никои карали брава 1.6 сьс спорен филтьр ???
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
има ли полза от спортния филтьр?
Collapse
X
-
и що мислиш така? - един марков спортен филтър (APEXi, K&N, OMP...) със сигурност филтрира по-добре от хартиен, с неизвестем произход, а и освен това, макар и малко, със сигурност подобрява и работата на двг, заради по свободното преминаване на въздуха. принципно конусните филтри дават малко по-осезателен ефект от риплейсмънтите.ето и тестове на няколко вида филтри: http://www.mkiv.com/techarticles/filters_test/2/Vladim написа:Според мен подобни изпълнения могат само да вложат здравословното състояние на мотора. Е... ако не мислите да карате колата повече от 2-3 години слагайте! :D"Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
(Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)
Коментар
-
демек кара6 с спортен филтьр такаІли ???Спазвай правилата! Vladim1.12. Забранено е писането с латински букви, както и заместването на буквите "Ч", "Ш", "Щ" и други с цифрени означения като "4" и "6" или с някакви други знаци извън кирилицата. (Изключват се случаите, когато е наложително: техническа информация, код и други.) Тези, които нямат кирилица могат да си свалят и инсталират. Постовете, които нарушават правилото, ще бъдат изтривани. Демек караш със спортен филтър, така ли? Ето така трябва да изглежда изречението, колега! Имай уважение към майчиният си език и потребителите тук! Vladimcharlie написа:и що мислиш така? - един марков спортен филтър (APEXi, K&N, OMP...) със сигурност филтрира по-добре от хартиен, с неизвестем произход, а и освен това, макар и малко, със сигурност подобрява и работата на двг, заради по свободното преминаване на въздуха. принципно конусните филтри дават малко по-осезателен ефект от риплейсмънтите.ето и тестове на няколко вида филтри: http://www.mkiv.com/techarticles/filters_test/2/Vladim написа:Според мен подобни изпълнения могат само да вложат здравословното състояние на мотора. Е... ако не мислите да карате колата повече от 2-3 години слагайте! :DMercedes E200 coupe
Коментар
-
Ако имаше полза колите щяха да излизат от заводите със спортни филтри, не мислиш ли?charlie написа:и що мислиш така? - един марков спортен филтър (APEXi, K&N, OMP...) със сигурност филтрира по-добре от хартиен, с неизвестем произход, а и освен това, макар и малко, със сигурност подобрява и работата на двг, заради по свободното преминаване на въздуха. принципно конусните филтри дават малко по-осезателен ефект от риплейсмънтите.ето и тестове на няколко вида филтри: http://www.mkiv.com/techarticles/filters_test/2/
И също така не мислиш ли, че съпротивлението на входящият колектор трябва да е определено в някакви норми? Това със слагането на спортни филтри е същото, като правенето на чип тунинг-добър резултат за сметка на живота на мотора и проблеми, които биха изникнали от фалшивата промяна на динамиката на мотора, спрямо нормите излизайки от завода.
Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=5008тук има мнения по тази тема, иначе ефекта при 1.6 едва ли ще е достатъчно осезаем като вървеж, но като добавим и звука :D . Макар че подобен звук може да се докара и с допълнителни отвори в долната част на кутията и със стандартния филтър.
Коментар
-
за icomirGT: да карам със спортен K&N, от вида, който се слага на мястото на оригиналния.за Vladim: в сток колите имам много неща подлежащи на подобрение, които по една или друга причина не са били направени в заводски условия (например изпускателен колектор, правопоточни гърнета, полиране на всмукателния колектор и т. нт.) и спортния филтър е просто едно от тези множество дребни промени, коит съвкупно дават осезаем резултат."Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
(Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)
Коментар
-
нещата пак опират до баланс
да има неща които могат да претърпят развитие (но за които средностатистическия купувач не иска да плаща
има и неща които са противоречиви (т.е. зависи кой, какво иска от колата...)например полирането, да по-малко съпротивление и уж само подобрения, но пък завихрянията намаляват, което пък води до по-лошо смесообразуване (относителни са и двете неща)...относно входния тракт на въздуха... ами на някои въздуховоди има специални резонатори (нещо като затапени отклонения), понеже се оказва че дефакто потока не е постоянен а трепти и въпросните резонатори спомагат за по-добро смесообразуване..относно изходящия тракт (гърнета и сие), ами и там има трептене и то също се смята... съпротивлението на изходящите газове и по-специално back-pressure оказва влияние... т.е. ако сложим нещо с което газовете излизат по-лесно имаме по-добри високи обороти, но по-лоши ниски (свързано е с пълненето и въртящия момент)...идеята е че, ако някъде някои модификации помагат, то на друг (дори и същата кола и модификации) пречат...но все пак важното е колата да харесва на този който я кара :D , но определено няма универсален вариант, както е вярно че масовите коли не излизат от завода със 100% от възможностите си
Коментар
-
Аз лично съм скептичен. По технически норми, стандартния хартиен филтър се смята за напълно задръстен при пад на налягането преди и след него 100мм воден стълб. 100мм воден стълб са равни на 0.01бар, което пък е 1% разлика в налягането - респективно потока. При такива ниски разлики в налягането може да се смята, че мощността ще се промени линейно, тоест със същят този 1%, ако "спортният" филтър не оказва никакво съпротивление, което далеч не е така.Подобни филтри могат да се използват (според мене) само ако човек иска да си изведе филтъра в по-студената зона и/или да използва т.н. "рам ефект" - насрещният напор на въздуха за създаване на леко положително налягане на входа. Приръста на мощността в тези случаи може да е по-значителна от жалкия 1%, но всичко зависи вече не от конкретния филтър, а от общата конфигурация на всмукателната система, въздухозаборници и др.под.Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
Нали от предната част на кутията излиза една тръба за въздух към маската. Под нея на стената на самата кутия се изрязват или пробиват големи отвори на обща площ поне още колкото на самия въздуховод.Някой пробиват и на страничната външна стена. Така почва да диша повече, а и звука от пълненето е много добърtache написа:кажи малко повече за допълнителните отворите на кутията
За насочване на студен външен въздух няма смисъл, понеже кутията е зад гредата, която я разделя от мотора, пък и при движение въздуха циркулира доста.Друг варант с по-добър ефект (рам) за положително налягане при по-високи скорости на движение ще се получи при изкарване на въздуховод челно през отвор на бронята, но трябва да е добре уплътнен с кутията и да е възможно най-прав.
Коментар
-
при бавно движение може и да се постопли въздуха, но при извънградско няма проблеми, това за захранването с външен въздух се отнася за много форсирани (състезателни) мотори или турбо такива. При тях като отвориш капака след каране е като пещ, заради многото изкарана мощност.ici написа:За насочване на студен външен въздух няма смисъл, понеже кутията е зад гредата, която я разделя от мотора, пък и при движение въздуха циркулира доста.
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар