Днес дадох колата на баща ми, защото бързаше и нямаше време да взима неговата. Преди малко ми я остави и когато се качих, усетих и видях нещо нередно.1. Налягането на маслото винаги е било на 3 бара, а сега стрелката беше на половината!2. Температурата никога не е била над 70 градуса, а сега беше над 90!3. Стрелката за температурата на маслото никога не е била над 2-та чертичка (50-55 градуса), а сега беше на около 65-70 градуса.4. Когато включих на задна, колата се разтресе леко. 3 пъти повторих и 3те пъти включи трудно, след това май се оправи.5. Като цяло, колата ми звучеше странно.На какво се дължи това? Може ли да е заради дъждовете, да е влязло някъде вода? Снощи я карах за последно, но вечерта пак валя силно...P.S. Малко бях объркал цифрите. Сега са ОК
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Какъв е проблемът?
Collapse
X
-
Ами налягането и температурата на маслото...Сега, след 30 мин, пак слязох да я проверя и сега всичко си беше в ред. Налягането беше почти 3 бара, температурата на маслото си беше в норми и температурата на водата беше към 70 градуса.Може ли клапата при термостата да не се е отворила и въздуха да се е въртял само в 1я от кръговете и за това да е вдигнала температурата на датчиците?GTipo написа:Много просто. Баща ти кара малко по-диво от теб
Температурата на водата ако не ти е около 90 градуса, значи имаш проблем или караш доста бавно. Сега това е нормално.Coupe 1.8 16V
Коментар
-
Налягането при по-високи температури на маслото, може би е по-ниско.А и не е нормално темп. на водата да ти е 70 градуса - със сигурност си за нов термостат. От това и разхода се вдига, особено градско.VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
Нека Силата на бъде с Нас...
Коментар
-
Re: Какъв е проблемът?
Това ми звучи като долкад на наборен военнослужещ обучаващ се за механик водач когато докладва след завършване на упражнението.И между другото има ли някой да си признае,че е бил МВ във казармата и на каква машина също.RAADOO написа:Днес дадох колата на баща ми, защото бързаше и нямаше време да взима неговата. Преди малко ми я остави и когато се качих, усетих и видях нещо нередно.1. Налягането на маслото винаги е било на 3 бара, а сега стрелката беше на половината!2. Температурата никога не е била над 70 градуса, а сега беше над 90!3. Стрелката за температурата на маслото никога не е била над 2-та чертичка (50-55 градуса), а сега беше на около 65-70 градуса.4. Когато включих на задна, колата се разтресе леко. 3 пъти повторих и 3те пъти включи трудно, след това май се оправи.5. Като цяло, колата ми звучеше странно.На какво се дължи това? Може ли да е заради дъждовете, да е влязло някъде вода? Снощи я карах за последно, но вечерта пак валя силно...P.S. Малко бях объркал цифрите. Сега са ОКFiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Re: Какъв е проблемът?
фTornado написа:И между другото има ли някой да си признае,че е бил МВ във казармата и на каква машина също.
АЗ! на Т-55! И от време на време ми се кара!
VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
Нека Силата на бъде с Нас...
Коментар
-
Налягането няма общо с температурата. Ако при 20 градуса ми е 1.5 бара, то значи при 35-40 градуса ще ми е около 0.5kiro_of_the_day написа:Налягането при по-високи температури на маслото, може би е по-ниско.А и не е нормално темп. на водата да ти е 70 градуса - със сигурност си за нов термостат. От това и разхода се вдига, особено градско.
Разходът ми градско е 10
Извънградско ми е 6,5-7... може и да ми има нещо на термостата, ама така(ниски) температурите ми харсват, като видя 90 не ми харесва.
Coupe 1.8 16V
Коментар
-
Re: Какъв е проблемът?
Супер общо има това с темата...Tornado написа:Това ми звучи като долкад на наборен военнослужещ обучаващ се за механик водач когато докладва след завършване на упражнението.И между другото има ли някой да си признае,че е бил МВ във казармата и на каква машина също.RAADOO написа:Днес дадох колата на баща ми, защото бързаше и нямаше време да взима неговата. Преди малко ми я остави и когато се качих, усетих и видях нещо нередно.1. Налягането на маслото винаги е било на 3 бара, а сега стрелката беше на половината!2. Температурата никога не е била над 70 градуса, а сега беше над 90!3. Стрелката за температурата на маслото никога не е била над 2-та чертичка (50-55 градуса), а сега беше на около 65-70 градуса.4. Когато включих на задна, колата се разтресе леко. 3 пъти повторих и 3те пъти включи трудно, след това май се оправи.5. Като цяло, колата ми звучеше странно.На какво се дължи това? Може ли да е заради дъждовете, да е влязло някъде вода? Снощи я карах за последно, но вечерта пак валя силно...P.S. Малко бях объркал цифрите. Сега са ОК
Карал съм танк в казармата, ама само когато не съм бил на обучение със специалните части!!! Не съм бил в казармата, нямам и намерение да ходя, да си губя времето!
Coupe 1.8 16V
Коментар
-
Хайде на бас, че при по-ниска температура на маслото - налягането му е по-високо и това си има строго научно обяснение по законите на физиката. А дали ти харесват тия 90 градуса или не ти харесват си е твоя работа...Важното е, че това е работната температура, при която е изчислен да работи тоя двигателпък и 99.99% от съвременните двигатели. Сигурно има защо!RAADOO написа:Налягането няма общо с температурата. Ако при 20 градуса ми е 1.5 бара, то значи при 35-40 градуса ще ми е около 0.5kiro_of_the_day написа:Налягането при по-високи температури на маслото, може би е по-ниско.А и не е нормално темп. на водата да ти е 70 градуса - със сигурност си за нов термостат. От това и разхода се вдига, особено градско.
Разходът ми градско е 10
Извънградско ми е 6,5-7... може и да ми има нещо на термостата, ама така(ниски) температурите ми харсват, като видя 90 не ми харесва.
Коато двигателят не работи в предвидения режим - поразиите са много.
VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
Нека Силата на бъде с Нас...
Коментар
-
Айде пък на бас, че при това количество масло разликата ще е от 0.2-0.3 бара, т.е. няма да я усетиш!А и кой е казал, че трябва да работи на 90 градуса? 70-80 градуса са напълно досаттъчни!kiro_of_the_day написа:Хайде на бас, че при по-ниска температура на маслото - налягането му е по-високо и това си има строго научно обяснение по законите на физиката. А дали ти харесват тия 90 градуса или не ти харесват си е твоя работа...Важното е, че това е работната температура, при която е изчислен да работи тоя двигателпък и 99.99% от съвременните двигатели. Сигурно има защо!RAADOO написа:Налягането няма общо с температурата. Ако при 20 градуса ми е 1.5 бара, то значи при 35-40 градуса ще ми е около 0.5kiro_of_the_day написа:Налягането при по-високи температури на маслото, може би е по-ниско.А и не е нормално темп. на водата да ти е 70 градуса - със сигурност си за нов термостат. От това и разхода се вдига, особено градско.
Разходът ми градско е 10
Извънградско ми е 6,5-7... може и да ми има нещо на термостата, ама така(ниски) температурите ми харсват, като видя 90 не ми харесва.
Коато двигателят не работи в предвидения режим - поразиите са много.Coupe 1.8 16V
Коментар
-
абе той не отваря на 100 това е сигурно/може би към 87-90/., но все пак си е добре колата да работи на 90 градуса или на колкото пише по книга, иначе разхода е малко по-висок, износването също, вървенто по-зле. вече в каква степен се усеща всичко това е друг въпросLancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Пич, колата си е твоя - ако искаш я карай и на 30 градуса или с ледена вода - все ми е едно. Моя термостат примерно по каталог отваря на 92 гр. и затваря на 87, ама щом ти си по-умен от конструкторите...Дадох ти обяснение за маслото - не го приемаш, а спориш - твоя си работа. Обаче количеството на маслото няма НИЩО общо със ситуацията. Тук играят роля, температурата и съответстващият и вискозитет, съответно количеството вещество в единица обем, а оттук и налягането - формулата е проста. Та... има си теоретично обяснение, освен това съм го наблюдавал и в практиката, ама явно не си струва да ти обяснявам.Но пък и наистина при разликата в температурата на маслото, която сочиш, а именно 15-20 гр. не би трябвало разликата в налягането да е двойна.RAADOO написа:А и кой е казал, че трябва да работи на 90 градуса? 70-80 градуса са напълно досаттъчни!VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
Нека Силата на бъде с Нас...
Коментар
-
Re: Какъв е проблемът?
Значи при мен е така:стрелката на налягането на маслото е на 3 бара когато колата е студена, след което налягането пада до 2 бара - когато загрее колата, но кагато пададеш повечко газ налягането се качва моментално на 3 бараRAADOO написа:Днес дадох колата на баща ми, защото бързаше и нямаше време да взима неговата. Преди малко ми я остави и когато се качих, усетих и видях нещо нередно.1. Налягането на маслото винаги е било на 3 бара, а сега стрелката беше на половината!2. Температурата никога не е била над 70 градуса, а сега беше над 90!3. Стрелката за температурата на маслото никога не е била над 2-та чертичка (50-55 градуса), а сега беше на около 65-70 градуса.4. Когато включих на задна, колата се разтресе леко. 3 пъти повторих и 3те пъти включи трудно, след това май се оправи.5. Като цяло, колата ми звучеше странно.На какво се дължи това? Може ли да е заради дъждовете, да е влязло някъде вода? Снощи я карах за последно, но вечерта пак валя силно...P.S. Малко бях объркал цифрите. Сега са ОК
-когато е студена колата стрелката на температурата на маслото е долу ниско, а когато двигателят е загрял трябва да стои по същият начин с тази на маслото ( двете сочат в една и съща посока)
Колегата kiro_of_the_day е прав за зависимостта на температура и налягане на маслото
Нормално трябва да ти работи колата около 90 градуса
И при мен е на път да замине термостата, но още не му е дошло времето
BMW E90 320D
ех. FIAT COUPE 2.0 16V
ex. FIAT BRAVO 1.6 16V
ex. ALFA ROMEO 145 BOXER engine
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар