Искам да ви попитам колко масло събира Фиат Брава 1,6 16в. Аз знач че е около 4 литра, днес във Фиат магазина ми казаха 4,5
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Fiat Brava ...маслен резервоар
Collapse
X
-
Сори заsev написа:2 пъти съм сменял както казахи двата пъти ми остана по около 300-400 грама
, че ползвам темата на колегата, но ....Отдавна не съм сменял АЗ масло на ДВГ - има няма преди 10-на години за последно на Ладичката. Оттогава все по сервизите ...Та по спомен - след източване на старото масло се наливаше друго /вретенно ли беше
, друго ли ... /, ДВГ поработваше с него, източваше се и то и тогава - новия филтър и новото масло. Тази процедура дали я спазват в сервизите ... имам предвид промивката преди наливането на новото масло?Моля, ако някой е наясно точно каква е процедурата по смяна на маслото да я опише:1. ...2. ...и т.н.защото другата седмица и на мен ми предстои смяна на маслото и съм решил този път сам да си я направя - не заради цената на процедурата /около 5 лв в сервиз/, а поради гореописаното. И какво масло и колко литра се слага за промивка на системата?Търсих такава тема във форума, но ... не открих.
Ако някой се наеме да опише процедурата /може и в друга тема/ тя може да се "бодне" в "Често задавани въпроси...".Трябва да сменям и маслото в скоростната кутия, но това вече ще го правя в някой сервиз.
Коментар
-
Едва ли се налага промивка на маслената система, но щом си решил го направи.Слага се специално промивъчно масло до белега "MIN" на маслоизмервателната пръчка.Преди това отвиваш стария маслен филтър, изливаш маслото от него и пак го поставяш на мястото му. Оставяш колата да работи около 20 мин.,като в никакъв случай не я форсираш.Източваш промивъчното масло добре, като чакаш още 20 мин.Наливаш свежото масло което си избрал и черпиш Nino една бира!masterkar написа:защото другата седмица и на мен ми предстои смяна на маслото и съм решил този път сам да си я направя - не заради цената на процедурата /около 5 лв в сервиз/, а поради гореописаното. И какво масло и колко литра се слага за промивка на системата?Търсих такава тема във форума, но ... не открих.
Ако някой се наеме да опише процедурата /може и в друга тема/ тя може да се "бодне" в "Често задавани въпроси...".Трябва да сменям и маслото в скоростната кутия, но това вече ще го правя в някой сервиз.
Преди това надявам се ,че няма да забравиш да сложиш нов маслен филтър и завиеш пробката на картера... докато с Nino си пиете бирата!
Ето какво масло да купиш за промивка да двигателя:http://www.prista-oil.com/technical/...ad&pid=74&l=bgА сега с Ваше позволение ще преместя темата в консултации, защото просто мястото и не е тук!
SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
-
Само да допълня, че маслото за промивка се слага на загрял двигател. Защото на студен както знаем оборотите са над 1200-1300. И дори е препоръчително след промивката да се сложи двигателно масло да поработи пак 20 мин и чак тогава да се налее окончателно маслото. Пиши в гугъла "промивка двигател" и ще намериш доста теми из форумите. Но това е нож с две остриета!Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
-
Nino, благодаря за отговора! Идеята за промивката ми дойде защото старото ми масло е Лемфъордер
/те такава марка не мога да открия
, коментирали сме вече многократно по темата.../, а новото ще е задължително Селения! Та си мисля профилактично да направя промивка на маслената система!
А иначе идеята за съчетаване на полезното /смяна на маслото/ с приятното /биричката
/ е много добра, но ... дано намеря време най-после да дойда и аз на някоя сбирка! Това ми се вижда добра идея! :D
Коментар
-
Eстествено, че на загрял, как ще източиш старото масло? Чак пък ново двигателно масло преди основното, малко ми се струва излишно.Не вярвам колата да е карана с M10D и други маслени сурогати.Според мен всичко това е АБСОЛЮТНО излишно АКО: колата е карана със съвременни масла, полусинтетични, качествени минерални и те са сменяни що-годе в срок.Но както знаем, мерак се гаси с пари, така, че дерзайте!spark написа:Само да допълня, че маслото за промивка се слага на загрял двигател. Защото на студен както знаем оборотите са над 1200-1300. И дори е препоръчително след промивката да се сложи двигателно масло да поработи пак 20 мин и чак тогава да се налее окончателно маслото. Пиши в гугъла "промивка двигател" и ще намериш доста теми из форумите. Но това е нож с две остриета!
SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
-
Не се вкарвай в приключения бре човек! Според мен няма абсолютно никакъв смисъл да промиваш системата."Лемфьордера" е разпостранено масло и според мен в опаковката с това име стои "АРАЛ".Налей полусинтетична "Селения", абсолютно нищо няма да се случи.Промивка се налага на много стари двигатели карани с минерални масла клас CC,SA,SB,SC,SD,които просто вече не се произвеждат!А ти караш и с газ, който почти няма такива нагари като дизела и бензина!masterkar написа:Идеята за промивката ми дойде защото старото ми масло е Лемфъордер
/те такава марка не мога да открия
, коментирали сме вече многократно по темата.../, а новото ще е задължително Селения! Та си мисля профилактично да направя промивка на маслената система! 
SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар