Задните спирачки са барабанни. Забеляах, че по тях е започнала да пъпли ръжда. Снабдих се с шкурка, пила, телена чет,а сребърен феролит, ръждопреобразувател и т.н. за да ги боядисам.
Вдигнах колата на крик, свалих колелетата, но не можах да свалия барабаните
(предполагам, че така се наричат). На тях има два болта(?) завършващи с шипове, които влизат в джантата. Опитах се да ги развия, но ключ 12 беше голям, а ключ 11 - малък.Как да ги свалия? Или да ги боядисам така, както са си на колата?Благодаря!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Задни спирачки Браво 1.6
Collapse
X
-
HumppaЕтикети: –
-
ФАКТ, елементарно но не чако толкова. 1.Болтовете вероятно са 11 но имат много налепи по тях - пооочукай ги за да изпада и тогава пробвай развиване - най лесно се развиват ако имаш ключ тип лула - достатъчно дълбок или тръбен ключ. Добре е да ги напръскаш с нещо преди това - в интерес на истината аз съм най доволен от напръскването със спирачна течност. След това завиваш 1,2 болта от тези на колелото на мястото им и слагаш нещо между тях и главината за да можеш да законтриш, или просто дръпни ръчната - ако ти държи добре също става.2.След като ги развиеш започваш избиване на барабана - казвам избиване защото си е точно така. Пусни ръчната ако си я дръпнал преди това и почваш бой с чука отстрани с посока напред докато барабана започне да излиза - ако скоро не са сваляни може доста да поблъскаш. Удряй от различни страни за да излиза равномерно.Ако става дума само за боядисване - прави го по-добре на място.НОТА БЕНЕ! - при свалени барабани никакво натискане на спирачките или дърпане на ръчната - да не си вкараш автогол.Petrov написа:Ако искаш да ги свалиш просто развърташ 2-та болта и дърпаш барабана, елементарно е.Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...
Коментар
-
Humppa
Благодаря.Искам само да ги боядисам, така че няма да си играя да ги свалям, а ще търкъм ръждата на ръка с шфина шкурка и ще боядисам барабаните като са си на колцата. :P
Коментар
-
mariobg -
Когато избиваш барабаните,чукай през дървено трупче,защото те са чугунени и има опасност да се спукат.Ще имаш затруднение,ако челюстите са се закопали много в барабаните.Тогава или ще излезе всичко заедно/не се плаши,монтажа не е труден/,или отзад на щита на задното колело има един отвор,през който може да събереш челюстите чрез въртене на една специална назъбена гайка.Тази гайка служи за определяне на разстоянието м/у челюстите и барабана,което трябва да е минимално.Ако има голям борд на барабана трябва задължително да го махнеш,най-добре на струг.Не забравяй да си купиш и "кученца"-шайбите,които държат притягащите пружини на челюстите,защото старите са много ръждясали и трудно ще ги сложиш.Тези неща са за Темпра,но предполагам,че при теб не е по-различно.Успех
Fiat Tempra 1.8 i.e. DOHC SW
Коментар
-
Всичко казано до тук е изключително полезно и поучително! Но доколкото разбирам, вьпроса е: Да ги сваляш или не и защо? Аз бих ти казал, че тези барабани по-скоро биха се износили вьтрешно, отколкото вьншно би ги сьсипала корозията! Такова боядисване ще им придаде само по-добьр вид, и толкова! Ако трябва да се прави нещо сьществено по тях, те трябва да се свалят и се провери тяхното износване и сьстоянието на спирачните челюсти. В случая Mariobg е най-точен в хронологията за демонтаж на барабана, като тези "капризни" водачи се развиват почти с поглед, само като ги чукнеш 2-3 пьти / с чук, естествено!/ предварително. Провери и спир. цилиндьрчета за омасляване и ако има направо ги смени!
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар