Става дума за следния ефект.Колата след куп проблеми по спирачките е отново на пътя
.Сега е с някакви по-меки накладки които били с цел да пазят дисковете...та става дума за следното - разбира се бе изтествана като си я взех и то с доста биене на спирчки и сваляна от доста високи скорости само със спирачки (100 до 20 и такива разни).Та ефектът беше че след няколко километра такова каране накладките ми стана ясно че прегряха най-малкото защото загубиха ефективност.Интересното беше че и хода на педала се измени чуствително.Интересувам се дали това се дължи на проблема че прегрях накладките или нешо се случи в системата (разглобявано е и серво-то и помпата и цилидърчетата долу и какво ли не още...)Утре като е изстинала ще видя как ще е и ще споделя резултатът. Благодаря!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Прегряването на накладките изменя ли хода на педала?
Collapse
X
-
Re: Прегяването на накладките изменя ли хода на педала?
Няма такава зависимост, от износването да се променя хода! Но от прегряване на повърхностния слой на накладките се губи ефективноста им / намаля триенето/ и това изисква по-сериозен натиск върху педала, може това да те подвежда!?zfa159 написа:Става дума за следния ефект.Колата след куп проблеми по спирачките е отново на пътя
.Сега е с някакви по-меки накладки които били с цел да пазят дисковете...та става дума за следното - разбира се бе изтествана като си я взех и то с доста биене на спирчки и сваляна от доста високи скорости само със спирачки (100 до 20 и такива разни).Та ефектът беше че след няколко километра такова каране накладките ми стана ясно че прегряха най-малкото защото загубиха ефективност.Интересното беше че и хода на педала се измени чуствително.Интересувам се дали това се дължи на проблема че прегрях накладките или нешо се случи в системата (разглобявано е и серво-то и помпата и цилидърчетата долу и какво ли не още...)Утре като е изстинала ще видя как ще е и ще споделя резултатът. Благодаря!
Коментар
-
Да не ти е кипнала спирачната течност? Тогава ще омекне педала също както при въздух в системата. Ако течността е стара, това е напълно вероятно да се случи, защото спирачната течност е хигроскопична и поема много влага от въздуха при което се намалява температурата и на кипене.Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
Все ви се чудя - повечето тук са шофьори с по 5-6 години стаж минимум и пак правите глупости. Толкова ли не сте чували за спирачния режим на двигатела!?Не стига, че вероятността да си прецакаш спирачния апарат е голяма ами и вероятността ако откажат да се засилите в някое дере е доста голяма при условие, че се спускате на спирачки само. Ама като се замисля не сте виновни вие ами инструкторите, които ви обучават.Сори за офтопика.Strabex написа:На старата Крома 2.0//16V в балкана така съм ги загрявал 4е при -15градуса дисковете светеха и накладките димяха и педала потъна, но като изстина всичко се оправи. Така че според мен няма нужда от притеснение :DСега: Пунто 1,7 ТД ЕЛХ
Преди: Браво 1,6 16в SX
Коментар
-
Re: Здравейте
колега, прочети нагоре, казаха, че точно на спир теченост се дължи този ефект. аз каквото знам е, че ако е стара течността може да кипне и естественоп ше разширява и да ти блокират спирачките, някои друго казват. до известна степен зависи от сервото потъването на педала, но не точно. по-скоро ако не действа сервото се налага да натискаш по-силно и може би оттам да идва това впечатление за потъване на педала/както каза хит ко/. иначе потъването на педала може да се дължи на спирачна помпа, на неругилирани накладки/т.е ако отзад са барабани има едни планки за реглаж на какво разстояние да седят накладките , когато е пуснат педа/ или на въздух в сиситемата ако всичко горе-описано е наредbatececo написа:Здравейте (първото ми съобщение във форума).Каква е логиката като прегреят накладките/дисковете да потъва педала? Някой знае ли на какво се дължи? Има ли вероятност да е загряла спирачната течност и затова? При дизеларките зависи ли от вакуумната помпа колко ще потъне педала?Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
И според мен е субективно. Поради факта, че намалява коефициента на триене на загрелите накладки се налага да натискаш повече педала за да има същото спирачно усилие както при студени накладки и от там чувството, че педалът потъва.Същият ефект е и когато сложиш нови накладки на стари дискове и докато се препаснат трябва да натискаш по-силно докато получиш същото спирачно усилие като при препаснати накладки.П.с. Според мен трябва да направим нова тема "Как да шофираме - универсални съвети" защото тъй като гледам бая хора не знаят основни неща. Сещам се за доста основни положения, но в момента нямам време - ще ги напиша по-късно.Сега: Пунто 1,7 ТД ЕЛХ
Преди: Браво 1,6 16в SX
Коментар
-
Ама аз ви говоря за изменение в хода с няколко сантиметра и то доказано с линия.Така че че не е заблуда не е.....въпроса е дали мога да го отнеса към скапани накладки или към нешо друго (в предвид че серото е сменяно и течността и тя....и помпата и тя....)Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3
Коментар
-
Стефане......, ти си уникат! Кажи на хората с каква цел си си прегрял съзнателно новите накладки? Само при теб се прецакват спирачки май? Другите фиатаджии не се оплакват. Ем знаеш че трябва да се напаснат.Колата ти спира и ти хоп-дай да видим са дали ще прегеят и Yellow_Flash_Colorz_PDT_29 Yellow_Flash_Colorz_PDT_37 А и аз да кажа нещо- утре ще закара Дукатото за съединител и май гарнитура главаFiat Ducato 2.5D
Lancia Kappa 2.4TDS
Коментар
-
Ами аз съм спирал от ~130 до 0 екстремно и не помня да съм усетил миризма или нещо друго, след това продължих не съм имал отклонения в работата на спирачките а сега 1.5г по-късно все още съм със същите накладки и си спират яко, ама забелязвам че много бавно се износват с това темпо ще изкарат още 1-2г. Но все пак мисля да не ги чакам да свършат къпил съм вече други ама все ме мързи да ги сменя.ex. Fiat Marea 1.6 16 - 1999
Mazda 6 2.0 Petrol GY 2006
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар