На мойта Мареа перката си работи и при изключен контакт, че даже и изваден ключ от стартера :D - многократно проверено, като я прибирам в гаража.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
прегряването
Collapse
X
-
Дали да не си направим една анкета - 1. работи 2. не работи ?!doofiat написа:Yavor написа:Да ама на моята Брава си работи даже като е заключена колата и аз съм отвънdoofiat написа:При Брава/Браво/Мареа перките не работя при изключване от контакт с ключа.Ако само се даде на контакт перките въртят и двигателя не е включен.
Виж ако при дизелите е различно, не знам...
И на бензинови Брави и Мареа съм виждал, че като изключиш от контакт и спира перката.
При мен е като при Yavor - работи даже като е заключена колата и аз съм отвън
И мисля, че това е нормалното положение - естествено, ако температурата на антифриза е над тази за вкл. на перката /термодатчика играе роля тука - сега не ми се търси схемата
/!
Коментар
-
на бравата ми 1,6 16v вентилатора върти и при изключен двигател и без да е на контакт,всъшност съм карал доста коли и на всичките перката за охлаждането си е работила и без колата да е работила или на контактGecata_82 написа:На моето Браво- 1.8 16V, перката също спира при изключване от контакт.
HONDA I-VTEC
Коментар
-
Естествено, че съм прав: Схемата "Engine cooling fan" на стр.2 от Haynes-а !+ на акумулатор, предпазител 6, моторче 7- термодатчик 8, моторче 7Не минава през ключа за запалването!!!masterkar написа:И мисля, че това е нормалното положение - естествено, ако температурата на антифриза е над тази за вкл. на перката /термодатчика играе роля тука - сега не ми се търси схемата
/! 
Коментар
-
Много интересно! Аз пък досега гледах схемите на свързване и управление на охлаждащия вентилатор за различните марки и модификации на Фиат (Браво, Брава, Мареа, Пунто) и стигнах до следния извод: включването на перката зависи от модела, модификацията му, от това дали е с климатик или климатроник, или въобще няма, дали е бензин, дизел и с каква мощност е, от вида на ЕКУ и някои други неща. Извода е, че някой са зависими от контакт, други не. Няма смисъл да се спори. Като пример: Мареата на sugarboy включва перката и при "изваден контактен ключ", моята само на контакт.masterkar написа:Естествено, че съм прав: Схемата "Engine cooling fan" на стр.2 от Haynes-а !+ на акумулатор, предпазител 6, моторче 7- термодатчик 8, моторче 7Не минава през ключа за запалването!!!masterkar написа:И мисля, че това е нормалното положение - естествено, ако температурата на антифриза е над тази за вкл. на перката /термодатчика играе роля тука - сега не ми се търси схемата
/! 

Коментар
-
снощи като се прибирах от работа пунтото пак загря
..... преди седмица сменях датчика на перката - вчера пак не включи...... решил съм да сложа 1 ключе да си включвам перката ръчно като на лада / то пак е фиат
/, щото вече не се издържа.... май съм тръгнал към шлайф на глава вече.....
Fiat Punto 1.1-Синята птица
Lancia Libra SW 2.4-JTD-Самолета! RIP - продава се на части...
Lancia Libra SW 1,9-JTD 115 hp
Коментар
-
Мойта 1-ва степен включва малко преди 95 градуса, а 2-ра малко преди 100!1-ва степен при изгасяне на мотора спира,но 2-ра си работи даже като я заключа и това е нормално докато охлади си работи.....или работи 1-ва угасям мине малко време и понеже няма циркулация включва втора степен!п.с.При загрят мотор маркучите как трябва да са твърди или меки!Ако са леко твърди добре ами ако са меки!?И каде е тази пробка на радиатора в случая за моя мотор от подписа!?now. BMW E39 523i '98 170hp
ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp
Коментар
-
Нема кво да се чудите колеги, всичко се прави с цел икономия. Ако е без клима колата, обикновено (но не винаги) датчика е с една степен и директно включва перката - хем по-сигурно, хем по-евтино (спестяват едно реле)
Сега, ползата от въртене на перката при изгасен двигател е никаква, да не говорим че и изтощава акумулатора. Според мен е по-добре да спира да върти като изгасиш колата.Мойта е с климатик, има една камара релета и предпазители + супер сложно управление
. А и датчика е с две степени. Като изгася, перките спират.
FIAT Tipo 1,4mi - EX
Alfa Romeo 146ti - EX
Alfa Romeo 156 2,4JTD
Коментар
-
при мен не винаги, но се случва, след като спра и изключа всичко, перката на радиатора да повърти малко и да спре.Имах друг проблем - когато я взех, мислех, че прегрява, а то уредът на таблото лъжел. В Италсервиз тестваха какво ли не, разглабяха таблото, един възрастен човек се занимаваше, каза, че така и не е разбрал откъде точно се получава лъгането, презапоил някакви връзки и оттогава една седмица вече всичко си е на шест.Brava 1.6 16V, Бензин
Коментар
-
Колега, недей да слагаш копче, ами както сам си се насочил сменяй гарнитура и шлайфай и ще имаш колица-слънце. Няма да загрява, няма да ти харчи толкова, а и ако сегментите смениш няма да сбъркаш.donnna написа:снощи като се прибирах от работа пунтото пак загря
..... преди седмица сменях датчика на перката - вчера пак не включи...... решил съм да сложа 1 ключе да си включвам перката ръчно като на лада / то пак е фиат
/, щото вече не се издържа.... май съм тръгнал към шлайф на глава вече.....
Коментар
-
При мен вече три пъти ми изхвърли антифриз през капачката. И трите пъти стана при спрян автомобил, като току що съм изключил от контакт при включена перка. Съответно тя веднага спира. Освен от въпросната перка, може ли проблема да е от другаде. Примерно да се е получила "въздушна възглавница" или нещо друго.Fiat Bravo 1.8 GT
Коментар
-
Логично е изхвърлянето на охладителна течност да се получава при спрял автомобил. Тогава охладителната система не работи, а двигателя е вече топъл, така че температурата от двигателя се предава на охладителната течност, която пък няма къде да я отдаде и по тази причина разширява обема си и изтича, ако намери откъде.При мен също го имаше този проблем, но се оправи от само себе си, след като изхвърли около литър антифриз, който аз след това си долях. Сега не тече от никъде. Между другото, при мен перката не е свързана с контакта и почти винаги, когато слизам и заключвам колата, перката продължава да върти около минута, преди да спре. Това, естествено, е съвсем недостатъчно да охлади двигателя, така че проблема с разширяващия се обем продължава да си стои. Затова и изхвърля антифриз.Shit happens, sometimes...
Tipo 1.4i.e. '92 - вече смъртно ранено
Marea 1.8 HLX - червена като аватара
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар