Като свалях главата изтече около 100мл антифриз. Не знам колко е попаднало в маслоотводните канали на блока, но е там някъде - около 50-100мл. Маслото ми е чисто ново - има няма 500км Селения 20к. Като гледам щеката не е пресечено, но и още не съм палил колата защото е без глава. Някой по-спец с маслата да каже ще се пресече ли 4л масло от 50мл антифриз или направо да сменям. Ако се утаява отдолу антифриза да източа 100-200мл масло от картера и да долея. Не знам какво да правя
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Пресича ли се полусинтетиката от антифриз
Collapse
X
-
И преди съм твърдял, че когато се дават съвети трябва да се носи някаква отговорност...жалко,че работиш в сервиз, доколкото знам!//// написа:Антифриза се утаява под маслото. Ако не се разбърка масло и антифриз - няма проблем. Източи малко (масло) и карай.
Имам доста приятели във Варна...да кажа ли някой от тях да ти люсне 100-200гр антифриз в маслото, ти после ще източиш "малко (масло)" и с онзи мой приятел ще покарате из Варна 10-20 км? Бензина ти е за моя сметка... после ще напишеш какво е станало?!
SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
-
Нино съвсем не си правот 50-100 грама антифриз в 3-4 литра масло няма дори да има видима разликада оставим настрани, че антифриза ще се изпари от маслотопоследното е пробвано лично от менако ти се дават пари за бензин давай да пробвамеда не говорим, че има и маслакоито запазват свойствата си и при размесване до 30% с бензин
Коментар
-
И тъй.. подчертах - ако не е рабъркано масло с антифриз, сиреч да не е карана така колата след смесването. Иначе - никакъв проблем. Навит съм на такъв експеримент с моята кола (още повече, че моето масло не е Селения, а Кастрол Магнетек). До сега не знам колко глави съм свалил, но после клиентите се връщшат при мен за допритягане на главата и за проверка на маслата и течностите. Е, до сега не съм имал случай (дори единствен) на пресечено масло. Та това е вследствие практически опит, а не просто измишльотина или празни прикаки.Nino написа:И преди съм твърдял, че когато се дават съвети трябва да се носи някаква отговорност...жалко,че работиш в сервиз, доколкото знам!//// написа:Антифриза се утаява под маслото. Ако не се разбърка масло и антифриз - няма проблем. Източи малко (масло) и карай.
Имам доста приятели във Варна...да кажа ли някой от тях да ти люсне 100-200гр антифриз в маслото, ти после ще източиш "малко (масло)" и с онзи мой приятел ще покарате из Варна 10-20 км? Бензина ти е за моя сметка... после ще напишеш какво е станало?!

Коментар
-
Не знам дали съм прав, но подобна работа...беше ми на устата цигания за 35-45лв не бих направил.Да допуснем, че маслото не се пресече, ама дали качествено ще си изпълнява функциите за които е предназначено... и то през следващите 7000-8000 км.По един от методите за експресна оценка на качеството на работило масло...."капка масло върху филтърна хартия", наличието на вода в маслото не е добре....hf hpe написа:Нино съвсем не си правот 50-100 грама антифриз в 3-4 литра масло няма дори да има видима разликада оставим настрани, че антифриза ще се изпари от маслотопоследното е пробвано лично от менако ти се дават пари за бензин давай да пробвамеда не говорим, че има и маслакоито запазват свойствата си и при размесване до 30% с бензин
Nino написа:От напълно загрял двигател с щеката за измерване на маслото се взема капка и се капва върху специална филтърна хартия.След около час-два върху хартията се образува петно с две зони."Централна" с определен диаметър и "дифузионна" на вид като пръстен с очертани съдържащи се в маслото неразтворими частици обикновено нагари.Колкото по-голяма е площта на тази втората зона /очертана като пръстен/, толкова маслото е с по-добра диспергираща способност.Ако тази зона /пръстена/ е по-малка , това означава, че диспергиращите добавки са изтощени или има съдържание на вода и маслото е негодно... трябва да се смени. Информацията която имам съдържа и съотношения в условни единици съответващи на диаметрите на двата кръга, така, че по-точно да се измери този праг на негодност.Но това е свързано с картинки, които не мога да сложа сега.Съгласен съм на някоя неделна среща да направим тестта пред всички, като примерно маслото е на 8-9000 км!!! Тестът ми е даден от фирмата КАППА ООД, вносител на белгийските масла "ЮНИЛ"... ще трябва да им се обадя да изпрося повече тестове!
Не бях обърнал внимание, че си с 1.4/12V...хм, не бих рискувал! По-добре вземи една наливна полусинтетика, покарай я лятото и есента/началото на зимата я смени! Ти си решаваш.Успех!spark написа:Покрай тоя ремонт съм към 700лв назад - вал, кобилици, повдигачи, гумички, гарнитури и т.н., а маслото е на .. не знам сигурно 200км. Още 60-70лв за ново масло.. Като го източа ще се види дали му има нещо.
SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
-
Не спомена, че си правил такъв ремонт. В такъв случай маслото ти е пълно със стружки. Не знам какво да те посъветвам. Най-добре е да го смениш. Или поне както казваш - източи го в бидонче от минерална вода, изчакай да се утаи (няколко дена) и после го издърпай от бидончето, но с шлаух (както се източва водата от аквариум), без долния край на шлауха да стига дъното, за да не засмуче утайката и непременно го прецеди през някаква филтърна хартия. По възможност си смени поне масления филтър.spark написа:Покрай тоя ремонт съм към 700лв назад - вал, кобилици, повдигачи, гумички, гарнитури и т.н., а маслото е на .. не знам сигурно 200км. Още 60-70лв за ново масло.. Като го източа ще се види дали му има нещо.
Коментар
-
Попадна ми една хубава книжка, учебник по масла и греси за студентите от МЕИ Варна.Авторът е доц..Любен Трайков.Та в нея са публикувани някои стандарти за маслата...или по-точно кога едно масло е негодно.При всички ако съдържанието на ВОДА е повече от 0.1-0.3 % се указва, че маслото е БРАК!!! Простата сметка :100мл вода в 3500мл масло е ни повече, ни по-малко от 2.857% !!!!Нямам основания да не вярвам на написаното.hf hpe написа:Нино цигания си е, и аз така бих го опреличил :D но просто човек не трябва да се изказва така крайно
а можеш да бъдеш сигурен, че и маслата се проектират да запазват свойствата си при леки смесвания с други флуидиSUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
-
От друг форум намерих:А в спецификацията на Selenia 20K Alfa Romeo (с такова съм) пише:WATER SOLUBILITY - Insoluble, т.е. ВОДНА РАЗТВОРИМОСТ - неразтворима...Вчера не остана време да източа маслото, но днес ще го направя да видим какво е положението.Говорим все пак за моторни масла, ако са API сертифицирани, няма никакъв шанс нещо да се "пресече", това е част от стандартите.Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар