Голям почитател съм на Италианските коли и особенно на Фиат. От две години и половина карам Фиат Крома 2.0 и.е. 16 В, 140 к.с. с всички екстри за модела без кожа и автоматик и през това време не съм имал почти никакви проблеми с нея (не е влизала в сервиз за повече от няколко часа и то за дребни неща). Сега обаче съм поставен пред дилема
Цената на подобна кола в зависимост от състоянието и годината на производство е между 2000 и 4000 лева. Аз купих моята за 2500 лв. без аларма, застраховка и газаова уредба. Плюс тези неща смених гърнетата, масло, ремъци, накладки, шарнири (два), накрайник(един), зимни и лятни гуми, МП3-ка и т.н. С две думи без консумативите колата ми излезе около 4000 лв. Това не е толкова много за "Италианския мерцедес" при положение, че двигателят не се е обадил изобщо през този период, но с времето се натрупаха и дребни неща за оправяне - поради неизвестна за сега причина колата отказа да работи на бензин ! (допускам най лошия вариант - помпа), светна ми и индикатора на инжектора (вероятно термостат), леки следи по визията от "Софийския начин на живот", спукан маркуч в охладителната система, обаждащи се амортисьори, нови алуминиеви джанти - по груби сметки това са около 2000 лв. И сега големия въпрос - дали да ги дам тези пари и да направя Кромата си перфектна и абсолютно непродаваема или да се отърва от нея с пресметната загуба и да инвестирам в друга кола (нещо ми се върти в главата един Фиат Мареа Уикенд след 98 година) !!! При положение, че за 1500 лв. може да се вземе много читаво Типо, дали да инвестирам в Кромата (която много обичам и не ме е предавала никога през този период) ? Или да извадя малко пари за една Марея и след две години да се изправя пред същата дилема ?Аз решението ще си го взема сам, но ще се радвам да чуя мнението на всички любители на Фиат, без значение дали са карали някога Крома, Марея или Типо !
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Дилема - Ремонт на Крома или смяна за Мареа !!!
Collapse
X
-
Дилемата ти е трудна... Ако аз съм на твое място, бих прежалил стария воин ... защото трябва да има прогрес и да вървим напред...Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
Fiat Linea 1.3 Multijet'08
Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
http://forum.fiat-bg.org
-
и аз имам кром, но е 8в 115 коня. всичко без кожа и автоматик
. перфектна кола, но и аз съм за амортисьори. според мен кромата ще се окаже по-добра от мареата, но само предполагам, не съм карал мареа. иначе и аз се замислям сега за мареа 1,8. имай предвид, че тези неща, които си сменил няма да можеш да си ги върнеш, все пак то си е нормално- плащаш за експлоатацията на колата. някой като кажат това съм сменил онова съм сменил затова еди колко си пари. е да ама това е поддръжка. така че като слушам какво има за смяна, повече от 2500 едва ли и то ако е 93 и нагоре. а мареата ще е значително по-нова и едва ли след 2 години пак ще си пред тази дилема. за колко мислиш да я даваш?
Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Аз съм пред същата дилема - сметките са подобни като цифри - хвърлил съм око на една Ланча Капа, но жена ми (която второто нещо което мрази след свекървата е колата
- по скоро да се дават пари за колата ) ме кара да си постегна малко Темпрата и да не я сменям. Въпреки че аз и не мисля да я сменям... Ще си ги оставя и двете
. Ей онзи дръгел немски отдолу ще иде при някой тинейджър да се учи да кара
а Темпрата ще я подкара брат ми...Ама все още не мога да се преборя с жената... П.С. Това за свекървата е майтап ... предполагам
Коментар
-
Ех, нали точно тук ми е дилемата#336666 написа:и аз имам кром, но е 8в 115 коня. всичко без кожа и автоматик
. перфектна кола, но и аз съм за амортисьори. според мен кромата ще се окаже по-добра от мареата, но само предполагам, не съм карал мареа. иначе и аз се замислям сега за мареа 1,8. имай предвид, че тези неща, които си сменил няма да можеш да си ги върнеш, все пак то си е нормално- плащаш за експлоатацията на колата. някой като кажат това съм сменил онова съм сменил затова еди колко си пари. е да ама това е поддръжка. така че като слушам какво има за смяна, повече от 2500 едва ли и то ако е 93 и нагоре. а мареата ще е значително по-нова и едва ли след 2 години пак ще си пред тази дилема. за колко мислиш да я даваш?
Дали изобщо да го давам "стария кон", дали да го "ъпгрейдвам" или да си го ползвам до дълбока старост и да го оставя да си почине в мир, когато му дойде времето
Но едно е сигурно - няма да го дам за 2500 и на роднина
Това е един от най-добрите мотори на Крома и при положение, че за 2,5 години не е мит и още носи по себе си праха от Италианските магистрали, а не се и наложило да го разучавам е достатъчно доказателство за качествата му, пред които дребните козметични дефекти бледнеят ! Както и да е, по скоро исках да науча мнението на Фиат маниаците за Кромата и да си реша дали да взема едно Типо за 1500 лв. или да се напъна за една Марея
В краен случай ще си стегна "стария кон" и когато стане непродаваем ще си го карам до последно, а ще мисля каква да ми е втората кола
Коментар
-
Повярвай ми, разорително е... поддържам едно старо Рено...това в подписа ми,защото синът ми го кара и при това на отработено олио и по емоционални причини.С двигателя абсолютно никакви проблеми, но по всичко друго е голямо изваждане.Riddle написа:Ех, нали точно тук ми е дилемата
Дали изобщо да го давам "стария кон", дали да го "ъпгрейдвам" или да си го ползвам до дълбока старост и да го оставя да си почине в мир, когато му дойде времето
Но едно е сигурно - няма да го дам за 2500 и на роднина
Това е един от най-добрите мотори на Крома и при положение, че за 2,5 години не е мит и още носи по себе си праха от Италианските магистрали, а не се и наложило да го разучавам е достатъчно доказателство за качествата му, пред които дребните козметични дефекти бледнеят ! Както и да е, по скоро исках да науча мнението на Фиат маниаците за Кромата и да си реша дали да взема едно Типо за 1500 лв. или да се напъна за една Марея
В краен случай ще си стегна "стария кон" и когато стане непродаваем ще си го карам до последно, а ще мисля каква да ми е втората кола
[/b][/color]
SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
-
Аз бих скочил на Мареата. Вземи се повози на една Мареа и ще си решиш.Според мен, Мареата е малко по-долу като возия, но тя е по-модерна и по пъргава от Кромата. Така че аз съм за Марийка!Ако сега ти дава малко дефекти, помисли си стария воин като хване съвсем ревматизъм какво ще се случи..Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD
Коментар
-
да смениш крома за типо
аз като се кача от кромата в темпрата, която е и комби, все пак е доста по-голяма хавтомобил и все едно се връщам в 1 клас. то нито тишината в купето, нито удобните седалки, нито стабилността, пък за вървене да не говорим. не си вземай типо след крома! разбирам дилемата ти, но и аз не мога да преценя. обаче бъди сигурен, че едва ли ще можеш да й вземш желаните пари! в момента ако една мареа върви 4-5 к смятай колко ще е крома. за двг също нямам НИКАКВИ оплаквания по него- 50 000 км сменени ремъци, масло и дистр. капачка със свщи.
Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Не, че съм голям спец или нещо такова, но моето лично мнение е за смяната на старата с нова. Покупката на "нова" кола винаги си е риск. На старата си и знаем болките и т.н., но в крайна сметка не ги купуваме с цел пеалба след продаването. Аз карам Темпра, 1,9 турбо дизел и интерколер. Доволен съм, макар и да ми е правила проблеми. Друг важен мемонт според мен е и финансовия въпрос - поддръжката на две стари коли колкото и евтино да е това си е харч. Аз също имам намерение да сменям фиатката и се ориентирам или към марея, след 1998г, но мойе да е Алфа 156 или Стило. Вторита варианти са по-скъпички, но се надявам да си заслужават парите. Моето мнение е - продаваи старата и ....напред. УспехПомагай, за да ти помогнат и на теб!!!
Коментар
-
Проблемът както винаги е, че не мога да си позволя да купя Мареа, без да съм продал Кромата
Това за Типото ми мина през главата като временен вариант, че да остана без кола е почти невъзможно. Сега се връщам от сервиза на Гената и нещата ми се поизясниха - термостата и спуканото маркучле ще ги сменя, но помпата вероятно е сдала багажа. Ако намеря помпа до 100-120 лева ще я сменя и нея (незнам дали си струва да търся при Италианеца или да скачам на нова). Ако реша да продавам май няма смисъл да се хвърлям на лети джанти ?! Дали като сменя тези неща ще мога да и взема 3500 до 3200 лв. ?
Коментар
-
Ти ще видиш като влезе във форума :D Знаеш ли Слави какви вицове за свекърви може да й разправяImmortal написа:но жена ми (която второто нещо което мрази след свекървата е колата
- по скоро да се дават пари за колата ) ме кара да си постегна малко Темпрата и да не я сменям. П.С. Това за свекървата е майтап ... предполагам 
Коментар
-
Намерих термостат и дори помпа под 100 лв.
Сега остава някой да ми каже майстор, който може да се справи с този ремонт, че Гената до другия вторник е зает, а повечето майстори не знаят как да стигнат до горивната помпа
( не, че газаджиите не са направили достъпа до нея невъзможен без да се разкачи бутилката)
Коментар
Реклама
Collapse




А жена ти е една слабичка,пък неможеш да я пребориш
я се стегни малко и потренирай борба Yellow_Flash_Colorz_PDT_06
Коментар