След обилните дъждове в Пазарджик и региона отворих капака (аз по принцип редовно го отварям) да видя как е положението, след като през толкова вода карах колата. В общи линии всичко изглеждаше нормално с изключение на някакъв ронещ се нагар по клемите на акумулатора. Свалих клемите, почистих нагара, намазах ги тънко с трансмисионно масло и пак ги вързах. За съжаление голям проблем ми създаде свалянето на клемите и голямо искрене падна докато ги сваля. Сега май нещо ( което сигурно ще ми струва поне 50 лв
) се е случило вследствие на искренето, тъй като сега не иска винаги да пали или при палене за няколко секунди светва лампата на инжекциона.Имам 2 въпроса:- От какво се е появил този нагар и има ли връзка с това, че клемите са се намокрили или причината е друга ?- Проблема с паленето и светването на лампата на инжекциона ..., какво мислите по въпроса ?Аз ще отида на елкон може би още утре, но все пак ще се радвам да чуя и вашите мнения.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Ронлив нагар по клемите на акумулатора
Collapse
X
-
По първия въпрос и двете предни мнения са верни. Зачисти си с шкурка или каквото имаш подръка клемите и ги стегни добре, а ако някога пак се сетиш може да ги свалиш и да ги почистиш пак. Втория въпрос - вземи си замери как ти е акумулатораFiat Brava SX 1.2 16V 82 h.p.


Когато целта е всичко и пътят е без значение!
Коментар
-
Re: Ронлив нагар по клемите на акумулатора
И аз съм чувал, че трябва да се мажат с технически вазелин, но нямам такъв, а в два магазина за авточасти ми казаха, че отдавна не се предлага. Затова ги намазах с трансмисионно масло (такова имах подръка).masterkar написа:Окисление на клемите. Намажи с технически вазелин и няма да имаш такива проблеми! 100% гаранция!
Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
-
Ако продължи да ти прави нагар (мисля, че това което ти прави акумулатора е окис - нагара идва след горене), вземи две парчета кече, изрежи отвори за клемите и ги постави да легнат долу на плочките около клемите, после сложи малко масълце да се напои кечето. За да не те дразни гледката, вземи и изрежи две гумички, отново с отвори за клемите и ги постави в/у кечето. Ако тия отлагания са окис, както аз си мисля, по-вече няма да ги има.FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V
Коментар
-
Re: Ронлив нагар по клемите на акумулатора
И аз не съм купувал скоро. Имам едно бурканче, което ми стои от няколко години. Но като идея - попитай в някой магазин за продажба на акумулатори.snake написа:И аз съм чувал, че трябва да се мажат с технически вазелин, но нямам такъв, а в два магазина за авточасти ми казаха, че отдавна не се предлага. Затова ги намазах с трансмисионно масло (такова имах подръка).masterkar написа:Окисление на клемите. Намажи с технически вазелин и няма да имаш такива проблеми! 100% гаранция!
Коментар
-
Греста обаче задържа водата ...Между другото се връщам от елкон. Даде запаметена грешка "Реле на бензиновата помпа". Майстора каза, че според него грешката не е истинска, че причината е някаква друга: аларма, контактен ключ, натрупаната влага... Засега няма да се прави нищо, ще видим как ще се развият нещата.dimmX написа:Аз съм намазал клемите лекинко с грес и окис трудно може да се получи :DTonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
-
Re: кола
Можеш ли да поясниш, какво означва това, че се скапва кода на колата ?kluchar написа:по този начин сес капва Кода на колата като не прави добра връзка и ту има ту нема 12-13 волта а някой клейми са от олово и като ги стегаш се късат а по евтините са от цам същата работа има и железни но по рядкоTonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
-
Re: Ронлив нагар по клемите на акумулатора
Аз съвсем наскоро купих една опаковка от специализирам магазин на лагери.Беше учудващо евтин, около 3 лв за опаковка от ... Честно казано не знам количеството но по размер кутията е подобна на такава от пастет.Обаче от големитеsnake написа:И аз съм чувал, че трябва да се мажат с технически вазелин, но нямам такъв, а в два магазина за авточасти ми казаха, че отдавна не се предлага. Затова ги намазах с трансмисионно масло (такова имах подръка).masterkar написа:Окисление на клемите. Намажи с технически вазелин и няма да имаш такива проблеми! 100% гаранция!
В интерес на истината, ако клемите са добри и стегнати, акумулатора не кипи и не пропуска електролит около клемите, не е необходимо да се маже с нищо. Щом се е получило е добре да се отстрани причината която го поражда а не да се контрира по този начин.Не че е грешка но не би трябвало изобщо да се получава.
I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
-
Re: Ронлив нагар по клемите на акумулатора
Напълно съм съгласен. Но се получи, а засега причината не е ясна. Аз с моите лаически познания по електротехника си мисля, че вследствие намокрянето на двигателя може би губи маса или има някаква друга контактна история. Засега не искам да ходя по "майстори" електричари, защото имам органическа непоносимост към тяхEsper написа:В интерес на истината, ако клемите са добри и стегнати, акумулатора не кипи и не пропуска електролит около клемите, не е необходимо да се маже с нищо. Щом се е получило е добре да се отстрани причината която го поражда а не да се контрира по този начин.Не че е грешка но не би трябвало изобщо да се получава.
Ходих междувременно при един акумулаторджия, който се оказва учудващо некомпетентен и мърляв. Наблъска грес ей така, където и колкото му падне и вика - "пали колата". Само че явно в такива големи количества греста, за която и без това се съмнявам, че е добър проводник, пречеше и колата не можеше да запали или палеше и веднага гаснеше след това. След като я забърсах и му благодарих за компетентната услуга, всичко се оправи.Двигателят вече е сух, всички нагари съм ги отстранил и ще видим как ще се държи.Ако продължи обаче да се окислява или ми създава някакви други проблеми, няма начин, ще трябва да посетя електричарите.
Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар