Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Малко инфо за поддръжката

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Малко инфо за поддръжката

    Здравейте!Отскоро съм с Фиат Браво 1.6 16V, 103 hp. И, както си му е редът, трябва да се сменят масла, филтри, ремъци. Та въпросите ми са свързани с тези операции.1 - Филтрите са ясни - взема се най-доброто. ПОЛЕНОВИЯ филтър (казаха ми, че има такъв даже и на моделите без климатик) - необходима ли е смяната му?2 - Маслото ще е Selenia, препоръчаха ми 20 К, предполагам е добро.3 - Ремък (ангренажен) - можете ли да ми препоръчате марка, която да е качествена и на сносна цена? Не искам най-скъпото, още по-малко пък най-евтиното.4 - Ролките - задължителна ли е смяната им? Колата е на 117 000 км (нейни си, на 110 % сигурност), ако това изобщо може да бъде критерий за смяна на ролка. Ако смяната е задължителна, колко броя се сменят (защото на схема преброих 6, заедно с обтегачите!!!) и колко приблизително излизат като цена.5 - Двата подържащи ремъка са ясни, там трябва ли да гоня марково или всичко ще ми свърши работа?Благодаря предварително на всички, които отговорят. Зная, че може би изглеждам ламер, но това вероятно ще е първият ми личен автомобил, не искам да правя компромиси с него, а не съм чичко паричко
    Fiat Bravo 1.6 16V 103 hp каталожни.
    0-100 = 9.2 сек. Ами като дойде турбото ?

    #2
    Re: Малко инфо за поддръжката

    Chefo написа:
    Здравейте!Отскоро съм с Фиат Браво 1.6 16V, 103 hp. И, както си му е редът, трябва да се сменят масла, филтри, ремъци. Та въпросите ми са свързани с тези операции.1 - Филтрите са ясни - взема се най-доброто. ПОЛЕНОВИЯ филтър (казаха ми, че има такъв даже и на моделите без климатик) - необходима ли е смяната му?2 - Маслото ще е Selenia, препоръчаха ми 20 К, предполагам е добро.3 - Ремък (ангренажен) - можете ли да ми препоръчате марка, която да е качествена и на сносна цена? Не искам най-скъпото, още по-малко пък най-евтиното.4 - Ролките - задължителна ли е смяната им? Колата е на 117 000 км (нейни си, на 110 % сигурност), ако това изобщо може да бъде критерий за смяна на ролка. Ако смяната е задължителна, колко броя се сменят (защото на схема преброих 6, заедно с обтегачите!!!) и колко приблизително излизат като цена.5 - Двата подържащи ремъка са ясни, там трябва ли да гоня марково или всичко ще ми свърши работа?Благодаря предварително на всички, които отговорят. Зная, че може би изглеждам ламер, но това вероятно ще е първият ми личен автомобил, не искам да правя компромиси с него, а не съм чичко паричко
    Сега ще ти кажа това което аз знам по точки като си ги написъл:1-Смени поленовия филтър. Мисля че не е повече от 20лв. Ще имаш по-добър /чист/ въздух в купето и няма да ти се изпотяват много стъклата.2-Селения 20К е масло което е направено да се сменя на 20000км. Не знам ти колко често мислиш да го сменяш аз мойто го сменяв на 7000км и скоро ще го сменям и ще сложа Селения Голд. До сега не съм карал с него, но така съм си решил. Карал съм с Кастрол и Лики Моли. Харчи ми щото имах скъсана гарнитура на картера/сменена/ и гарнитура на капака на клапаните /не сменена/.3-Гейтс /да не се бърка с Бил Гейтс/ бил много хубав ремък, но не знам нито цена /предполагам ще е доста/.4- Не знам5-Мисля, че всичко е добре качествено що се отнася до ремъци. Да бъде ако не марково то поне да няма ментета на въпросната марка.
    Темпра 1,6 i.e. 1994г. 853C1000 LPG
    Някога в миналото караше Фиат 127 1983г. 127A6.054
    Совалката средно на LPG
    Отишъл в затвора, попаднал на хора и станал човек

    Коментар


      #3
      На колите без клима няма поленов филтър, поне при мен е така! Цена му е 38 лв. на марката Фиам, с активен въглен!Колегата вече ти е казал за ремъците да са Gates (Гейтс)! Добре е да смениш и ролките, малко са скъпички, но не помня цени! Като марка SKF!Това е и със здраве да си я караш!
      Space Star 1.9 DID

      Коментар


        #4
        http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=15351Мисля че и за теб важи. Поне марките и цените.На схемката се виждат 3 ролки и агренажа.
        Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
        Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD

        Коментар


          #5
          GTipo написа:
          http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=15351Мисля че и за теб важи. Поне марките и цените.На схемката се виждат 3 ролки и агренажа.
          Ролките са две-оптяжна и паразитна,в комплект на Дайко излизат около 150лв. и ролките са скф-ина.Поленовия филтър аз го взех на филтрон -10лв.

          Коментар


            #6
            1. сложи си филтър, поне спира праха2. Selenia 20К3. Gates - нормална му е цената4. сменят се и ролките
            2015 Renault Megane Expression GT
            2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
            Всичко за FIAT Bravo 2007

            Коментар


              #7
              При теб 2 ролки се сменят едната е около 90лв, а другата около 30. Поленов филтър смених преди месец - 9-10лв марка IFA, имаше и по-скъп от 20лв Clean Filters, а има и такива с активен въглен с цени над 30лв, но трудно се намират. Ангренажния ремък е около 30лв.
              Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

              Коментар


                #8
                За маслото си мисля, че е по добре Селения Голд.Ако имаш поленов филтър го смени - спират да се потят стъклата. Аз вчера смених моя (32лв.) и си нямаш напредстава какъв беше стария !!! Очевидно е много полезен за въздуха, който дишаме в колата.

                Коментар


                  #9
                  Riddle написа:
                  За маслото си мисля, че е по добре Селения Голд.
                  FIAT са го измислили - Selenia 20K
                  2015 Renault Megane Expression GT
                  2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
                  Всичко за FIAT Bravo 2007

                  Коментар


                    #10
                    4 ролки с 3 ремъка.3 филтъра(без горивен ) ,4л масло и работа=330лв
                    Play Golf ,but not drive golf!!!
                    Brava 1,6 16V 99' с ФОБОС
                    C4 1,4 16V 2007- Stag 300 Premium

                    Коментар


                      #11
                      Сега се връщам от разузнаване в магазин "Хермес". Страхотни цени!Ремък ангренажен в комплект с 2 ролки (обтяжна и някаква друга) - 120 лева. Марката е DAYCO. Като се вземел комплект, идвало по-евтино, отколкото поотделно.Ремъци пистови 1 и 2, цени 14 и 9 лева. Марка - DAYCOРолка на динамото - 24 леваМасло Selenia Gold - 25 лева за 2 литра. Значи 50 лева. Selenia 20K - 34 лева за 2 литра. Момчето каза, че Gold било по-разумния избор. 20К било за по-високооборотни двигатели, с повече клапани. А и не се сменяло на 20 000 км, на 15 било добре да се смени.ФИлтрите са бял кахър - 10+8+15 = 33 лева.Труда в МИМО е 20 лева за смяната на маслата, 60 лева ремък + ролкиОбщо 330 лева, което не че е малко, ама не е и много. Къде остана старата Корсичка, на която само масло и филтри се сменаха ... Веригата си е верига
                      Fiat Bravo 1.6 16V 103 hp каталожни.
                      0-100 = 9.2 сек. Ами като дойде турбото ?

                      Коментар

                      Working...
                      X