Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Казус за катализатор

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Казус за катализатор

    Здравейте на всички поради последните ядове с колата бях скоро при един майстор която леко я накара да върви повече,но все още се мъчи и ми каза да махна катализатора и да видя как ще е без него .Но тука идва и дилема за мен понеже видях и чух и различни неща .Едното е,че турбото щяло да има проблем,другото е ,че е от догодина на ГТП няма да ме допуснат да мина .
    И затова реших да пусна една тема и да чуя вашите мнения .И найстина ли ще има разлика след като го махна .Отделно също крайното гърне цялото се нашупило и е изгоряло.Какво бихте ме посъветвали да направя - колата е пунто мк1 1.7тд 71 кончета(или поне са били 71 някога)
    this

    #2
    Хм, това че няма да те пуснат на ГТП за първи път го чувам. Аз на моето Пунто МК1 бях демонтирал катализатора и вместо него имаше резонатор. Не съм имал проблеми с това.

    ex. Fiat Punto MK2 2001год. 1,2i бензин 60ps.

    ex. Fiat Punto MK1 1995год. 1,1 бензин 55ps.

    Коментар


      #3
      Аз затова питам понеже така чух,че тия дето нямат катализатор от догодина ще имат проблеми с минаването на ГТП .А и според как е ще има ли подобрение в вървежа?И можели това да пречи на турбото и да то да хвърля масло както е сега при мен в въздушния филтър и той за 2000км-2500 става целия черен в масло ?
      Да подчертая на колата и е ПУСНАТО малко повече нафта от ГНП със винта който се регулира на самото ГНП и понеже беше нитован се махна нитовката и се пусна малко повече дори и след това колата нещо се подобри леко а ЕДВА след като махнахме вакуума на турбото почна да отчита по добро представяне,но до там все още нещо я мъчи във вървежа и това е май катализатора.

      Като след тия манипулации разхода от 9 та почти 10 извънградско падна на 6-7 и вървежа се подобри.
      Последна редакция от mitice; 06.08.2017, 17:28.
      this

      Коментар


        #4
        Разбира се, че ако се запушен катализатора колата върви по-слабо. Чесно казано не мога да предположа дали запушен катализатор ще е причина за теч на масло, но аз на твое място бих прегледал турбопътищата. Всякакви О-пръстени и гарнитури около него. Катализатора е след изходния колектор и няма общо с турбото, нали така Процедурата по демонтиране и замяна с резонатор не е сложна и може да си запазиш катализатора, ако се притесняваш. Така или иначе дори да влезне със закон, проверката за катализатор едва ли ще е "има ли го, няма ли го?", а ще се мерят вредни емисии, и ако твоя е запушен/нередовен пак няма да минеш.

        ex. Fiat Punto MK2 2001год. 1,2i бензин 60ps.

        ex. Fiat Punto MK1 1995год. 1,1 бензин 55ps.

        Коментар


          #5
          Незнам ,но искам да попитам дали е нормално след като реша да загася колата изфорсирам леко след като излезна мирише доста на изгоряла нафта и вътре в купето също , нормално ли е това за 1.7тд.А ако пък не я изфорсирам някога пък мирише на неизгоряла нафта...... .Забравих и да кажа,че дори след доста форсиране черен дим нямаше преди да се пусне повече нафта а сега след като чукна педала и се изфорсира след малко излиза на облаци черен дим след всяко пускане на газта ако се натисне повече.

          П.П четох бая теми за катализатор и гледам при мк2 пунто имало някакви сонди ама тука май мен не ме бърка тоя факт.
          Въпрос 2 :Лесно ли се маха катализатора и можели да се върне без проблем след проба дали има разлика без него.

          Честно и аз незнам вече какво да направя :D
          Последна редакция от mitice; 06.08.2017, 17:49.
          this

          Коментар


            #6
            Какво е това форсиране? Ти да не караш трабант или вартбург? Това са глупости.
            Powered by Emzo

            Коментар


              #7
              Пич прочети какво съм писал и защо го правя .(не целя заяждане)

              Въпросното "упражнение" за което писах пробвах да направя и така и така да видя как ще е дали ще мирише пак на нафта като се загаси колата след форсиране
              this

              Коментар


                #8
                Махай катализатора и гнилото гърне и на негово място ено спортно право поточно ли беше и ще усетиш ''вървеж'' А за пушека старите нафтажии са казали' ''но смоки но фън''.
                LANCIA Y10 1.1 Bosch monomotronik AGU Zavoli Голф 3 1.8
                ВАЗ 2101-73г-екс ВАЗ 2101-74г.екс, самара-екс заз 965а екс Опел кадет екс

                Коментар


                  #9
                  и да махнеш катализатора мириса на нафта ще остане
                  другаде е проблем
                  КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                  Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                  http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                  Коментар


                    #10
                    Яснооо.Споменах ли,че ми казаха,че имам запушена цедка на резервоара? Така ми казаха и порадо тази причина при зареждане част от нафтата я хвърля навънка обратно резервоара. Дали пък това нещо може да е ?
                    this

                    Коментар


                      #11
                      Да подчертая на колата и е ПУСНАТО малко повече нафта от ГНП със винта който се регулира на самото ГНП и понеже беше нитован се махна нитовката и се пусна малко повече дори и след това колата нещо се подобри леко а ЕДВА след като махнахме вакуума на турбото почна да отчита по добро представяне,но до там все още нещо я мъчи във вървежа и това е май катализатора.

                      Като след тия манипулации разхода от 9 та почти 10 извънградско падна на 6-7 и вървежа се подобри.
                      Здравей колега, много ти гори извънградско, иди първо да ти настроят помпата и после се занимавай с генерации. Дизеловия двигател е точна с-ма и едно нещо да куца спъва веднага колата, не е просто да подадеш повече гориво(именно това може да проблема).

                      Коментар

                      Working...
                      X