И каква е логиката на газ да се скъси живота на двигателя? Доколкото знам е 105 октана,но може и да бъркам.Мисля,че съм чел обратна теория-на газ се удължава ресурса на мотора.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Страшно ли е да се кара с високооктанов бензин?
Collapse
X
-
Колеги, на газта октановото число е 103-105, най-скъпия бенз и той има макс такова число. Престанете с глупостите. Разбира се, че при това положение, се получава ПЕРФЕКТНО изгаряне на горивото и което е най-важното - не се получават вредните за мотора детонации, което с две думи ще рече - УДЪЛЖАВА СЕ живота на двигателя! Кви 150, кви самолетни горива, кви нафталини?! Има си спец горива, но те са друга тема, няма ги по бензиностанциите
Не съм очаквал, някой да каже, че най-скъпия бензин е вреден за колите ни, за газта, че съкращавала живота на двг-то,и то с точно 20%, ха.
хаха :D Поинтересувайте се мааалко поне, преди да пишете пълни глупости и да се излагате пред всички! Поздрави
1.4, 12V, 80к.с., ноем.'95, на газ
Коментар
-
Ех, митове, митове...1. Газта не скъсява, а удължава значително живота на двигателя. И не заради октановото число, а заради това че влиза в цилиндрите винаги в газообразна форма и не измива маслото от огледалото на цилиндъра. Другата причина е, че газта гори малко по-бавно от бензина и намалява ударните натоварвания на цилиндровата група - бутало, колянов вал и т.н.2. Самолетното гориво (ако говорим за бутални двигатели) е ниско октаново - сигурно с октаново число около 70. Ако се използва за автомобилни двигатели е много ясно че ще има зверски детонации и двигателят ще свърши скоропостижно.3. Самолетното гориво за турбинни двигатели (витлови или реактивни няма значение) е т.н. керосин. В магазина му викат "гас за лампи". Ако някой налее такова в автомобил ще си има проблеми още по-бързо.4. Използването на бензин с по-високо октаново число от необходимия за двигателя ще доведе до по-висока мощност само при условие, че запалителната уредба е снабдена с датчик за детонации и може сама да си настройва ъгъла на запалване в някакви граници. Другия вариант е да се пренастрои ръчно запалването за високооктанов бензин. В противен случай няма да има разлика или дори мощността може леко да спадне. Във всеки случай разликите ще са минимални. Отделен въпрос е, че с високооктанов бензин скоростта на горене е по-ниска и звука на двигателя се променя, което в повечето случаи човек субективно възприема като "качване" на мощността.Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
johnfound написа:4. Използването на бензин с по-високо октаново число от необходимия за двигателя ще доведе до по-висока мощност само при условие, че запалителната уредба е снабдена с датчик за детонации и може сама да си настройва ъгъла на запалване в някакви граници. Другия вариант е да се пренастрои ръчно запалването за високооктанов бензин. В противен случай няма да има разлика или дори мощността може леко да спадне. Във всеки случай разликите ще са минимални. Отделен въпрос е, че с високооктанов бензин скоростта на горене е по-ниска и звука на двигателя се променя, което в повечето случаи човек субективно възприема като "качване" на мощността.Домързя ме да се обосновавам още, понеже Надя ме искаше бързо в леглотоjohnfound написа:1. Газта не скъсява, а удължава значително живота на двигателя. И не заради октановото число, а заради това че влиза в цилиндрите винаги в газообразна форма и не измива маслото от огледалото на цилиндъра.
Повечето съвременни двигатели след ’90 го имат този датчик и автоматично си правят настройката.На някои от по-старите, има ръчно ключе в двигателния отсек, което цъкаш на ’98 примерно, ако си с такъв
На бащата Ауди-то 80 ’90г има такова
Бравото, от както съм го взел, му сипвам само супер 100 и V-Power Racing - и без това го използвам само за палене, така че с бензина компромиси не правя
1.4, 12V, 80к.с., ноем.'95, на газ
Коментар
-
Горивото за турбовитловите и турбореактивните двигатели е керосин.Това е газ за горене-без парафини обаче.Става за газеник.В казармата я мешаха с бензин за да краднат от бензина за джоганите.После след колата мирише на газеник.Цапа свещите и цилиндрите.Не става за каране.Авиационният бензин е 102-105 октана и става за каране без проблем при съвременните автомобили.Друг е въпроса че селскостопанските самолети често зареждат бензин от бензиностанцията-за по-евтино.joni_go написа:той няма никакви мазителни качества и за това му се керосинMartoModev написа:Имах комшия който караше преди време със самолетно гориво.То е поне 120 октана.Каза 4е изкарва макс.150 хил.км и от двигателя не става нищто.FIAT PUNTO GT1 Kyron 2000xdi nisan serena 1.6
Коментар
-
Според този документ авиационния бензин, който се използва за буталните двигатели на хеликоптерите Ка-26 е с октаново число 91. Интересно е, че в документа (интересен сам по себе си) се описва авария на хеликоптер. Едната от причините за аварията, се твърди, че е използването на автомобилен бензин 98 вместо авиационен 91.tinalex написа:Авиационният бензин е 102-105 октана и става за каране без проблем при съвременните автомобили.Друг е въпроса че селскостопанските самолети често зареждат бензин от бензиностанцията-за по-евтино.Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
