Доста се чудех дали да изложа този проблем, защото маса хора ми казаха, че това било нормално за двувалките. Ето за какво става дума: още като купувах колата (от подписа) ми направи впечатление не много силен, но доловим звук като от преопънат ангренажен ремък, чиято честота следеше оборотите на мотора. След като смених ремъка, както и двете ролки, и лично се уверих, че новият е опънат както трябва, виенето не изчезна. Свалих пистовия ремък и стратирах двигателя без него. Звука си остана. По този начин елиминирах източници на шум като динамо, хидравлика, клима. Охлабихме малко ангренажа, дори повече отколкото трябва, но виенето си остана. Възстановихме опънатоста, качихме пистовия ремък и т.н. Вече 2000км съм изминал оттогава и почти не му обръщам внимание. Според един приятел, единственото, което може да вие така е водната помпа. Нея нямаше как да я изолирам. Повечето приятели, с които съм коментирал, обаче казват че това си е нормален звук на двувалка. Вярно ли е това и имам ли повод за притеснение? Иначе като двигател си е пушка. Гъвкав, мощен, относително икономичен...
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Нормално ли е това виене? Оправено!
Collapse
X
-
Да, върти се от ангренажния ремък. Лошото е, че за да се провери трябва да се свали ремъка (и двата) отново, после да се смени с друг, макар че е само на 2000 км. Млако успокоение (ако приемем,че е водната помпа) ми дава факта, че въртенето и е с гладката част на ремъка, а не със зъбната и че по стария ремък нямаше никакви следи от износване като при приплъзване. Но, кой знае... Нека да прочетем и други мнения.
Коментар
-
ами аз не съм чувал никога да вие водна помпа, което въобще не значи, че не може. при твоята кола не знам как е, но при мен тя е на фтулки, които са от някакъв леко мазен материал, не е на лагери та да вие. единственото, което може да стане при мен е да протечеLancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Това вероятно е ролка на ангренажния ремък.Има всякакви ролки,може да е менте,независимо колко струва.С един комшия карахме аз Крома 2ие,тойТемпра 2ие-двигателите са еднакви.Сменихме ангренажи горе-долу по едно и също време.Моята не виеше,неговата да.FIAT PUNTO GT1 Kyron 2000xdi nisan serena 1.6
Коментар
-
Re: Нормално ли е това виене?
Колега , извинявам се предварително, че оспамвам леко темата ти - при мен няма такова виене , а съм със същия двигател.Сменил съм и аз ремък и ролките - явно отиваш към водна помпа.Искам да те питам какво имаш предвид под относително икономичен - на мен на бензин в града ми харчи между 11.5-12.8 - уточнение в София. Извънградският ми разход е около 9-10.И това всичко без включен климатик. С климатик + 1 литърНа газ почти същото. Току що се връщам от Калотина - ходих да си купя цигариRokambol написа:Иначе като двигател си е пушка. Гъвкав, мощен, относително икономичен...
( аман от акцизи ) и със сипана за 20 лева газ изминах 183 километра което си е 11,8 среден разход ( смесен 90 градско и 90 извънградско) с работещ климатик.Та си мисля, че нашите двигатели не са изобщо икономични. Но аз си харесвам колата.
Driving Marea Weekend 1.8 16 V on LPG
Коментар
-
Ангренажният ремък не е нужно да се сменя след 2000км. Маса процедури изискват сваляне на ангренажният ремък - ако след всяка трябва да го сменяш, къде ще му излезе края??? Единственото изискване е да не се омаслява - никакво пипане с мазни ръце.Rokambol написа:Да, върти се от ангренажния ремък. Лошото е, че за да се провери трябва да се свали ремъка (и двата) отново, после да се смени с друг, макар че е само на 2000 км.Водната помпа би трябвало да се върти от назъбената част на ремъка. Да не си се объркал? Най-добре е да я свалиш все пак и да поогледаш. Може да има огъната лопатка и да закача някъде.Млако успокоение (ако приемем,че е водната помпа) ми дава факта, че въртенето и е с гладката част на ремъка, а не със зъбната и че по стария ремък нямаше никакви следи от износване като при приплъзване. Но, кой знае...Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
Re: Нормално ли е това виене?
Градско около 11. Извънградско 7~8 без климатик и с нормална скорост (90-120) без резки ускорявания. Все пак колата я имам отскоро и сметките ми не са напълно сигурни. Скоро ще я теставам пълен-пълен и ще ти дам точно инфо.Richard Burns написа:Колега , извинявам се предварително, че оспамвам леко темата ти - при мен няма такова виене , а съм със същия двигател.Сменил съм и аз ремък и ролките - явно отиваш към водна помпа.Искам да те питам какво имаш предвид под относително икономичен - на мен на бензин в града ми харчи между 11.5-12.8 - уточнение в София. Извънградският ми разход е около 9-10.И това всичко без включен климатик. С климатик + 1 литърНа газ почти същото. Току що се връщам от Калотина - ходих да си купя цигариRokambol написа:Иначе като двигател си е пушка. Гъвкав, мощен, относително икономичен...
( аман от акцизи ) и със сипана за 20 лева газ изминах 183 километра което си е 11,8 среден разход ( смесен 90 градско и 90 извънградско) с работещ климатик.Та си мисля, че нашите двигатели не са изобщо икономични. Но аз си харесвам колата.
Коментар
-
Ангренажен ремък се сменява винаги след като е демонтиран. Независимо от изминатите километри и причината за демонтажа. Не ме притесняват парите за нов, а голямата играчка.Водната помпа се върти от гладката част. 6 - водна помпа.johnfound написа:Ангренажният ремък не е нужно да се сменя след 2000км. Маса процедури изискват сваляне на ангренажният ремък - ако след всяка трябва да го сменяш, къде ще му излезе края??? Единственото изискване е да не се омаслява - никакво пипане с мазни ръце.Rokambol написа:Да, върти се от ангренажния ремък. Лошото е, че за да се провери трябва да се свали ремъка (и двата) отново, после да се смени с друг, макар че е само на 2000 км.Водната помпа би трябвало да се върти от назъбената част на ремъка. Да не си се объркал? Най-добре е да я свалиш все пак и да поогледаш. Може да има огъната лопатка и да закача някъде.Млако успокоение (ако приемем,че е водната помпа) ми дава факта, че въртенето и е с гладката част на ремъка, а не със зъбната и че по стария ремък нямаше никакви следи от износване като при приплъзване. Но, кой знае...
Коментар
-
брато според мен 6-ти номер е ролкаRokambol написа:Ангренажен ремък се сменява винаги след като е демонтиран. Независимо от изминатите километри и причината за демонтажа. Не ме притесняват парите за нов, а голямата играчка.Водната помпа се върти от гладката част. 6 - водна помпа.johnfound написа:Ангренажният ремък не е нужно да се сменя след 2000км. Маса процедури изискват сваляне на ангренажният ремък - ако след всяка трябва да го сменяш, къде ще му излезе края??? Единственото изискване е да не се омаслява - никакво пипане с мазни ръце.Rokambol написа:Да, върти се от ангренажния ремък. Лошото е, че за да се провери трябва да се свали ремъка (и двата) отново, после да се смени с друг, макар че е само на 2000 км.Водната помпа би трябвало да се върти от назъбената част на ремъка. Да не си се объркал? Най-добре е да я свалиш все пак и да поогледаш. Може да има огъната лопатка и да закача някъде.Млако успокоение (ако приемем,че е водната помпа) ми дава факта, че въртенето и е с гладката част на ремъка, а не със зъбната и че по стария ремък нямаше никакви следи от износване като при приплъзване. Но, кой знае...
иначе много неща ще са ти закачени на ангренажа поне при мен минава през 3 ролки - за браво става въпрос
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар