Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

От какво могат да свирят накладките

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    От какво могат да свирят накладките

    От 1-2 седмици неприятно ми свири задната дясна спирачка. Отворих днес барабана, едната накладка е позагладила косъма в средата - като лъскаво стои, но навсякъде е равномерно износена. Раздвижих цилиндърчето с пръст - движи се. Сложих барабана и напомпих и извадих барабана без проблем, т.е. не е запушен спирачния маркуч. Но като спирам и скърца дори като е студена. Накладките са любимата марка Симер на около 3000км. Тая огледална повърхност по накладките ако я мина с шкурка дали няма да спре да свири? Направо да купувам Пермафюз или да мъча тези... Днес смених и предните - сложих Пермафюз, а старите бяха АТЕ... Странно хода на педала си остана същия и по същия начин спира. Може би там вече зависи от сервото. Значи тея АТЕ наистина са си добри щом 2мм накладка спира също като нова Колко ли струват едни задни АТЕ, защото съм с нови барабани и да не ги съсипя?
    Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

    #2
    Много объркваш хората пиши по ясно.Накладки а в барабан мислех че са челюсти.А хода на педала се диктува от задните колела .
    FIAT BRAVA 16.16V.ELX Абе, ако ме блъсне Селянин, важи ли Гражданската отговорност !

    Коментар


      #3
      В магазина за резервни части казвам, че искам задни накладки, а не челюсти Това за хода не го разбрах... както и да е.
      Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

      Коментар


        #4
        dani389 написа:
        Много объркваш хората пиши по ясно.Накладки а в барабан мислех че са челюсти.А хода на педала се диктува от задните колела .
        Хода на педала изобщо не се влияе от износването нито на предните нито на задните накладки,челюсти или както искаш ги наричай поради факта,че същите са саморегулиращи и отстоят винаги на едно и също разстояние било то от спирачния барабан или диск.Течността във казанчето компенсира износването като запълва пространството в спирачните цилиндри,а саморегулиращите не позволяват да се свиват буталата им.
        Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
        Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

        Коментар


          #5
          А така, като слагах предните накладки дръпнах с една спринцовка около 20мл спирачна течност от казанчето, защото трябваше доста да прибера спирачните цилиндри за да влязат новите накладки. А задните сигурно съм ги изпекъл или са калпави по рождение. Май ще сменям скоро... а с тея пружини в барабаните каква мъка е...
          Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

          Коментар


            #6
            Re: От какво могат да свирят накладките

            spark написа:
            Отворих днес барабана, едната накладка е позагладила косъма в средата - като лъскаво стои, но навсякъде е равномерно износена.
            Там най вероятно се е допирала до барабана и сега е по твърда. Може и от нея да свири. Ако си с нови барабани по добре сложи по хубави накладки, Ferodo или друга марка, Simera е кофти качество.
            In Tipo Veritas

            Фиат Типо 1.6 DOHC
            Фиат Стило 1.6

            Коментар


              #7
              И аз скоро си смених предните накладки, задните имат доста, явно са сменени скоро пък и те по-бавно се износват.Както и при Самарата като съм си сменял накладки, а на нея съм и сменил сам цялата спирачна система, след поставянето на новите накладки хода на педала си е един и същ. Сега и при Бравата не усетих някаква видима разлика нито в хода, нито в спирането.Това, че в началото с новите накладки пропадал педала, бил по мек, не спирала не съм съгласен. Поне това е показал моят си опит. Накладката се напасва доста бързо към диска освен ако той няма прорези с шублер да ги мериш. Същото е и за барабаните.Както е написал колегата Tornado и предните и задните спирачки са саморегулиращи се и така разстоянието между накладката и дика/барабана винаги е едно и също. Дядото имаше уазка. Нейните спирачки не бяха саморегулиращи и като се поизносят накладките вътре има едни ексцентрици дето малко ги завърташ и те приближават накладките към барабаните и така компенсираш износването на накладките.
              Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
              Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

              Коментар


                #8
                Преди 1000 километра смених предни накладки - старите имаха още 5 мм, но си викам за летния сезон да съм поне пръв на спиране!!!Купих Mintex за 52 лева, за да не давам 30 за някакви в Александър Ауто.И се почна свирене ... дет се вика "болката малка, срама голям". Че спират - спират, но като са студени свирят, та се не трае.Трява да натисна два пъти - веднъж да позагреят и да се извирят едно хубаво, та после да спра като пич - тихо и плавно. А аз рядко натискам спирачки и те винаги студени си седят и така се получава че на всяко спиране си свиря яко, та се чува чак на 100 метра. Минах вече 1000 км - да се напаснат поне и да си легнат по дисковете, но свиренето не изчезва. Зимата ще съм трагичен ... като знам че в близките 100 хиляди няма да ми се наложи да ги сменям с моя стил на каране.

                Коментар


                  #9
                  аз мойте ги смених заедно с масло и ремъци и незнам какви ми сложиха в сервиза ама свирят ужасно а също като теб са на 1000км
                  Fiat Brava SX 1.2 16V 82 h.p.


                  Когато целта е всичко и пътят е без значение!

                  Коментар


                    #10
                    Ако накладките ви нямат една резка около 3/4 мм по средата на накладката може с малко флексче да им направите , няма да навредите на нищо но може да се облекчи положението.
                    FIAT BRAVA 16.16V.ELX Абе, ако ме блъсне Селянин, важи ли Гражданската отговорност !

                    Коментар


                      #11
                      dani389 написа:
                      Ако накладките ви нямат една резка около 3/4 мм по средата на накладката може с малко флексче да им направите , няма да навредите на нищо но може да се облекчи положението.
                      Абсолютно правилно, но задължително трябва да НЕ се реже до края, а да се оставят 3-4мм. феродо до металната част на накладката! Така няма да се счупи(отлепи) феродото и ще има прорез до следващата смяна на накладки.

                      Коментар


                        #12
                        Само да припомня че вече съм на 5000 с новите Mintex накладки - по свиренето ще ме познаете. Отдалеч се чуват.http://www.mintex.com/index.php?opti...d=25&Itemid=46А положенето е същото - студени свирят. Добре че поне спират.

                        Коментар


                          #13
                          Не помня каква марка сложи моя майстор (той ги избира) но хем спира хем не свири. Но първите няколко спирания бях като без спирачки. На предната кола като сменях накладки пак беше така. Мисля че е нормално.
                          Fiat Brava 1,6 16v '96, Fobos

                          Коментар


                            #14
                            При мен свирят като загреят и естествено по-малко спират. Свалих барабана и пораздвижих наляво-надясно буталцето. Сега уж не загряват толкова, но карам предимно градско и не успявам да ги загрея и да скърцам по светофарите
                            Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                            Коментар


                              #15
                              Stilo написа:
                              Само да припомня че вече съм на 5000 с новите Mintex накладки - по свиренето ще ме познаете. Отдалеч се чуват.http://www.mintex.com/index.php?opti...d=25&Itemid=46А положенето е същото - студени свирят. Добре че поне спират.
                              Тея Минтекс ми звучат като метакс И то 50 лева си дал за тях , мисля че за 50 лева има доста по маркови и доказано добри накладки, що ги купувате такива съмнителни.
                              Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
                              Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
                              Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

                              Коментар

                              Working...
                              X