От както съм сипал 100 октанов бензин, бруг на Brava-та не съм давал
Според моите впечатления разликата в пъргавината на колата е голяма (в положителна посока разбира се). Първо сипвах Shell V-Power Racing, ама в сравнение с OMV Super 100 си е като водица. Получаваш леееко намален разход и по-пъргав автомобил. Според моето мнение си заслужава. По повод на износването на ДВГ писах до фиат, които ме препратиха към българският им вносите auto italia:Струва ми се малко като отбиване на номера, но както и да е. Питал съм и майстори, които ми казват че даже е по-добре да карам със 100 октанов, стига да ми се дават пари за разликата в цените.Zdravejte, Vashiat vupros kum FIAT be prenasochen kum nas- AUTO ITALIA EAD - Bulgaria. Otgovor: Ako izpolzvate goriva ot benzinostanciite na Shell, OMV i dr. golemi na pazara, ne bi sledvalo da imte problemi s avtomobila. Model BRAVA i osobeno dvigatel 1.6 sa mnogo uspeshni. Jelaem vi mnogo priatni kilometri.Fiat Brava 1.6
Дядо Коледа - директно от Лапландия http://vbox7.com/play:93526954
Дядо Коледа - мерки за безопасност http://vbox7.com/play:488dccf8
Коментар
-
всичко това е вярно, но за газта си изпуснал една коварна последица от по-бавно горящата газово-въздъшна смес, а именно поизгорели изпускателни клапани...johnfound написа:Ех, митове, митове...1. Газта не скъсява, а удължава значително живота на двигателя. И не заради октановото число, а заради това че влиза в цилиндрите винаги в газообразна форма и не измива маслото от огледалото на цилиндъра. Другата причина е, че газта гори малко по-бавно от бензина и намалява ударните натоварвания на цилиндровата група - бутало, колянов вал и т.н.2. Самолетното гориво (ако говорим за бутални двигатели) е ниско октаново - сигурно с октаново число около 70. Ако се използва за автомобилни двигатели е много ясно че ще има зверски детонации и двигателят ще свърши скоропостижно.3. Самолетното гориво за турбинни двигатели (витлови или реактивни няма значение) е т.н. керосин. В магазина му викат "гас за лампи". Ако някой налее такова в автомобил ще си има проблеми още по-бързо.4. Използването на бензин с по-високо октаново число от необходимия за двигателя ще доведе до по-висока мощност само при условие, че запалителната уредба е снабдена с датчик за детонации и може сама да си настройва ъгъла на запалване в някакви граници. Другия вариант е да се пренастрои ръчно запалването за високооктанов бензин. В противен случай няма да има разлика или дори мощността може леко да спадне. Във всеки случай разликите ще са минимални. Отделен въпрос е, че с високооктанов бензин скоростта на горене е по-ниска и звука на двигателя се променя, което в повечето случаи човек субективно възприема като "качване" на мощността."Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
(Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)
Коментар
-
Прав си-91.johnfound написа:Според този документ авиационния бензин, който се използва за буталните двигатели на хеликоптерите Ка-26 е с октаново число 91. Интересно е, че в документа (интересен сам по себе си) се описва авария на хеликоптер. Едната от причините за аварията, се твърди, че е използването на автомобилен бензин 98 вместо авиационен 91.tinalex написа:Авиационният бензин е 102-105 октана и става за каране без проблем при съвременните автомобили.Друг е въпроса че селскостопанските самолети често зареждат бензин от бензиностанцията-за по-евтино.FIAT PUNTO GT1 Kyron 2000xdi nisan serena 1.6
Коментар
-
Не съм я изпуснал. Това с клапаните всъщност се дължи на малко по-други причини с които газта има само косвена връзка.1. Има коли на които седлата на изпускателните клапани са направени от калпава сплав и затова горят - някои модели на Форд са точно такива. 2. За разлика от бензиновата уредба (карбуратор или инжекцион), газовите уредби са направени да се пренастройват лесно. Някои шофьори и дори "майстори", в желанието си да направят колата супер икономична обедняват горивната смес толкова, че тя наистина започва да гори ненормално бавно и клапаните прогарят бързо. Същото прогаряне на клапаните може да се постигне и на бензин, но за да се обедни сместа при карбуратор например трябва да се сменят жигльори, а при инжекциона да се препрограмира ECU-то, нещо което неквалифициран персонал по принцип не може да направи.charlie написа:всичко това е вярно, но за газта си изпуснал една коварна последица от по-бавно горящата газово-въздъшна смес, а именно поизгорели изпускателни клапани...Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
Много хубава статияtrace написа:http://trace.data.bg/AutoBild/2002%20August%20br.3/Fuel%20-%201.JPGhttp://trace.data.bg/AutoBild/2002%20August%20br.3/Fuel%20-%202.JPG
Нека невежите да я прочетат, да видим, дали все още ще си мислят, че най-скъпия бензин е вреден?!
1.4, 12V, 80к.с., ноем.'95, на газ
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар