dimmX написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Колко лв. е пътния данък?(овехтя от 9 на 10 годин (103 к.с.)
Collapse
X
-
докато не платиш новия
тя годината тече, данъка може да се плати и декември. преглед минаваш със стария данък, който си платил вече
"За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)
Коментар
-
мисля, че си в грешка. мога ли с платен данък за 2006 да мина сега прегледSynthy написа:докато не платиш новия
тя годината тече, данъка може да се плати и декември. преглед минаваш със стария данък, който си платил вечеLancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
"Дали вече е за смяна може да се провери на всеки пункт за технически прегледи. Там имат задължението всяка година да мерят вредните емисии. И по закон могат да спрат от движение колите, които надвишават нормата. Това обаче се случва рядко. Изправността на катализатора може да се провери и във фирмите, които продават нови уреди и имат сервиз. Тази проверка струва 10-15 лв. Някои находчиви търговци предлагат и друга услуга - "оборотен" катализатор. Той се слага само колата да мине прегледа, а после се сваля. За уреда под наем се плаща депозит, който впоследствие се възстановява. Самата услуга струва 40-50 лева. Хората масово си спестяват покупката на нов филтър заради високата му цена. Най-евтините уреди струват 220-250 лева, но има и за 1000 лева. Най-скъпи са за камионите и автобусите. Те обаче са и най-големите замърсители. Не прави изключение и столичният градски транспорт. Само един икарус кара цяла година с катализатор, признаха от Столичната компания за градски транспорт."Източник на инфотоЕто и едно място за проверка в София.А ето и още един ДАНЪЧЕН КАЛКУЛАТОРruNNer написа:А как се определя дали катализатора ти е работещ ?
Коментар
-
Има и нещо друго - у нас май мерят по най-малко стриктните норми на концентрации от вредни газове - Евро 1 или Евро 2, а нашите коли с резонаторно гърне се вместват в изискванията за Евро 2, а с катализатора дори и Евро 3... така, че ако е добре загрял двигателя и ламбда сондата си бачка нормално и те не намерят много време да ти чакат колата да изстине до ниво наистина студена може да минеш и без тези номера с катализатора под наем ... стига да не са променили нещо тази година де (поне аз миналата година с резонатора си бях ОК в най-строгия пункт - този за преглед в КАТ и пак минах, а няколко дена преди това взех и в германия прегледа като я купувах както беше спряна от движение заради несменени накладки и нисък скоростен индекс на гумите спрямо километража... но тука вече стана малко
) ...Колко грама въглероден диоксид е можело да има миналата година и колко може сега вече като сме в Евросъюза - за това бих потърсил линк или информация аз.
Коментар
-
А при мен тъй като предстои да регистрирам колата при данъчните , те как разбират дали имам работещ катализатор или нямам ? При прегледа в КАТ не видях някой да се засили да мери вредните емисии.masterkar написа:"Дали вече е за смяна може да се провери на всеки пункт за технически прегледи. Там имат задължението всяка година да мерят вредните емисии. И по закон могат да спрат от движение колите, които надвишават нормата. Това обаче се случва рядко. Изправността на катализатора може да се провери и във фирмите, които продават нови уреди и имат сервиз. Тази проверка струва 10-15 лв. Някои находчиви търговци предлагат и друга услуга - "оборотен" катализатор. Той се слага само колата да мине прегледа, а после се сваля. За уреда под наем се плаща депозит, който впоследствие се възстановява. Самата услуга струва 40-50 лева. Хората масово си спестяват покупката на нов филтър заради високата му цена. Най-евтините уреди струват 220-250 лева, но има и за 1000 лева. Най-скъпи са за камионите и автобусите. Те обаче са и най-големите замърсители. Не прави изключение и столичният градски транспорт. Само един икарус кара цяла година с катализатор, признаха от Столичната компания за градски транспорт."Източник на инфотоЕто и едно място за проверка в София.А ето и още един ДАНЪЧЕН КАЛКУЛАТОРruNNer написа:А как се определя дали катализатора ти е работещ ?Brava 1.6 ELX
Коментар
-
Намаление на данъка има само за МПС до 100 к.с. /74 kW/! Моята не влиза в тази категория!ruNNer написа:А при мен тъй като предстои да регистрирам колата при данъчните , те как разбират дали имам работещ катализатор или нямам ? При прегледа в КАТ не видях някой да се засили да мери вредните емисии.
Имаше колеги от форума които бяха споделили, че не са им искали от Данъчното никакви документи - каквото пишеш при регистрацията - ако твоята е под 100 к.с. и пишеш, че имаш катализатор
печелиш 50% по-нисък данък! :D Но ако ти поискат протокол - търсиш откъде да си го набавиш!
Коментар
-
Мдаа , не бях обърнал внимание че трябва да е под 74kW. Моята нещо не се вписва в тая категория.masterkar написа:Намаление на данъка има само за МПС до 100 к.с. /74 kW/! Моята не влиза в тази категория!ruNNer написа:А при мен тъй като предстои да регистрирам колата при данъчните , те как разбират дали имам работещ катализатор или нямам ? При прегледа в КАТ не видях някой да се засили да мери вредните емисии.
Имаше колеги от форума които бяха споделили, че не са им искали от Данъчното никакви документи - каквото пишеш при регистрацията - ако твоята е под 100 к.с. и пишеш, че имаш катализатор
печелиш 50% по-нисък данък! :D Но ако ти поискат протокол - търсиш откъде да си го набавиш!

Brava 1.6 ELX
Коментар
-
Ами по оригиналния талон например ако се води нов внос там си пишеше май че имаш и по документи е достатъчно стига да си под конете които вече се водят вредно много и са един вид двойно обложени освен с акциз ... те старите возила минаваха прегледа та по-новите ли да се спрат от движение ... свиркай сиruNNer написа:А при мен тъй като предстои да регистрирам колата при данъчните , те как разбират дали имам работещ катализатор или нямам ? При прегледа в КАТ не видях някой да се засили да мери вредните емисии.
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар