Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Трудно палиме сутрин на студено. Помагайте!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Трудно палиме сутрин на студено. Помагайте!

    От около 6 месеца бравата започна да пали все по трудно сутрин. И докато доскоро ставаше от 1-ви път с яко газ, то сега това се получава едва от третия.Какви са симптомите?Врътвам ключа. Колата прави опит да запали. Зпалва и веднага изгасва.Втори път. Запалва и двигателя тресе яко, държи 200-300-400 оборота. Подавам газ - веднага изгасва.Въртя трети път, с подаване на газ. Колата вече запалва, форсира се и оборотите скачат. Отпускам педала и вече всичко е ОК. Държи обороти, няма ядове, всичко е 6.Сменено е моторчето. Със старото оборотите играеха и присветваше лампата на инжекциона, като придърпваше много неприятно.Сменен е температурния датчик.Насочил съм се към зацапани дюзи или бензинова помпа. Колата е минала 54000 километра на газ. Мисля че дюзите са замърсени, или няма достатъчно налягане от помпата. Мисля че е така, защото при първото и второто палене при подаване на газ колата незабавно изгасва, т.е. сместта обеднява рязко при отваряне на дросела. Което означава липса на бензин. От друга страна, ако колата е топла си пали нормално, но колкото повече изстива, толкова е по трудно паленето. По време на движение, и на бензин, и на газ си върви като слънце. Държи обороти - 1100 при движение и 800 на място.
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
    Fiat Linea 1.3 Multijet'08
    Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
    http://forum.fiat-bg.org

    #2
    Re: Трудно палиме сутрин на студено. Помагайте!

    zgabrovski написа:
    Насочил съм се към зацапани дюзи или бензинова помпа. Колата е минала 54000 километра на газ. Мисля че дюзите са замърсени, или няма достатъчно налягане от помпата. Мисля че е така, защото при първото и второто палене при подаване на газ колата незабавно изгасва, т.е. сместта обеднява рязко при отваряне на дросела. Което означава липса на бензин. .
    Мисля,че правилно си се насочил-това първо трябва да се провери/направиАко не се оправи-проверка на остатъчното налягане в горивната магистрала/обратния клапан
    Ex. Grande Punto Driver

    Коментар


      #3
      Мисля, че си си отговорил на въпроса. И според мен е от липса на гориво.
      Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996

      Коментар


        #4
        Утре ще откача маркуча от бензинопровода, за да видя за колко време ще напълни литрова бутилка.Ще опитам да намеря и манометър за налягането.А дюзите мисля да ги прекарам през ултразвук.
        Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
        Fiat Linea 1.3 Multijet'08
        Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
        http://forum.fiat-bg.org

        Коментар


          #5
          хм.....ако има клапан който да държи горивото да не се връща в резервоара за мен той е главния заподозрян. Но тя пък помпата си прави налягане още като завъртиш ключа. Другото което е интересно ......добре подава малко гориво, ама нали компютъра ще подаде сигнал и моторчето за празния ход трябва автоматично да си компенсира, така че въпреки всичко то е главния заподозрян според мен, или ако продължим по веригата това моторче си има датчик който му казва какво да прави (при темпрата се оказа синия датчик, незнам при брава ) но за мен това са главните 2 заподозрени. Моторчето и датчика. Пък да видим
          СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
          бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
          сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
          ИТАЛФЕСТ 2007

          Коментар


            #6
            Моторчето е чисто ново, смених го вчера. Датчика (тука е сив, комбибиран, мери за еку и купе) съм сменил септември.Този клапан за какво се грижи и какъв може да му е проблема?
            Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
            Fiat Linea 1.3 Multijet'08
            Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
            http://forum.fiat-bg.org

            Коментар


              #7
              ами там е работата че не знам как е при Бравата, ама ако е датчик или моторче и закачиш колата на една диагностика.....веднага ще си каже. Иначе при темпрата има такова клапанче в карбуратора май там където влиза маркуча от бензиновата магистрала. Просто при мен се оказа проблема в синия датчик....при почти същите симптоми, но на диагностиката си каза че този датчик прекъсва, но не винаги. Така де като го смених и колата стана друга.
              СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
              бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
              сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
              ИТАЛФЕСТ 2007

              Коментар


                #8
                Диагностиката показа единствено проблем в ТПС, който при мен е вграден в моторчето. Тогава премигваше и дюзичката на таблото, но след смяната тоя проблем изчезна - вече не свети дюзата.
                Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
                Fiat Linea 1.3 Multijet'08
                Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
                http://forum.fiat-bg.org

                Коментар


                  #9
                  м да за същия датчик става дума, и сега не отчита грешки така ли?Еми не знам, аз там си мислих че е проблема. Дано някой с повече опит с Браво/Брава да удари едно рамо, че те тез мотори стават все по сложни.....и все по-трудни за диагностика
                  СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
                  бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
                  сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
                  ИТАЛФЕСТ 2007

                  Коментар


                    #10
                    Ужаса се казва Бош мотроник - мамка му едно нещо немско има в тая кола...Добре че Христо ми го намери за 200 лв, в Т&Н ми направиха оферта за 642 лв.Но явно, освен моторчето има и друг проблем... утре ще "дебъгвам"
                    Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
                    Fiat Linea 1.3 Multijet'08
                    Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
                    http://forum.fiat-bg.org

                    Коментар


                      #11
                      zgabrovski написа:
                      Но явно, освен моторчето има и друг проблем... утре ще "дебъгвам"
                      Може би късно се включвам, но и според мен проблема е от:1. зацапани дюзи - ако ги почистиш пиши къде и за колко2. бензинова помпа.
                      BRAVA 1,6 16V EL 96г. - АГУ "Landi"
                      Среден разход на газ

                      Коментар


                        #12
                        Някъде в Зона Б5 ("Одрин" и "Стамболийски") има ателие в което чистят дюзи. Цената била 10лв. за дюза. Поразпитайте в района.
                        Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996

                        Коментар


                          #13
                          Ще го оставя за през седмицата.. днес цяла сутрин сменях гуми, масла и филтри... време не остана..
                          Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
                          Fiat Linea 1.3 Multijet'08
                          Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
                          http://forum.fiat-bg.org

                          Коментар


                            #14
                            И аз имам същият проблем. За да запаля от първият път трябва да подавам газ, което не е нормално. Пиши ако разрешиш проблема в близките дни, че ме дразни как не пали от раз самичка.
                            Lancia Y, 1.2, 60

                            Коментар


                              #15
                              Колега,ти си на газ.Дюзите се препичат на жегата,защото не минава бензин да ги охлажда.Изчисти ги и ще се оправи.Другата възможна причина е клапана за налягането на бензина в рампата.
                              FIAT PUNTO GT1 Kyron 2000xdi nisan serena 1.6

                              Коментар

                              Working...
                              X