Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Грешка p0105 стило 1.6

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Грешка p0105 стило 1.6

    През есен-зима много рядко при потегляне на студен двигател, след 20 метра неусетно изгасва колата, и светва чека. Паля клати здраво оборотите не мога да потегля, като се опитвам гасне двигателя. Изфорсирвам я за 3-4 секунди до 3-4 хил. Оборота и се оправя. Остава да свети чека само. Прочитам грешката p0105, от какво може да е ? Лятото никакви проблеми. По някой път като спирам рязко градско на сфетофар или стоп, пак за секунда разтриса обороти, и в редки случай гасне, ако обаче и подам малко газ се оправя. Стило 1.6 бензин.

    #2
    Привет, тази грешка доколкото съм запознат се отнася за MAP сензора(Manifold Air Pressure). Може да е причинена от доста неща но като цяло провери си маркучите на вакума, провери и почисти електрическите контакти около мап сензора и напръскай с малко контактен спрей. Провери и кабелите да не би някъде да имаш проблем с кабел. След което изчисти грешката с МЕС, завърти ключа на позиция MAR и изчакай около 30 секунди за да може да се настрои датчика към днешното атмосферно налягане. Понеже си бензин, запали колата и без да даваш никаква газ изчакай да стигне работна темература колата след което изгаси - така би следвало да успееш да "научиш" датчика какво е нормалното налягане при idle и той да го запомни.
    Имай предвид, че от скоро имам стило и това което пиша може и да не е 100% цялостна информация, но съм го срещал вече по чуждестранните форуми.
    fiat stylo 1.9jtd

    Коментар


      #3
      Днеска ми направи същата мизерия, паля на студен двигател, потеглям тъкмо съм пуснал съединителя на първа и изписква чек енджин, гасне, паля клати здраво обороти за секунди изгасва. Паля пак изфорсирвам до 4хил. Оборота , пускам педала на газта и всичко ок, държи обороти и върви. Закачам кабела p0105 pressure sensor. Загуба на връзка с датчика дава в описанието на Мес. Провери връзки, изтрии и виж отново дали ще регистрира грешка , и провери Мап. Възможно ли е мап-а да е за смяна при положение че колата се оправя след гореописаната криза при потегляне на студен мотор. Или нещо по кабелчета връзки лош контакт е проблема? Или пък нещо друго заради което обаче набива тая грешка p0105?

      Коментар


        #4
        Днес пак съм в кюпа. При студено време имам чувството че зачестява. P0105. Паля вечерта на студен мотор. Потеглям тъкмо да вкарам трета и усещам че колата е изгаснала . Спирам въртя. Пали но не подам ли газ гасне на секундата. Изфорсирвам веднага след запалване до 3-4 хил оборота, пускам газта усещам я че пак ще гасне, изфорсирвам още веднъж и пускам газта и всичко ок , задържа си оборотите на празен ход и се прибирам от работа. Само чека остава да свети за p0105. Как да я закарам на сервиз като след като се оправя какво ше разберат и хванат дори и диагностика и визуално?

        Коментар


          #5
          Мисля ако почистя Мап-а за всеки случай? Но не искам да го разкачам от буксата. Мога ли да го извадя без разкачане? И с какво да го изчистя? Спирт или само парцал? Как мислите

          Коментар


            #6
            milenskia написа: Преглед на мнението
            Мисля ако почистя Мап-а за всеки случай? Но не искам да го разкачам от буксата. Мога ли да го извадя без разкачане? И с какво да го изчистя? Спирт или само парцал? Как мислите
            Махнах предпазния капак на двигателя. Видях къде е мап-а , буксата му е увита с черно тиксо. Това не може да е заводско нали? Попритиснах я без да я разкачам . Явно е правила мизерии някога. Учудих се че марелли а не бош. Ако я разкача на изключен двигател трябва ли да обучавам мапа после? И горе в ляво ли се намира мап-а на двигателя да не се бъркам с друг датчик?

            Коментар


              #7
              тази грешка е виждаш през програма (в програма трябва да пише какво означава )

              Коментар


                #8
                Днес махнах излирбланда с който беше увита буксата, беше се изпекал здраво. Откачих буксата на Мап. Позачистих я и свих леко обувките в които влизат пиновете на Мап-а. И увих с нов изолирбланд. Личи си че нещо като щипка ли е имало на буксата външно да се закопчае но явно е счупена и затова изолирбланд. Пуснах МЕС, p0105 беше записала, от вчера пак ми беше направила гореописания номер. Невалиден сигнал от датчика дава в МЕС. Изтрих грешката запалих гледах мbar-овете. Атмосферно налягане 1022mBar, intake temp 20 C. И air pressure calculated като подам газ на свободна пада към 200-300mbar, като съм без газ на свободна стой към 800мbar. Като дам газ пак пада към 200-400mbar и по малко дига към 600-700mbar мисля че добре бачка Map-a?

                Коментар


                  #9
                  Може и да бъркам някъде в данните че карам по спомени. Но ми направи впечатление че при подаване на газ mbar падат , като отпусна газта се връщат горе долу към показанието преди да дам. Някой може ли да напише какво точно трябва да се следи в МЕС относно работата на Мап сензор-а?

                  Коментар


                    #10
                    Тези 800 мбара ми се виждат много,на моята марея на празен ход е под 300
                    FIAT MAREA 1.6 16V Weekend 99

                    Коментар


                      #11
                      Днеска пак ми направо чалъма, а бях позачистил буксата на мап-а. Колеги моля кажете как с МЕС да проверя Мап-сензора дали работи изрядно, и да изключа варианта за вакумен теч, от някой въздуховод какво се гледа в програмата? Как мога да съм сигурен че с нов Мап ще се оправи, не ми се правят експерименти с нов МАП струващ колосалните 150лв за една проба. И то ще трябва да минат дни наред за да видя дали ще ми прави пак проблема. Няма разбера просто с една смяна дали всичко е ок.

                      Коментар


                        #12
                        Колеги поръчах си мап от морга, тия дни ще го сменя и наблюдавам промяна в поведението на колата.

                        Коментар


                          #13
                          Вчера смених мап сензора. Без да го обучавам само ги размених с моя. Направих тест драйв 40 минути из града няма проблеми. Днес сутринта тръгнах за работа всичко ок . На обед се наложи да мръдна. Паля след 100метра тъкмо ще спирам на един светофар и пак чек енджин и угасна. Паля изфорсирвам за да се оправи че ако не озфорсирам пак гасне . Та пак съм със светещ чек. Довечеря ще я изтрия но проблема ми не е решен. В Мес какво да гледам точно за това налягане. Като съм на свободна колко трябва да е и като я форсирам на 2000 оборота примерно? Единствени притегнах малко скобата на картерните газове където влиза маркуча във въздуховода преди дросела. И също запуших не мноо плътно тръбата за въздуха отпред до маслата да видя дали ще заглъхне двигателя но няма промяна . Приятел даде газ както съм я запушил и почна да дърпа торбата навътре. Но какво да гледам на Мес за тия налягания?

                          Коментар


                            #14
                            С найлонова торба запуших въздуха отпред, затова написах че почна да ми смучи торбатс при изфорсирване.

                            Коментар


                              #15
                              Ако направя една self-adaptation. Чета в интернационалния форум един със сходен проблем пише че така се е оправила. Но не намирам как точно стъпка по стъпка се прави самоадаптацията на стило 1.6? Някой да опише?

                              Коментар

                              Working...
                              X