Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Зареждане на акумулатор

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Зареждане на акумулатор

    Макар че акумулаторът ми е сравнително нов (Елхим Искра, 55 Ah, на година и половина), явно беше паднал и се наложи да го заредя. Вече я свърших успешно и без поражения тази работа, но имам няколко въпроса:1. Рисковано ли е да се зарежда акумулатора без да се откачат клемите ? Какви са възможните рискове ?2. Ако се откачи само едната клема, коя да бъде тя: + или - ? Задавам този въпрос, защото от хора електричари съм чувал противоположни мнения.3. Нормално ли е след няколко часа зареждане течността в клетките на акумулатора да започне да кипи и да излизат мехурчета ? И по този въпроса съм чувал различни мнения - според едното това е признак, че акумулатора вече се е заредил, според друго, че е за изхвърляне, т.е. че здрав акумулатор не може да стигне до положение на кипене.За да не пускам нова тема, още един въпрос. И тази зима, както и миналата, едното ел.стъкло се движи доста бавно и трудно. В сухо и топло време такива проблеми няма. Какво трябва да се направи по въпроса ?
    Tonight's the night and it's going to happen again and again...

    #2
    Най добре поне по мое мнение махаш двете клеми и така зареждаш акумулатора.Когато започнат да излизат мехурчета мисля че акумулатора е зареден а за това какви проблеми мойе да вазникнат по някои от вапростите ти нямам идея
    now. BMW E39 523i '98 170hp
    ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
    ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp

    Коментар


      #3
      Рисковано колега е да се разхлаби, откачи и извади клема при работещ мотор, тогава напрежението от алтернатора е трионообразно с max. до 17-18V, което може да повреди нещо от електрониката. Зареждал съм и без сваляне на клемите, но по принцип гледам едната да е откачена. Това с появата на мехурчета след няколко часа е съвсем нормално. Аз имам едно зарядно с много сериозен трансформатор, мога да накарам всеки акумулатор да покаже мехурчета на 10-тата минута, (е стига да няма прекъснала клетка) всичко зависи от тока на заряд - максималният трябва да е 1/10 от капацитета. А най-добре можеш да разбереш какво е състоянието на акумулатора като си купиш ареометър и измериш преди, съответно след заряда гъстотата(плътността) на електролита в клетките.
      FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

      Коментар


        #4
        Най добре си откачи клемите и го махни от моторния отсек защото и парите които се отделят от електролита не са полезни за боята ,а и не само.Кипящата клетка е признак за здрава клетка.Помътнявания и разни други цветове на електролита показват ,че скоро ще има разходи по закупуване на нов акумулатор.
        Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
        Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

        Коментар


          #5
          Re: Зареждане на акумулатор

          snake написа:
          Макар че акумулаторът ми е сравнително нов (Елхим Искра, 55 Ah, на година и половина), явно беше паднал и се наложи да го заредя. Вече я свърших успешно и без поражения тази работа, но имам няколко въпроса:1. Рисковано ли е да се зарежда акумулатора без да се откачат клемите ? Какви са възможните рискове ?2. Ако се откачи само едната клема, коя да бъде тя: + или - ? Задавам този въпрос, защото от хора електричари съм чувал противоположни мнения.3. Нормално ли е след няколко часа зареждане течността в клетките на акумулатора да започне да кипи и да излизат мехурчета ? И по този въпроса съм чувал различни мнения - според едното това е признак, че акумулатора вече се е заредил, според друго, че е за изхвърляне, т.е. че здрав акумулатор не може да стигне до положение на кипене.За да не пускам нова тема, още един въпрос. И тази зима, както и миналата, едното ел.стъкло се движи доста бавно и трудно. В сухо и топло време такива проблеми няма. Какво трябва да се направи по въпроса ?
          Колега, след като не ти се занимава да сваляш акумулатора ,то поне откачи и двете клеми преди да зареждаш.Но най-удобно е(при мен е така) и двете клеми (- и +)се затягат с крилчата гайка- 6мм. ,а стойката на акумулатора с крилчата гайка- 8мм.Тоест свалянето на акумулатора ми отнема около 1 мин. без помоща на гай.ключ.А колкото до степента на зареждане ,наличието на мехурчета не означава ,че е зараден .Затова се мери гъстотата на електролита.При гъстота около 1,20 -разреден.Гъстота около 1,23-слабо зареден.Гъстота около 1.27- зареден(Нов акумулатор може и до 1,29)Зареждането най-добре става с малък Ампераж(напр.1,5А)-продължително време.А не с 5 и повече Ам. за много кратко време.Пример: 45А акумулатор напълно разреден трябва да се зарежда с 1,5А в продължение на 30часа.(1,5 по 30=45)Колкото до Ел. стъклото иска почистване и смазване.

          Коментар


            #6
            Re: Зареждане на акумулатор

            snake написа:
            Макар че акумулаторът ми е сравнително нов (Елхим Искра, 55 Ah, на година и половина), явно беше паднал и се наложи да го заредя. Вече я свърших успешно и без поражения тази работа, но имам няколко въпроса:
            Ето много отговори : - http://emk-33.com/viewtopic.php?t=779 Не съм чел и аз цялото съдържание, но при четене на "диагонал" - повечето съвети са напълно приемливи !
            BRAVA 1,6 16V EL 96г. - АГУ "Landi"
            Среден разход на газ

            Коментар


              #7
              Tornado написа:
              Най добре си откачи клемите и го махни от моторния отсек защото и парите които се отделят от електролита не са полезни за боята ,а и не само.Кипящата клетка е признак за здрава клетка.Помътнявания и разни други цветове на електролита показват ,че скоро ще има разходи по закупуване на нов акумулатор.
              Fiat Punto 1.1моно 95г.-Няма го вече
              Alfa Romeo 146 1.9JTD 99г.
              Alfa Romeo 155 1.7TS 93г.

              Коментар


                #8
                Re: Зареждане на акумулатор

                masterkar написа:
                Ето много отговори : - http://emk-33.com/viewtopic.php?t=779 Не съм чел и аз цялото съдържание, но при четене на "диагонал" - повечето съвети са напълно приемливи !
                Много интересен и полезен линк.
                Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                Коментар


                  #9
                  Да добавя малките подробности:1. "Кипенето" на електролите означава че акумулатора е зареден. Това е така, защото след завършване на зареждането, електричеството което се вкарва в акумулатора трябва да се изразходва за нещо и това "нещо" е електролиза на водата в електролита при което се отделят кислород и водород. Абсолютно безсмислено е да се зарежда повече акумулатора след като е започнал да кипи. Допълнително, "кипенето" трябва да започва почти едновременно във всички клетки.2. Зареждането вътре в колата има няколко големи недостатъци и те не са свързани с това откачени ли са клемите и коя точно: - Ако зарядното не е наред или се повреди повреме на зареждането (примерно изкарва фаза) има опасност да се офази цялата кола. Това не е проблем за колата (нищо няма да се повреди), но може да пострада човек. - При зареждането на акумулатора, капачките на клетките трябва да са отвити. Но при "кипенето" на електролита, отделящите се газове носят фина мъгла от електролит, който е разтвор на сярна киселина и е много вреден за почти всичко до което се допре - боя, метал, пластмаси, кожа и дрехи. Сярната киселина не се изпарява и всяка капчица, попаднала някъде си остава там, докато не реагира с материала където е паднала. Дори много силно разредена сярна киселина, когато попадне някъде, започва постепенно да се концентрира, защото се изпарява само водата, а киселината не. Тоест след време на това място остава концентрирана киселина и прави дупки. - Газовете отделяни при зареждането са взривоопасни. - Акумулаторите не се спогаждат добре с ниските температури. Добре е да се зареждат при близка до стайната температура. Обикновенно и зарядните устройства са направени да работят при стайни температури.
                  Fiat Ritmo 105TC
                  1600cc 105к.с.

                  Коментар


                    #10
                    johnfound написа:
                    Да добавя малките подробности:
                    Както винаги - точен и изчерпателен!!!Да добавя и аз нещичко: Не е лошо да си намажете клемите на акумулатора с технически вазелин - не корозират !
                    BRAVA 1,6 16V EL 96г. - АГУ "Landi"
                    Среден разход на газ

                    Коментар


                      #11
                      По принцип аз съ търсих технически вазелин да намажа клемите, но ми казаха, че вече не се произвежда И ги намазах с грес, върши същата работа.А за колегата johnfound - наистина много изчерпателен и точен отговор, както винаги.
                      N.Y. State of Mind

                      Коментар

                      Working...
                      X