Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Трудно превключване на предавки при загрят двигател

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Трудно превключване на предавки при загрят двигател

    Здравейте, колата е Пунто Мк2 и от няколко седмици насам ме тревожи следното поведение:
    След като не е карана няколко часа, скоростният лост си се държи ОК и си превключва предавките без усилие. След няколко минути, като позагрее, превключването става с все по-голямо усилие без значение от предавката и без значение дали включваш или изключваш. Стига се до моменти, в които дори запъва при опит за включване на скорост и трябва да се поразмърда напред-назад, докато улучи.

    Маслото на скоростната кутия е сменено преди малко повече от година, не се усещат шумове от самата скоростна кутия или необичайна работа докато колата е на скорост.
    Маншонът на дясната полуоска от вътрешната страна изглежда изпуска грес (ако това е от значение).

    Откъде да започна да търся проблема - недостиг на масло, въжетата на скоростния лост?
    _________________________
    FIAT Punto MK2, 1.2 / 8V / 2000 г.

    #2
    Директно си за смяна на съединител.

    Коментар


      #3
      todorakiggg написа: Преглед на мнението
      Директно си за смяна на съединител.
      Сакън, дай друга идея! Сменен е преди година и малко, на 25 хил
      _________________________
      FIAT Punto MK2, 1.2 / 8V / 2000 г.

      Коментар


        #4
        аман заман, това е съединител
        Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
        (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
        Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

        Коментар


          #5
          S_BANKOV написа: Преглед на мнението
          аман заман, това е съединител
          Защото?
          Как обяснява симптомите, които описах в първия пост.
          Както вече написах, съединителят е на малко над година, дори не е на 25 а на 20 хил км.
          _________________________
          FIAT Punto MK2, 1.2 / 8V / 2000 г.

          Коментар


            #6
            оцясняват че притескателя е свършил?
            Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
            (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
            Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

            Коментар


              #7
              S_BANKOV написа: Преглед на мнението
              оцясняват че притескателя е свършил?
              Оставям настрани въпроса как ще свърши от нов за 20 хил км,
              но как обяснява факта, че проблемът се появява само при изминати няколко километра, но не и преди това?
              Не хващам логиката, тъй че - моля бъдете по-конкретен, ако естествено искате.
              _________________________
              FIAT Punto MK2, 1.2 / 8V / 2000 г.

              Коментар


                #8
                температурата на мотора увеличава еластичността на ламелите на притескателя.
                Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                Коментар


                  #9
                  S_BANKOV написа: Преглед на мнението
                  температурата на мотора увеличава еластичността на ламелите на притескателя.
                  Ако казваш, че при това положение притискането не е достатъчно, то:
                  1. Не би ли следало да имам приплъзване на съединителя докато колата е на скорост (такова няма)
                  2. Не би ли следвало това да се усеща по някакъв начин на педала на съединителя (държи се нормално)
                  3. Не би ли следвало при неотделен докрай съединител да се чува мощно стържене при опит за включване/изключване на предавка (такова няма)
                  4. И какво общо има състоянието на съединителя със самото превключване на предавките - в края на краищата, при натиснат педал скоростната кутия си е отделена от двигателя и си взаимодействат само лоста и скоростната кутия през въжетата.
                  Ако съм казал нещо нелогично - посочете кое?
                  _________________________
                  FIAT Punto MK2, 1.2 / 8V / 2000 г.

                  Коментар


                    #10
                    1. Няма да имаш. При кофти притискател проблемът ти е в отделянето, а не в зацепването. Ламелите ти поддават повече и трябва да ги натиснеш по-яко, за да отдели съединителя. Тоест с увеличаване на температурата, съединителят ти почва да отделя все по-долу. Т.е. аксиалният ти лагер трябва да натисне повече пружините, за да успее да отдели напълно, но в един момент не му стига ход.
                    2. Педалът ти ще почне да отделя все по-ниско с увеличаването на температурата. Пробвай да потеглиш на полусъединител като е студена, пробвай като позагрее да малко - сам виждаш.
                    3. Ще изстърже ако я напънеш. Зависи колко зле отделя съединителят, може да не можеш да включиш изобщо.
                    4. Това, че ти е натиснат педалът изобщо не означава, че съединителят ти е отделил изцяло и не приплъзва.

                    Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100

                    Коментар


                      #11
                      Има си един прост метод, като почне да затяга, изгаси колата, и пробвай да видиш как включва, ако е същото, гледай жилата, ябълката на скоростния лост, а не се сърди на Банков, той обича да поставя окончателни диагнози от раЗстояние, и то най скъпите.

                      Коментар


                        #12
                        ALFA SPIDER написа: Преглед на мнението
                        Има си един прост метод, като почне да затяга, изгаси колата, и пробвай да видиш как включва, ако е същото, гледай жилата, ябълката на скоростния лост, а не се сърди на Банков, той обича да поставя окончателни диагнози от раЗстояние, и то най скъпите.
                        Хич и не помислям да се сърдя, само това липсва
                        Просто искам да хвана логиката и като не ми е ясно - питам.
                        Относно твоят метод - да, същото е и при току що угасена кола.

                        Сега - маслото на скоростите го смених преди 25 хиляди, а съединителя - преди 20 хил. км Като дати - миналата зима и миналата пролет.
                        Със стария съединител карах близо 80 хил - откакто съм купил колата и господ знае колко преди това е каран.
                        Маслото го смених просто контролно, защото май беше единствената несменяна течност в колата и реших че е добре да се направи.
                        Та - дори при зверски изхабен съединител скоростите не са се държали така.

                        Като казвам смених маслото - имам предвид в сервиз. Още тогава след смяната обаче започнаха леки признаци като описаните, но не в такава степен.

                        Днес развинтих пробката за доливане и кутията пое близо 300 мл масло и 150 мл добавка за скорости Бардал преди да прелее, тоест, ако може да се вярва на сервиза който ми сменя маслото - за 25 хил км съм загубил над 400 мл от маслото на скоростите (приемаме че са я напълнили съвестно). Това е точно 1/4 от капацитета на Пунтото, по книга поема 1.6 литра масло.

                        Жилата ми изглеждат ОК, поне на външен вид, въпреки че гумените им протектори откъм скоростната кутия отдавна са скъсани - но те си бяха скъсани още като я купих колата.
                        За ябълката на скоростния лост нищо не мога да кажа и за двете неща няма обяснение, че проблемът се появява само при загряла кола.

                        На първо време, ще покарам малко с добавката и долятото масло пък после ще видим, тия жила са ебахти и цифрите...
                        _________________________
                        FIAT Punto MK2, 1.2 / 8V / 2000 г.

                        Коментар


                          #13
                          Искам и аз да се включа в темата. Имам подобен проблем на Брава 1.6 16V. Имах леки затруднения при включването на скоростите. Преди малко повече от месец смених маншон понеже имах теч на масло от скоростната кутия. Сипано е ново масло и мислех, че това ще реши проблема. Оказа се, че съединителят също е за смяна, така че смених и него с комплект на LUK. В началото като че ли беше добре, сега от около 1 седмица имам сериозен проблем с включването на първа скорост, все едно нещо запъва отпред и не влиза. Имах проблем с щангите на скоростния лост (едната беше заварявана и лоста стоеше леко вляво), та днес смених и тях. Има някакво подобрение, но все още първа запъва (средно на 2 пъти от 5 опита). Както и при колегата, когато загася колата скоростите влизат нормално (дори 1-ва). Не знам какво да мисля вече. Някой с предложения?
                          Fiat Brava ELX 1.6 16V 1998 г.

                          Коментар


                            #14
                            провери си тампона под кутията, може да е свършил курса и да осуква
                            Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                            (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                            Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                            Коментар


                              #15
                              Ако е с жила проблемът е обикновено там. Имат го всички, рано или късно, както и при мен. Всяка година махам стойката на акумулатора и смазвам където се закачат жилата. Може би ако гресирам да изкарва и повече от година.
                              The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
                              Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
                              Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

                              Коментар

                              Working...
                              X