Здравейте колеги. Днес си карам към университета(НБУ) и големи задръствания. По едно време гледам стрелката на температурата рязко се е вдигнала, а на вън е студено и вали сняг
Взех да се притеснявам. Не спада и не спада. Перката не се беше включила, а температурата отиваше към първата червена чертичка. Щях да отбивам за да истине малко, но излязох на права отсечка и като вдигнах скоростта до 80 веднага се охлади и падна на половината. Знам, че има много теми за прегряването на колите, но не мога да намеря точния отговор сред тези, които гледах. В петък пътувах към Стара Загора. Имаше доста по-големи задръствания и беше доста по-топло, но колата стигна до 3-4 чертичка след половината. И перката си работеше. Странна работа. Утре сутринта ще ходя в един сервиз тука в Сухата Река, но все пак питам, ако някой е имал подобен проблем да каже.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Bravo-то загря почти до червено в този студ! Проблема решен!
Collapse
X
-
Е как не слезе да видиш под капака?! Нещо си се шашнал.Променяше ли се нивото на антифриза? Как разбра, че перката е въртяла или не е въртяла?При мен се беше образувала въздушна възглавница и тръгна да прегрява, а освен това и датчика, който включва едната перка и бушона бяха изгорели.Освен това е трябвало да стиснеш маркучите освен за да провериш дали са топли, и да установиш дали са твърди.Сега пак може да установиш тия неща.
Коментар
-
doofiat видях твоята тема за прегряването, но мисля, че при мен няма такава въздушна възглавница(или поне се надявам да няма :D ). Нивото на антифриза не е мръднало от последния път когато налях. Само да кажа, че никога не е течал антифриз от казанчето. Eдинствения път когато ми изтече антифриза, беше когато ми се счупи тапата на радиатора. Като стигнах в университета и спрях, отворих капака да видя какво става, но както вече казах колата се беше охладила до половината и общо взето всичко изглеждаше нормално. После навръщане като я карах загря, но някъде до половината, даже няма и толкова. Ще си я закрам на сервиз да ми е мирна главата, но все пак реших да попитам. Аз си мисля, че може датчика да не отчита правилно, защото на отиване и на връщане колата загрява различно при горе-долу сходен трафик. Само се надявам да не е нещо сериозно от сорта на гарнитура и пилене на глави както при други колеги.Fiat Bravo SX 1.6 16V
Коментар
-
щом като си в движение и не прегревява значи по някаква причина вентилатора не се е включил- дали от датчика, дали от самия вентилатор да е изгорял или от въздух /най-малко вероятно според мен, но си е възможно/ лесно се проверява датчика и вената като му сложиш една отверка и си на контакт- така слагаш отверката, че да даде контакт между клемите на датчика- той се намира на радиатора долу, не знам от коя страна е при теб, при мен отляво като си срещу колата. направи това и ще имаш отговор на въпроса сип.с. каква спец си в нбуLancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Re: Bravo-то загря почти до червено в този студ!?!
Мисля, че трябва да те притеснява единствено това, че не се е включила перката /ако си сигурен в товаmegamuscle написа:Днес си карам към университета(НБУ) и големи задръствания. По едно време гледам стрелката на температурата рязко се е вдигнала, а на вън е студено и вали сняг
Взех да се притеснявам. Не спада и не спада. Перката не се беше включила, а температурата отиваше към първата червена чертичка. Щях да отбивам за да истине малко, но излязох на права отсечка и като вдигнах скоростта до 80 веднага се охлади и падна на половината. Знам, че има много теми за прегряването на колите, но не мога да намеря точния отговор сред тези, които гледах. В петък пътувах към Стара Загора. Имаше доста по-големи задръствания и беше доста по-топло, но колата стигна до 3-4 чертичка след половината. И перката си работеше.
/!Иначе и при мен е горе-долу така
!Вчера от Президентството до Софийския университет /големи задръствания - тръгни-спри и т.н./ стрелката на температурата ми беше отишла малко под червеното, но се включи перката и се стабилизира малко над средата. Като излязох на Цариградско шосе и от Орлов мост до Окръжна болница / 80-100км/ч / и стрелката падна под средата на скалата! Иначе по магистралата София-Пловдив /движение с голяма скорост/ стрелката не се качва повече от 1/4 на скалата. Като вляза в Пловдив, 2-3 сфетофара, и си отива на средата. Все си мисля, че това е нормално
, но не съм 100% сигурен и аз?! Това с маркучите и радиатора /студен-топъл/ и т.н. съм го пробвал и всичко си е ОК! Сигурен съм и че системата ми е добре обезвъздушена. Дали имам проблем с термостата???
Коментар
-
Re: Bravo-то загря почти до червено в този студ!?!
Мерси колега. Дано да е само това проблема. Утре като отида в сервиза ще се чуе. :Dmasterkar написа:Мисля, че трябва да те притеснява единствено това, че не се е включила перката /ако си сигурен в това
/!Иначе и при мен е горе-долу така
!Вчера от Президентството до Софийския университет /големи задръствания - тръгни-спри и т.н./ стрелката на температурата ми беше отишла малко под червеното, но се включи перката и се стабилизира малко над средата. Като излязох на Цариградско шосе и от Орлов мост до Окръжна болница / 80-100км/ч / и стрелката падна под средата на скалата! Иначе по магистралата София-Пловдив /движение с голяма скорост/ стрелката не се качва повече от 1/4 на скалата. Като вляза в Пловдив, 2-3 сфетофара, и си отива на средата. Все си мисля, че това е нормално
, но не съм 100% сигурен и аз?! Това с маркучите и радиатора /студен-топъл/ и т.н. съм го пробвал и всичко си е ОК! Сигурен съм и че системата ми е добре обезвъздушена. Дали имам проблем с термостата???Fiat Bravo SX 1.6 16V
Коментар
-
Re: Bravo-то загря почти до червено в този студ!?!
Колега, проблемите при тебе са два - първо не ти работи термостата щом колата ти изстива на дълъг път и второ имаш проблем с датчика на перката щом ти включва чак под червеното. По принцип на нашите коли стрелката като достигне средата на скалата (онази част със вдлъбнатината) трябва да се закове там - възможни са минимални движения нагоре и дадолу - всички други движения на стрелката за температурата са силно обезпокоителни и трябва да бъдат отстранени.По МОЕ мнение - и на двамата колеги са ви за смяна датчиците на перката - а с тях шега не бива защото заради едно прегряване се прави основен ремонт!!!! Освен това на който му плава стрелката нагоре надолу - да си сменя термостата -за 1,6 беше скъпичък - към 75-90кинта в зависимост от модификацията и марката...masterkar написа:Мисля, че трябва да те притеснява единствено това, че не се е включила перката /ако си сигурен в това
/!Иначе и при мен е горе-долу така
!Вчера от Президентството до Софийския университет /големи задръствания - тръгни-спри и т.н./ стрелката на температурата ми беше отишла малко под червеното, но се включи перката и се стабилизира малко над средата. Като излязох на Цариградско шосе и от Орлов мост до Окръжна болница / 80-100км/ч / и стрелката падна под средата на скалата! Иначе по магистралата София-Пловдив /движение с голяма скорост/ стрелката не се качва повече от 1/4 на скалата. Като вляза в Пловдив, 2-3 сфетофара, и си отива на средата. Все си мисля, че това е нормално
, но не съм 100% сигурен и аз?! Това с маркучите и радиатора /студен-топъл/ и т.н. съм го пробвал и всичко си е ОК! Сигурен съм и че системата ми е добре обезвъздушена. Дали имам проблем с термостата???Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...
Коментар
-
Re: Bravo-то загря почти до червено в този студ!?!
Колега, определено имаш проблем и ти. Явор ти посочил причините.Неподценявай ситуациите, а си смени нещата, защото да не стане нещо лошо.Не е нормално стрелката да има големи амблитуди - по принцип си стои малко под средата, а лятото в жегите може да достигне и средата, но за малко.masterkar написа:Мисля, че трябва да те притеснява единствено това, че не се е включила перката /ако си сигурен в това
/!Иначе и при мен е горе-долу така
!Вчера от Президентството до Софийския университет /големи задръствания - тръгни-спри и т.н./ стрелката на температурата ми беше отишла малко под червеното, но се включи перката и се стабилизира малко над средата. Като излязох на Цариградско шосе и от Орлов мост до Окръжна болница / 80-100км/ч / и стрелката падна под средата на скалата! Иначе по магистралата София-Пловдив /движение с голяма скорост/ стрелката не се качва повече от 1/4 на скалата. Като вляза в Пловдив, 2-3 сфетофара, и си отива на средата. Все си мисля, че това е нормално
, но не съм 100% сигурен и аз?! Това с маркучите и радиатора /студен-топъл/ и т.н. съм го пробвал и всичко си е ОК! Сигурен съм и че системата ми е добре обезвъздушена. Дали имам проблем с термостата???
Коментар
-
Re: Bravo-то загря почти до червено в този студ!?!
Благодаря за съвета! Явно ще се сменя термостатYavor написа:Колега, проблемите при тебе са два - първо не ти работи термостата щом колата ти изстива на дълъг път и второ имаш проблем с датчика на перката щом ти включва чак под червеното. По принцип на нашите коли стрелката като достигне средата на скалата (онази част със вдлъбнатината) трябва да се закове там - възможни са минимални движения нагоре и дадолу - всички други движения на стрелката за температурата са силно обезпокоителни и трябва да бъдат отстранени.По МОЕ мнение - и на двамата колеги са ви за смяна датчиците на перката - а с тях шега не бива защото заради едно прегряване се прави основен ремонт!!!! Освен това на който му плава стрелката нагоре надолу - да си сменя термостата -за 1,6 беше скъпичък - към 75-90кинта в зависимост от модификацията и марката...
, а датчика ще трябва да го погледна - дали ми включва първата степен на перката - имаше тема тук ще я намеря! А и след смяната на термостата сигурно ще ми падне разхода, особено на дълъг път зимата!
Все пак струва ли си да проверя термостата по "бабешкия" начин - в тенджера с вряла вода, че нещо 130-140 лв за нов термостат ...
или диагнозата му е "ясна и категорична" - "сдал е багажа" - най-вероятно е постоянно полуотворен?
Някой друг колега да се престраши да изкаже мнение как е при него?!
Особено при каране градско в София при големи задръствания?!
Коментар
-
Здравейте колеги! Ходих сутринта в сервиза и се оказа, че някакъв кабел, който включва перката е прекъснат. Само, че се оказа, че имам превключвател за ръчно пускане на перката от колата. Точно където са бушоните вътре в купето. Майстора каза, че някой си е играл и е правил мизерии, и че перката трябва да се включва автоматично. Първата степен се включва като дръпна този превклювател, дори колата да не е запалена(като е на контакт имам предвид). Майстора вика да му я оставям да ми оправи кабелите да се включва всичко автоматично. Чудя се какво да правя.
Дайте съвети и мнения. А също така и сервиз където няма да ми сменят нещо здраво, а само ще ми оправят проблема.
Fiat Bravo SX 1.6 16V
Коментар
-
Ами давай я на майстора да ти я оправи! Не се чуди въобще.За да се направи ръчно включване на перката работата е стигнала много далече или предишния собственик е бил пълен льольо.Колеги, вижте си също и реостатите на радиатора (като застанете пред колата, от дясната страна на радиатора е закрепен цилиндричен датчик - това е реостата за включване едната перката). Нов реостат струва 32 лв. в магазина на Стамболийски, а в Александър го нямат в наличност и се прави поръчка за 2 седмици и струва 60 лв.megamuscle написа:Здравейте колеги! Ходих сутринта в сервиза и се оказа, че някакъв кабел, който включва перката е прекъснат. Само, че се оказа, че имам превключвател за ръчно пускане на перката от колата. Точно където са бушоните вътре в купето. Майстора каза, че някой си е играл и е правил мизерии, и че перката трябва да се включва автоматично. Първата степен се включва като дръпна този превклювател, дори колата да не е запалена(като е на контакт имам предвид). Майстора вика да му я оставям да ми оправи кабелите да се включва всичко автоматично. Чудя се какво да правя.
Дайте съвети и мнения. А също така и сервиз където няма да ми сменят нещо здраво, а само ще ми оправят проблема.
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар