Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Обща информация за Fiat Brava

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Обща информация за Fiat Brava

    Първо казвам здравейте на всички, които членуват в клуба на Fiat или просто посещават форума тук. Аз съм собственик на Fiat от няколко дни, ако трябва да бъда по-точен едва 5. Спрях се на Brava 1.4i 12V SX, 1996г., прекрасен златист металик, в перфектно състояние (да чукна на дърво, за да не я урочасам), а ако показанието на километража е вярно и едва на скромните 61 000 км. Дълго търсих кола, обиколих всички автосалони и доста частни обяви в Пловдив и в София. Първоначално не бях много ентусиазиран да купувам каквато и да е италианска кола, но за около 5 000 лева Brava е възможно най-съвременно изгледащия автомобил, който можеш да си купиш. Това ме принуди да "рискувам" и да купя Fiat, въпреки, че по принцип съм привърженик на Seat и Volkswagen. Първоначалните ми впечатления за колата са: салона е прекрасен, управлението и информирането (таблото) са на ниво, а дизайна на колата спокойно може да я нареди до возила, които някои корейски и други марки в момента котират като чисто-нови в шоу-румовете. Само че понякога крилатата фаза "красотата ще спаси света" явно не може да спаси всичко. Действително, красиви коли са Brava и Bravo, но с това се изчерпват всичките им достойнства май! Само след два дни каране установих, че доста проблеми мъчат Fiat Brava и искам да ги споделя с вас под формата на списък:1. Ненадеждно свързана електрическа система.От миене на двигателя може да очаквате всичко - от светеща лампа на инжекциона до прекъсване на светлини.2. Слаба и некомфортна ходова част.Колата стъпва изключително твърдо на пътя, поема неравностите по платното с цялата си маса, създава неприятното усещане от возене в каруца. След три дни пробег из "огледалните" улици на Пловдив вече (!!!) се появиха шумове и леки притропвания в предницата, както и лек луфт в някоя от кормилните щанги и шарнири.3. Некомфортен за управление мотор.На високи обороти двигателя показва отлична динамика като се вземе предвид масата на автомобила, но в градски условия при шофиране на ниски обороти комфорта при управлението отива на кино. Няма еластичност, трябва да се подава солидно количество бензин чрез педала на газта, за да се получи старт и ускорение като на другите коли на всеки обикновен светофар с още по-обикновени автомобили, наредени на него.4. Висок разход на горивоТова, че италианската чест и слава в областа на високооборотните са дали отражение и на новите модели, води само и единствено до солиден разход на гориво. На ниски обороти в градска среда явно въртящия момент не е добре премислен и промяната на скоростта води до солидно дърпане на бензин, което на фона на марки като Опел, Фолксваген и т.н. е неоправдано наистина.5. Скъпа подръжкаТук ще си позволя да направя едно сравнение. Преди да купя този Фиат Брава имах Сеат Ибиза 1.3 моноинжекцион. Ангренажен ремък, обтягаща ролка, ремък на генератора, смяна на антифриз, свещи, запалителни кабели, ЕЛКОН, стенд на преден и заден мост, смяна на горивен, маслен и въздушен филтър и баланс на гуми за Сеат струват 250 лева, докато при Фиат Брава 400 лева не стигат на човек, за да си направи обслужването както трябва. Отделно, колата е натрупана с доста електроника, която според мои доверени хора в сервиз създава доста проблеми и която иска да се информира със специален тестер в който и да е сервиз, иначе има да ви светят разни лампи по таблото без изобщо да имате идея за какво става въпрос.Дано да не съм бил досаден с това дълго изложение, но се надявам от него да става ясно, че съм човек, който обича да поддържа, сменил съм доста автомобили, но определено Фиат е най-лошото нещо, на което съм попадал до момента, а имайте предвид, че колата наистина е много добра, аз съм ужасно капризен и не бих купил кола, която има дори и две забележки, търсих три месеца. В тази връзка съветът ми е да не прекалявате с хвалбите за Фиат, защото неприятности може да очакваш по всяко време от тази кола.Както виждате по-скоро изразявам мнение, отколкото да предложа нова тема, но се надявам да се завърти някакъв коментар кой защо се е спрял точно на Фиат при покупката на автомобил на старо или чисто нов!С най-добри пожелания, Петър Мъхов, Пловдив.
    Brava SX 1.4 12V

    #2
    Здравей,колега.И аз от сравнително скоро-3 месеца-съм собственик на Браво със същия мотор.Дизайна,както и общото състояние на колата бяха нещата,които ме грабнаха.Ако колата ти,наистина е на толкова малко км,значи е стояла без да се кара мноого време,а нали знаеш клишето:"кола не се плаши от каране,а от стоене"...и от пишман майстори,де За мойта фиатка,бих се изказал по точките,които си подредил,така: 1.От както се качих за 1ви път в мойто Браво,всичко свързано по ел.инсталацията си работи безупречно,ама абсолютно всичко. 2.И на мен ми направи впечатление малко твърдата возия,особено при 2.2 бар-а налягане в гумите,както го дават по книжка за празен автомобил.Пуснах предните на 1.9,съответно-задните на 2 и вече не усещам всяка гънка по асфалта,а и не забелязвам разхода да ми се е вдигнал от това.Това,че са ти се появили луфтове и тропане по предницата само за 3 дни,го отдавам на дългия застой на колата или на джамбазки техники,които са заглушили проблемите по ходовата част преди продажба. 3.Тук имаш проблем.Макс.въртящ момент при този мотор,се постига едва при 2750 об./мин.! Изключително добър двг за градско-предавките си поемат без почти никакво натискане на педала още от 1600,1700 об.! На 4та при 2000 об.,колата се движи със 57,58 км/ч и 5та си поема без проблем от 1550,1600 об.Говоря за празна кола,на равно.Това беше и другото нещо,което ме грабна-изключително еластичния мотор-прекрасна работа на ниски,а за високи да не говорим 2ра поема от съвсем леко движение на колата,можеш да се промъкваш с 900 об. на нея без притрисане или придърпване по тесните ,осеяни с дупки и полегнали полицаи улички и плааавничко да ускориш или не чак толкоз плавничко На сфетофар,без проблем издухвам,ако искам, Ибиза ’96 1.4 или онова от което иде този двг,а също и по-лекия му брат 4.Извънградско го пробвах,като го взех и постигнах почти заводските данни - 5.7л/100км при 95,100,105 км/ч -при кола с 2 души в нея и въпреки това,сложих АГУ 10,11л/100км в София,утре ще ходя до Пловдив да я засека и на LPG. За парите по смяната на консумативи-кое точно ти се струва по-скъпо не разбрах-труда ли?Според мен,400 лв за нещата които си изброил и ако са и качествени и са сменени ок,си е нормално. п.с.трябва да те предупредя,че повечето тук във форума,са предубедени относно този двг-запушвала се маслена магистралка и разпределителния отивал на кино! Но,има и колеги,които са минали и над 100 000км с този мотор,без и да чуят за него
    1.4, 12V, 80к.с., ноем.'95, на газ

    Коментар


      #3
      пожелавам ти да я караш с кеф колегано все пак колата е минала границата от 10 годинии очакванията ти за толкова възрастен автомобил май са големичкивсе пак си избрал и купил най-ниското ниво на оборудване S или SX с най-слабия мотор ... по въпроса за разхода на горивоние собствениците на италиански возила никога не сме твърдяли че караме икономични автомобили, с изключение на дизелите де ..а по въпроса за парите - много съм далече от мисълта че поддръжката на Брава е по-скъпа от Сеат ... тея 400 лвнякой добре те е метнал явно ...
      Novitec Rosso Passionale 1.9 MultiJet
      Alfa Romeo 156 JTS Selespeed Ti

      Коментар


        #4
        Добре дошъл на колегата pepo fiat във форума! И честито за новата придобивка, макар че в неговия случай да се честити, звучи малко като подигравка. Мисля, че граничи с фантастиката повече от 10-годишна кола да е на 61 000 километра. Освен това не може да се обобщи, че като само след няколко дни от покупката почва да притропва предницата и се чуват шумове, това се отнася за всички коли Фиат. Просто явно състоянието на колата не е добро и продавачите са го замазали добре, след като казваш, че си взискателен. Относно високия разход на гориво също не съм съгласен - аз си взех Мареа и вече три месеца я карам, а разходът й е перфектен - на дълго 6-6,5 - и даже затова мисля да не я мъча да й слагам газова уредба. Маслото не е мръднало, което ме изненадва, понеже съм минал 5000 километра, даже в началото й бях взел за резерва да доливам, понеже все пак нов автомобил и не му познавам капризите, но още не съм доливал. За динамиката мисля че няма паралел, защото двигателят ми е 1,6 16 V и въпреки че тука някои колеги се оплакват, че е малко тромав, доволен съм от пъргавината, а и от мощността. Возията е просто перфектна, тук също сигурно няма база за сравнение, понеже и купето е по-голямо, но вози като лодка. Преди Мареата бях взел под наем едно Браво със същия двигател и бях на път да се разочаровам - наистина вози като каруца, но това го отдавам на по-малкото грижи, които полагат за колите под наем. Това са ми впечатленията досега, затова ги споделям в този по-обширен пост, дано колегата да няма повече проблеми, или понеже това е невъзможно, нека да бъдат по-малко! Успех!
        Fiat Marea Weekend 1,6 16V

        Коментар


          #5
          Колега честито за новата придобивка и ас също като теб съм капризен на тема автомобил и ще се опитам да дам отговор на някой от твоите убеждения.Колата е тромава на ниски обороти в твоят случай 1.4 мотор не е от наи добрите за то което искаш да прави.Вози твърдо погледни амортисьорите да неса газови ,хорара кото са правили тази кола не са я правили да върви по родните ни улици/ЛУНЕН ПЕЙЗАЖ/твърдоста дава стабилност на пътя .Твоите 61000 километра това може да го каже не километража а ако я закачиш на компютар в оторизиран сервиз .За окачването което е внедрено в този автомобил е доста здраво и надежно за своя клас .Ел исталацията е на ниво това е само лоша слава от старите модели фиат когато започнаха да влизат в БГ Ритмо ,Регата нашите добри майстори които ремонтираха волга москвич и жигули които нямат и аварийни дори гледаха италианското возило като голям куп кабели ,и започнаха да режат побългаряват на поразия.Подръжката е скъпа но за кола след 95 г са нормални цени .За високият разход нищо не мога да кажа защото това зависи от бензиностанции те .
          FIAT BRAVA 16.16V.ELX Абе, ако ме блъсне Селянин, важи ли Гражданската отговорност !

          Коментар


            #6
            Това за 250лв за Сеат-а малко не ми се вярва. Че то едни читави кабели и свещи са към 120 лв. Сложи и още толкова за ролка и ремък... А 1.4 е най-евтиния модел за подръжка. Поне има къде да бръкнеш и да се налага да ходиш по-рядко по сервизи.
            Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

            Коментар


              #7
              То на Опела ремък и ролка е към 50лв ама си е опел.
              FIAT BRAVA 16.16V.ELX Абе, ако ме блъсне Селянин, важи ли Гражданската отговорност !

              Коментар


                #8
                Re: Обща информация за Fiat Brava

                pepo_fiat написа:
                Първо казвам здравейте на всички, които членуват в клуба на Fiat или просто посещават форума тук. Аз съм собственик на Fiat от няколко дни, ако трябва да бъда по-точен едва 5. Спрях се на Brava 1.4i 12V SX, 1996г., прекрасен златист металик, в перфектно състояние (да чукна на дърво, за да не я урочасам), а ако показанието на километража е вярно и едва на скромните 61 000 км. Дълго търсих кола, обиколих всички С най-добри пожелания, Петър Мъхов, Пловдив.
                За 5000 лв. кола на 61000 км не е за вярване освен ако продавача не ти е брат или близък роднина ,ако колата е на тези километри изброените проблеми не биха се проявили колата може да изглежда добре и без забележки във външния вид и на 200000 км ако е добре потдържана а на 200000 км. която и да е марка ще има изброените проблеми.Виждам че си от Пловдив всяка сряда има срещи за тях има инфорамация във форума ако имам време следващата сряда ще сам там ела и ти интересно ми е да видя как изглежда Брава на 61000 км.А иначе честито за придобивката да си я караш със здраве и без проблеми.

                Коментар


                  #9
                  Здрасти Пепи, аз карам Пунто от втората генерация, преди имах Брава! Да, возията е определено доста твърда и това не ми харесва особено... но и аз направих трика за който казва колегата по-горе.. карам с налягане на гумите 1.8-1.9! Относно ходовата част.Купих това Пунто 2005г юли.. по предницата абсолютно нишо не хлопа и трака, даже съм навит при поредното ми идване до Пловдив да отидем до най-зверските пловдивски павета за чуеш... може да чуем само тракане от зъбите ни, щото води твърдо.За двигателя не мога да кажа нищо, щото карам само дизели, за този и аз съм чувал ,че бил проблематичен, пък и самите Италианци го сменят 99г. с 1.2/16V... може и да е заради ЕКО норми не знам! За "ФАУ-ВЕ" групата мога да кажа, че ако има по-големи ТОЯГИ от Фиат, то това определено са VW!!! Частите са им евтини, само защото са доста по-разпостранени в България и големите обеми продажби на рез.части могат да поддържат по-ниски цени! Друга причина няма, не може и да има!Един съвет от мен,ако ти се наложи да сменяш нещо по ходовата част, сложи от марката TRW или LOCKHEAD, колкото и да те заболи и ела после да говорим за ходова част!!!
                  SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

                  Коментар


                    #10
                    Nino написа:
                    даже съм навит при поредното ми идване до Пловдив да отидем до най-зверските пловдивски павета за чуеш... може да чуем само тракане от зъбите ни
                    И аз ще чакам като идваш в Пловдив да се обадиш, даже беше обещал ако не си забравил,иска ми се да усетя как върви Пунтото защото съм се навил ако продам Бравата да взема такова като твоето а пък може и JTD.

                    Коментар


                      #11
                      chuni написа:
                      И аз ще чакам като идваш в Пловдив да се обадиш, даже беше обещал ако не си забравил,иска ми се да усетя как върви Пунтото защото съм се навил ако продам Бравата да взема такова като твоето а пък може и JTD.
                      Тази събота /днес/ щях да идвам, но нещо се разсъхна!Определено няма да сбъркаш, а още повече ако докопаш 1.3/16V мултиджета!!!Това е жестока машинка, съдя по моя колежка която има Опел Корса с това моторче.. 70 кс и безумно икономично! Моето е 60. JTD също е много добро, 82 или 86 кс беше и е самолет!!! Също много добър избор е и 1.2/16V бензин, но са доста редки.. да не се бърка с онова 1.2 което е в продажба и е 60кс.Пак казвам, няма да сбъркаш, доста проста предница и задница.... задния мост не с носачи/ доста скъп ремонт/ като на старото Пунто.
                      SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

                      Коментар


                        #12
                        Здравейте отново! Колеги, с удоволствие приемам препоръките, които ми давате относно експлоатацията и поддържането на Fiat-а! Искам обаче да дам някои персонални отговори. На Надя искам да кажа, че действително колата е стояла, не е била карана явно. Личи си, понеже освен, че е стояла, явно и е била на слънце, защото задната кора е заприличала на припечена филийка, а има и уплътнения, които подсказват за това. Относно твърдата возия обаче и номера с налягането в гумите не съм съгласен. Не е редно просто да спадаш налягането на гумите на автомобил, чиито производител е печелил с него "кола на годината", за да очакваш приятно возене... Редно е както си е "по заводскому" с указаното налягане колата да не ти създава "бъбречни проблеми". Говорим за автомобил с претенции!!! През 1996 година тази кола е била на трето място по продажби в Европа и е спечелила , както вече споменах , престиж за марката. Освен това, "Надя", явно нямаш база за сравнение в момента, защото си посвикнала с Fiat-а, може би това е причината да твърдиш, че колата има еластичен двигател и предавки. При мен ситуацията е такава, че слизам от една кола и веднага се качвам на друга, знаеш, че когато прекарваш 60% от времето си в колата и научаваш всичко наизуст... Така че за мен разликата в еластичността е доста осезаема и я има! Освен това говорим при една и съща кубатура, ясно е , че ако си вземеш Фиат 16V проблема изчезва. На Ди Стефано искам да му изброя цените на резервните части и труда, нека той да сметне дали някой ме е метнал с тези пари, за които говорихме за обслужването, че били повече отколкото на Seat или VW. Ангренажен ремък 28лв., ролка 117лв., ремък генератор 12лв., масло Mobil Semisintetic 10W40 /мисля, че говори само за себе си/ + 1 литър за доливане, защото системата събира дори и по каталог повече от 4 л. - 68лв., маслен филтър Ffiam 9лв., въздушен филтър /и то най-обикновен, на Filtron/ 12лв., свещи и кабели 32+68лв., антифриз 16лв., труд за смяната на ангренажния и ролката 25лв., Стенд преден и заден мост 35лв., ЕЛКОН 15лв., бензинов филтър 15лв. и простата сметка показва, че отиваме точно на 452 лв. Нека колегата да каже коя от всичките тия цени му се струва като "меткане" и ако разполага с информация къде се купуват тия неща от качествени производители за по 5-6 лева. Като говорим за подръжка, по-добре да не си чешем езиците, а да поддържаме качествено. Примерно, обслужването можеше и да бъде по-евтино, ако не бях сложил свещи и ремъци Bosch или пък филтри Fiam, или пък масло Mobil и пр., но нали все пак говорим, че сме хора, които имат мерак да поддържат, това е номера... Относно километрите, както вече казах колата явно доста-доста е поседяла на слънце в някоя италианска морга, задната кора е ужасно припечена, но пък лака е учудващо добър за сметка на това. Утре ще ходя на сервиз да я закача и наистина тогава ще се разбере най-добре кое как е и т.н.
                        Brava SX 1.4 12V

                        Коментар


                          #13
                          Колата е 96 година и като я закачат в сервиза няма да могат да ти кажат нищо за изминалите километри.Само на автомобили след 1999 год.информацията за километрите се записва и на друго място освен километража на таблото но и при тях са възможни манипулаций.Пожелавам ти успех утре и сподели все пак какво е станало в сервиз.

                          Коментар


                            #14
                            pepo_fiat написа:
                            Относно твърдата возия обаче и номера с налягането в гумите не съм съгласен. Не е редно просто да спадаш налягането на гумите на автомобил, чиито производител е печелил с него "кола на годината", за да очакваш приятно возене... Редно е както си е "по заводскому" с указаното налягане колата да не ти създава "бъбречни проблеми".
                            Ами там,където колата е станала "Автомобил на годината"- в Европата, едва ли имат такива пътища,като у нас,колега Yellow_Flash_Colorz_PDT_05 Да останеш без зъби,направо То,това окачване е настроено така,с цел - стабилност в завои.И щом колата е седяла мнооого дълго време без да се кара,смятай-тя е клеясала направо.Не се нерви,ами почвай да я раздвижваш и посмазваш,тя затова ти се е разтропала ходовата част-всичката грес-мрес по колелетата,лагери се е спекла,какво очакваш от кола стояла години без да се кара? p.s. Между другото и аз се бях засилил за Ибиза ’96 или Поло с 5 врати,даже ходих и гледах две,едната беше с най-популярния за тези купета мотор - 1.4,също моно.Слагат го и на Голф,но специално за тези купета бил,като самолет. Тази теснотия вътре,не може да се сравни по-нищо с просторното пространство на Бравото..За дървеното табло на VW,където са го сложили и на Сеат,също.И,как 60 кончета при VW ще се сравняват с 80 високообортни италянчета? Ще изям с парцалите това 1.4 Yellow_Flash_Colorz_PDT_45 Yellow_Flash_Colorz_PDT_14 Хайде със здраве и успех!
                            pepo_fiat написа:
                            Освен това, "Надя", явно нямаш база за сравнение в момента, защото си посвикнала с Fiat-а, може би това е причината да твърдиш, че колата има еластичен двигател и предавки. При мен ситуацията е такава, че слизам от една кола и веднага се качвам на друга, знаеш, че когато прекарваш 60% от времето си в колата и научаваш всичко наизуст...
                            Ами ти какво мислиш съм карал преди фиатката? Колело с помощни колела ли?
                            1.4, 12V, 80к.с., ноем.'95, на газ

                            Коментар


                              #15
                              Да, относно салона си права! Аз писах и по-напред, че наистина като гледах за коли определено този Fiat ми хареса, за тия пари получаваш доста нов дизайн и пространство, така е. В сравнение с Голфа, Ибизата и Полото дизайна е с години напред.
                              Brava SX 1.4 12V

                              Коментар

                              Working...
                              X