Спирачките блокираха. Свалих едната гума да видя какво става и се оказа, че буталото не помръдва. Направих ужасната грешка при отстранени накладки и свален апарат да натисна педала
40минути се мъчих да го върна обратно и да сложа накладките.Ако някой има опит и знае някой чалъм за радвижване, моля да помогне, че го закърших.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Как се радвижват блокирали бутала на спирачките
Collapse
X
-
Правил съм го едно време на руска кола която е стояла около 10 години без да е карана.Задължително трябва да свалиш цилиндрите и да промиеш всичко с бензин.Ако по буталата и стените на цилиндрите има отлагания и окиси трябва да ги изчистиш препоръчително с много финен абразив.Може с паста за зъби и яко търкане но трябва да светнат.След това се раздвижват поставяш нови уплътнителни пръстени и си готов.Задължително трябва да имат въхру буталата защитни маншони които ги предпазват от вода и прах.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Re: Как се радвижват блокирали бутала на спирачките
няма се плашиш. махни апарата от диска, да остане само на маркуча да се държи, напомпи на спирачките докато изпадне буталцето, малко ще изгубиш спирачна течност, ако си внимателен ще е съвсем малко, като изпадне булацето развуваш маркуча на апарата/добре е преди да изкараш буталото да видиш дали тръгва маркуча, да не се окаже, че е не може да го развиеш/, след като си махнал апарата и булацето е навън, почистваш самото буталце с нафта или с бензин или с каквото си поискаш. то има тук-таме ръждица. после си слагаш на удобно самия апарат и буталцето и с чука бой. ще влезе като у тях си. без усилие почти, дори е възможно и само с натиска да го вкараш, но си е напъване. след това си завиваш апарата за маркуча, обезвъздушаваш и си готов. всякакви други методи за прибиране ще ти отнемат много повече време и усилия, резултата им е спорен, а и няма да си го почистил, което след време отново ще доведе до блокаж. има си и скоби за целта, очевидно нямаш такива, но така или иначе аз повече уважявам този метод. успехsedici написа:Fiat Uno 1.1 Fire, предни спирачкиLancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Re:
Благодаря за помощта.Направо ме отчая. Чудя се само как са блокирали така при положение, че карам колата постоянно 50-60км на ден.Ако завра в апарата някакъв винт и се опитам да прибера буталото докрай, после да се натисне педала на спирачките и така няколко пъти си мисля, че може да се получи с тази уговорка, че не знам още какъв да е този винт
Коментар
-
Ако ще ги прибираш така мажи със масло и с щанга ще успееш да ги прибереш но внимавай със диска да не стане беля.Успех.И все пак ако успееш след като ги прибереш започваш разджижване като един стои със щангата и не дава на цилидъра да излезе а друг натиска педалаFiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Re: спирачки
ако съм те разбрал правилно, уплътнението въобще не се маха. то си е на самия апарат и си е в някакъв жлеб. при мен на уното си седеше там и не съм го вадил никогаkluchar написа:е не си първия и аз направих тази беля направо смених апарата и се оказа че са на Брава/Браво. а това където го бях взел за Пунтото не стана, сега си имам едно в повече, но незнам дали ако се отремонтира по горния начин ще може да се сложи уплътнението вътре.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Колегите те съветват да промиваш с нафта или бензин.Недей прави този експеримент.Промивай само със спирачна течност и използвай шкурка от 320 нагоре.Материала на гумичките е много капризен и от бензина или нафтата може да се раздуе и загуби качествата си.И внимавай да не надраскаш цилиндърчетата когато ги почистваш.Успех
Fiat Tempra 1.8 i.e. DOHC SW
Коментар
-
Промиваш с каквото си пожелаеш.В ниакъв случай шкурка.Гумичките задължителна смяна след това защото след като преминат през тази част на цилиндъра която е ръждясала или окислена се надират и след време ще протекат.Успех.lu40 написа:Колегите те съветват да промиваш с нафта или бензин.Недей прави този експеримент.Промивай само със спирачна течност и използвай шкурка от 320 нагоре.Материала на гумичките е много капризен и от бензина или нафтата може да се раздуе и загуби качествата си.И внимавай да не надраскаш цилиндърчетата когато ги почистваш.Успех
Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Лъчо, бъркаш. няма проблем да се промие с нафта или с бензин/ако е по моя метод де/, защото се почиства само буталцето. после се подсушава и се слага в цилиндъра и гумичката не е виждала нито нафта нито бенин. аз също не препоръчвам шкурка, няма смисъл просто, ръждата излиза веднага и с парцалчето, а с шкурката рискуваш да съсипеш буталото. аз гумичките не съм ги сменял никога, карах колата около година след като почистих 2-те предни буталца по описания начин и не са протекли. после вече не знамLancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Недей така,Торнадо.Имал съм преди Фиата и Лада,и Москвич,така,че съм правил спирачки безброй пъти.Виждал съм как спирачна гумичка след третиране с бензин става като л..но!А ръждата в началото на цилиндъра не може да се отстрани само с промивки.Изобщо при ремонт на спирачките се работи само със спирачна течност-това е правило!Fiat Tempra 1.8 i.e. DOHC SW
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар