Искам да сменя хидравличното масло на Типото, че доста се втвърди волана. Порових из форума, но не открих подобна тема. Ако има, моля да ме извините.
Въпросът е откъде се източва старото масло и след наливане на новото необходимо ли е обезвъздушаване?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Смяна на хидравлично масло
Collapse
X
-
Готово ! Намерих го ! Методите са два : 1.Изцяло да се източи течноста-от двете съединения на рейката,охлабват се,завърта се волана крайно ляво и крайно дясно,да изтече всичко,промива се,с ново масло,което зареждаш, затягаш съединенията,след което се налива нова течност,запалва се двигателя,върти се волана в крайно ляво -крайно дясно за обезвъздушаване,долива се за нормално ниво и ...това е 2.Другия метод е по лесен, но не е за много замърсена и съмнителна течност-изсмуква се с шприц съдържанието на резервоарчето,налива се чиста течност,запалва се двигателя да се размеси течноста,след което операцията се повтаря дотогава,докато цвета на течноста в резервоарчето стане като на новата течност-рубинено червенEx. Grande Punto Driver
-
По повод стъпка 2, аз не останах доволен! Преди около 2 седмици сменях маслото, беше почти черно! Майстора го издърпа с шприц, после промихме системата с 1 л като през цялото време аз навивах волана (чува се яко стържене)! Накрая той наля 600 мл от втората туба! Не се събраха 800 мл, както е по книжка! Като се прибрах в къщи отворих капачката и маслото беше станало рядко и с променен цвят (малко по-светъл)! Та мисълта ми е ако може да се работи по стъпка 1!vesko.t написа:Готово ! Намерих го ! Методите са два : 1.Изцяло да се източи течноста-от двете съединения на рейката,охлабват се,завърта се волана крайно ляво и крайно дясно,да изтече всичко,промива се,с ново масло,което зареждаш, затягаш съединенията,след което се налива нова течност,запалва се двигателя,върти се волана в крайно ляво -крайно дясно за обезвъздушаване,долива се за нормално ниво и ...това е 2.Другия метод е по лесен, но не е за много замърсена и съмнителна течност-изсмуква се с шприц съдържанието на резервоарчето,налива се чиста течност,запалва се двигателя да се размеси течноста,след което операцията се повтаря дотогава,докато цвета на течноста в резервоарчето стане като на новата течност-рубинено червенSpace Star 1.9 DID
Коментар
-
бе моето е зелено, аз също много искам да го сменя, но мисля да отида на сервиз, моето е черно, личи си, че е било зелено, волана се върти без проблем, но ме е страх да не се прецака нещо от старото масло - мисля да отида на сервиз да ми го сменят....на предишния собственик са му казали от ванто трейд, че докато се върти волана без проблеми - да не пипа нищо, ама знам ли - новото си е чиста работаvesko.t написа:рубинено червен
A big fan of 'Top Gear' and 'Foose design'
e30 forever!
Коментар
-
Аз също предпочитам първия метод. Резервоарчето е ~200гр., а цялата система 750. Едва ли ще успея да сменя и 50% от старото масло. Кои съединения точно да отхлабя?vesko.t написа:Методите са два : 1.Изцяло да се източи течноста-от двете съединения на рейката,охлабват се,завърта се волана крайно ляво и крайно дясно,да изтече всичко,промива се,с ново масло,което зареждаш, затягаш съединенията,след което се налива нова течност,запалва се двигателя,върти се волана в крайно ляво -крайно дясно за обезвъздушаване,долива се за нормално ниво и ...това е 2.Другия метод е по лесен, но не е за много замърсена и съмнителна течност-изсмуква се с шприц съдържанието на резервоарчето,налива се чиста течност,запалва се двигателя да се размеси течноста,след което операцията се повтаря дотогава,докато цвета на течноста в резервоарчето стане като на новата течност-рубинено червенFiat Stilo 1.8 16V
Коментар
-
Когато се запали колата за да се доизточва, няма ли опастност да се развали хидравличната помпа като е без течност ?||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
// Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //
Коментар
-
Аз извадих тръбичката, която връща маслото в резервоарчето. Тогава запалих колата и въртях волана в ляво и дясно и в момента когато се промени шума на помпата загасих. После върнах маркучето и напълних с ново масло (трябва да е червено DEXRON II). Събра 800 мл. и волана олекна и изчезна един шум, който имаше преди. Така карам вече повече от година и нямам никави проблеми. Зеленото масло е за Ситроен. Има малки разлики. УспехBravo 1.8 16V
Коментар
-
Изкарал си страшен късмет,че не си пре*бал помпата-при работещ двигател и нехерметична/отворена без масло система/много лесно се изтърва... -първо стържещ звук,след което ,помпата си отива...Както напомни колегата deqnak -въртенето ляво-дясно за изхвърляне на старата течност и промиване-само на загасен двигател !! Въртенето ляво-дясно за обезвъздушаване при работещ двигател,но систематата херметична-всички съединения затегнати,само капачката на резервоарчето може да е отворена...!!Ludmil Mandichev написа:Аз извадих тръбичката, която връща маслото в резервоарчето. Тогава запалих колата и въртях волана в ляво и дясно и в момента когато се промени шума на помпата загасих. После върнах маркучето и напълних с ново масло (трябва да е червено DEXRON II). Събра 800 мл. и волана олекна и изчезна един шум, който имаше преди. Така карам вече повече от година и нямам никави проблеми. Зеленото масло е за Ситроен. Има малки разлики. УспехEx. Grande Punto Driver
Коментар
-
И аз като сменях преди година при кварталните маслари също въртях при работещ мотор, но само един път в ляво и един в дясно, по метод 1. После промихме с 1 л, наляхме новото и вече 1 година си карам без проблем.Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
Fiat Linea 1.3 Multijet'08
Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
http://forum.fiat-bg.org
Коментар
-
Добре,де...аз съм карал повече от 1 година без хидравлично масло,оказа се,че един маркуч се беше скъсал.Смехнихме го,налях масло и всичко си заработи както трябва.Как така помпата ще си замине за 2-3 сек работа на сухо?Моята беше така 1 година
еx Fiat Coupé 1.8 16v '99
Fiat Tipo 1.6 i.e Suite '94
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар