушна възглавница при датчика, който включва перката е възможно само ако охладителната течност е намаляла на 20-30% и в радиатора не е останала никаква течност ..
                              Fiat Brava 1,6 16v '96, Fobos

                              Коментар

                              Working...
                              X