Скапа ми се бензиновата помпа (долу на картинката в червено). Все се надявах, че може и да ми се размине ама не.... От време на време даваше нишан, че може и да тръгне, но при подаване на 12волта директно на изводите й въобще не завъртя
Ясно е, че изгорях със 120 кинта, но въпроса ми е може ли човек сам да си направи смяната (на улицата или в гаража?) или пък трябва да стане в сервиз. Има ли нещо специфично, самото раглобяване и сглобяване изисква ли някакви специални инструменти или познания? Нещо друго от рода на уплътнения и цедки трябва ли да се сменя? След като се разглоби веднъж може ли колата да се кара (на газ) докато стане ремонта или докато не сглоби не трябва мърда. Мисълта ми е ако се наложи да търся нещо допълнително излязло за смяна в процес на разглобяване или пък след това дали мога да я карам на газ докато намеря необходимата част. Ако може предполагам, че резервоара трябва да затвори с това, което изглежда като капачка долу на картинката.Моля колегите, които са извършвали подобна процедура да споделят опит или пък някой е гледал да даде съвет. Благодаря предварително.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Смяна на бензинова помпа на Типо
Collapse
X
-
смяна на помпа
смяната става лесно поне на Пунтото е така правил съм го на улицата при блокиране на кляпанчето за бензина като извадиш снатискане на скобите на маркучите вход/ извод и вадиш жиците- буксата слагаш ги на страни развиваш гривната леко с чукане -щото няма такива ключове вадиш помпата- кожужа и след това разгловяваш кожуха жиците -маркучите- филтъра в капака отдолу ила една планка сваляш е и нея помпата излиза слагаш новата или фтора употреба/ стига та има налагане и затваряш фиптъра -маркучите -наместваш помата в кожуха -скобата- капака отдолу- жиците слагаш всичко както си е било и най трудното гривната завиваш е но натискаш на долу и въртиш / иначе не става слагаш вход/ изход маркучите -жиците пробваш като дадеш контакт само трябва да работи е ако има и бензин всичко е готово нещо такова е поредицата много работи са но става
-
смяната става лесно, и никакъв проблем да е на улицата....ако не те притеснява че ще се дупиш....


иначе на темпрата вече я свалям кудето ми падне, дори преди месец я свалих на паркинга пред университета, че се ядосах и с един колега малко спорихме та исках да му покажа.......иначе, най-големия зор е да развиеш голямата гайка с номер 1, и преди да почнеш да изкарваш целия комплект,1. си окачи акумулатора2. първо излиза нивомера със тънките кабелчета, развива се на 90 градуса или (четвърт оборот) не помня в коя посока(но не го изкарвай преди да развиеш гайката номер 1, че да не влизат боклуци в резервоара)3. след като развиеш гайката повдигаш всичко нагоре и внимаваш че има едни тънки ламаринки дето са стоманени и са страшно остри, и като се порежеш на тях е доста гадно и боли, те държат останалия комплект надолу.......4. изкарваш всичко и а) или откачаш комплекта и затваряш всичко и си караш колата докато си окомплектоваш помпата б) слагаш въпросната тапа дето съветва колегата по-горе, и завиваш гайката и си караш колата докато си окомплектоваш помпата г) сменяш всичко за няколко часа и си караш с нова помпа.........УСПЕХмай и аз тези дни пак ще си отворя моята помпа, че спря
, а това го прави за 3-ти път, хем е нова, след като я изкарам и вкарам и пак работи
, просто незнам защо го прави това и какъв и е зора, но ми прави впечатление че по едно време компа натрупва грешки......след което ми светва инжекцията на таблото, след което колата почва да се държи странно на бензин, и след като я загася повече нямам бенз. помпана диагностика компютъра не отчита грешки.....просто незнам, направо съм в шах, смятам да купя още една помпа, ама от някой колега, както е всичкото и да покарам малко със 2-ра употреба помпа (понякога са по-сполучливи)п.с.ако имаш въпроси не се притеснявай да питаштел. и други контакти имам в профила
СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
ИТАЛФЕСТ 2007


Коментар
-
Вътре в смукателя има един тампон-около самата помпа,и още един уплътнител за гърловината.При мен и двата се бяха скапали,приличаха на желе.Затова се наложи да правя допълнителна капачка за да мога да карам на газ,докато ги намеря.Иначе всичко останало е така,както phoenix го описва.Не забравяй да изчистиш много добре и финния филтър,който е вътре,за да не ти се товари новата помпа и да нямаш проблеми с дебита.Успех
Fiat Tempra 1.8 i.e. DOHC SW
Коментар
-
Благодаря за съветите. Ще се опитам в събота да поработя по въпроса с разглобяването. За този пластмасов диск, който трябва да играе ролята на капак диаметър 125мм не е ли многоlu40 написа:Преди да почнеш да разглобяваш,приготви си един пластмасов диск/капак/ с диаметър 125 мм и дебелина 3-5 мм.Той ще ти е необходим да затвориш резервоара,след като извадиш кошницата на помпата,за да може да си караш на газ,докато си ремонтираш помпата.
Ако правилно съм разбрал трябва да го сложа на мястото на детайл 2 (от схемата) в капачка 1. Аз съм вдигал пластмасовия капак в багажника (нали правих пробата с 12 волта директно) но ми се струва, че това, което беше отдолу (имам предвид капачката 1 - тя се вижда) не беше с диаметър 12,5 см. Може и да се лъжа тъй като съм нямал за цел да гледам точно там. При Темпрата дали е като при Типо? Имам предвид помпите дали са подобни, тъй като заради по-големия двигател твоята би трябвало да е с по-голям дебит.
FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
Коментар
-
Възможно е смукателите да са различни,не знам.Добре е да премериш ориентировъчно с шублер или линия или да изрежеш хартиен шаблон.Забравих да ти кажа да си приготвиш и едно парче бензиноустойчив маркуч за инжекциони,около 20 см,с който ще смениш стария вътре.А ти сигурен ли си,че проблема не е от него?Защото ако е спукан вътре,е малкия дявол,само едно разглобяване.Дано да е така.Ако има още нещо,питай,с удоволствие ще помагам с каквото мога.Поздрави
Fiat Tempra 1.8 i.e. DOHC SW
Коментар
-
Re: помпа
С миризмата на бензин нямам проблеми, особено когато въпросната течност изтласква въздуха от резервоараkluchar написа:процедурата е лесна като му свикнеш мерише на бензин и не всеки се наема да е прави а подаде и ли 12 волта директно на моторчето -на помпата може клапан да е нещо въобще ли не се чува шум
Когато подадохме директно 12 волта от акомулатора на помпата завъртя за кратко, колкото да създаде нужното налягане в системата и след това вече не се чуваше да върти и от входящия (към инжектора) маркуч не излизаше и капка. На следващата сутрин (след пробата) отново я чух да върти и след това не съм я чувал (може би защото паля директно на газ). А къде се намира това клапанче за което пишеш?
FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
Коментар
-
оф накрая май ще запалим темпрата и ще дойдем лично в русе.........типо/темпра все тая, разлика няма. Ако се чудиш дали са прави колегите най-лесно ще ти е да вдигнеш кората и да замериш с една линийка колко да е голям кръга......и само за инфо на темпрата не можах да развия конкретната гайка 1, и се наложи да си направя сам ключ с който да я развияСЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
ИТАЛФЕСТ 2007


Коментар
-
Чак пък и да идвате...Поне елате заphoenix написа:оф накрая май ще запалим темпрата и ще дойдем лично в русе.........типо/темпра все тая, разлика няма. Ако се чудиш дали са прави колегите най-лесно ще ти е да вдигнеш кората и да замериш с една линийка колко да е голям кръга......и само за инфо на темпрата не можах да развия конкретната гайка 1, и се наложи да си направя сам ключ с който да я развия
, то другото ще го оправимПетьо , ще трябва май първо да си махнеш бутилакта ми се струва
Peugeot Partner 1.6 HDI - служебно
Коментар
-
Ами май ще трябва да черпяivanko_rs написа:......Петьо , ще трябва май първо да си махнеш бутилакта ми се струва
че наистина отдавна се съм идвал, а колкото до бутилката - вярно малко пречи, но само на третия винт на пластмасовия капак. Надявам се да ми размине махането, все пак е 25 литрова бутилка.
FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
Коментар
-
Ако работата опре до ключа ще викаме за помощ, но иначе заphoenix написа:оф накрая май ще запалим темпрата и ще дойдем лично в русе.........типо/темпра все тая, разлика няма. Ако се чудиш дали са прави колегите най-лесно ще ти е да вдигнеш кората и да замериш с една линийка колко да е голям кръга......и само за инфо на темпрата не можах да развия конкретната гайка 1, и се наложи да си направя сам ключ с който да я развия
си винаги добре дошъл
FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар