Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Авария с Фиат Брава - Има ли последици?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Авария с Фиат Брава - Има ли последици?

    Здравейте,

    Преди почти месец претърпях неприятна авария с колата. Пътувах много рано сутринта от Пловдив към Банско, като целта беше х. Вихрен. До Банско не е имало никакъв проблем, автомобилът се е държал както обикновено. След изкачването обаче нагоре в планината, малко преди да стигна крайната дестинация спрях за минутка и изключих двигателя. При опит да го включа се държеше все едно почти няма ток в акумулатора, но все пак запали. След потегляне обаче започнаха да се чуват страховити звуци от двигателя - нещо като чукане, като колкото повече газ подавах, толкова повече се увеличаваше честотата на чукането. Пътят там е изключително тесен и с опасни завои, затова реших да спра колата на безопасно място, което означава че изминах около 200 метра. Звукът постоянно се усилваше, докато в един момент двигателят просто угасна и колата буквално умря.

    Отворих капака и какво да видя - маркучът, който влиза в разширителния съд за антифриз се е измъкнал (всъщност отчупило се е това, което го държи), водата е изтекла, което не е дало възможност на датчика да отчете висока температура на таблото. Очевидно колата беше зверски прегряла. Започнах бавно да наливам вода, като през това време се чуваха страховити гърлени звуци - двигателят ту гълташе водата, ту я връщаше в съда и пушеше стабилно. Налях може би повече от 4 литра докато нещата се поуспокоят и изчаках двигателят да изтине в достатъчна степен. Оглеждах се за мазотии в казанчето - липсваха. Дадох на контакт - стрелката веднага отчете температура на водата на около 1/3 и реших да запаля. За мое удвление - запали от раз и всичко изглеждаше наред. Веднага потеглих, с идеята да стигна до крайната дестинация, която бе на около 600-700 метра, където вече спокойно може да се обърне и да се прави каквото се наложи. Достигнах мястото без проблеми и зарязах колата на хижата.

    На следващия ден следобеда дойде време да слизам към Банско, като съм слизал почти изцяло по инерция и без скорост, тъй като не знаех какво работи по охлаждането и какво не. Нямаше никакви проблеми, въздушния поток си охлаждаше, дори не стигнах средата на стрелката. Вече в Банско оставих колата да загрее достатъчно, за да видя дали перката сработва. Установих, че първата степен е умряла, но втората си включва. Взех мерки да укрепя маркуча към казанчето, който вече се държи на малка част от стърчащата тръбичка, но да речем няма да се измъкне, подсигурил съм го докато си сменя целия разширителен съд заедно с маркуча.

    Започнах да си обяснявам, че въпросния маркуч се е измъкнал по време на изкачването, но тъй като си бях пуснал музиката, не съм чул нищо, включително и това тракане, ако се е появило постепенно. Едва при първото спиране изключих музиката и разбрах какво точно се случва.

    Ден по-късно се прибрах без проблеми от Банско до Пловдив и вече почти месец си карам автомобила. Видимо не се държи по-различно от преди. Някой има ли идея дали тази случка е като цяло проблемна и в следствие на нея да е станало нещо фатално по двигателя, което в някакъв бъдещ момент може да ме изненада неприятно?
    Fiat Brava 1.6 16V

    #2
    Смени си казанчето и напълни с антифриз колкото трябва. Обезвъздуши добре. Провери си маслото дали не е станало на боза. След това ако всичко е наред отиди да ти премерят антифриза за наличие на изгорели газове. При положение, че и там нищо не излезе, карай като наблюдавай нивата на масло и антифриз и особено за надуване по маркучите.
    Дано да си минал метър. Успех!
    Последна редакция от Hristian_Aleksiev; 18.08.2016, 08:44.
    Fiat Croma 1.9 JTD '06 150hp
    Ex. Fiat Bravo SX 1.4 12v '97

    Коментар


      #3
      Как точно ще позная дали маслото е станало на боза и кои маркучи да гледам за надуване?
      Fiat Brava 1.6 16V

      Коментар


        #4
        [QUOTE=Hristian_Aleksiev;1327089]... отиди да ти премерят изгорелите газове за наличие на антифриз в тях. /QUOTE]
        Хм..., а хващат ли вида на антифриза? В смисъл на каква основа е направен.
        Stop giving directions, just say "Follow me."
        Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
        Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit

        Коментар


          #5
          [QUOTE=sok1;1327132]
          Hristian_Aleksiev написа: Преглед на мнението
          ... отиди да ти премерят изгорелите газове за наличие на антифриз в тях. /QUOTE]
          Хм..., а хващат ли вида на антифриза? В смисъл на каква основа е направен.
          Така е като пишеш и мислиш с г*за си Правилното е "отиди да ти премерят антфриза за наличие на изгорели газове"

          Извинявам се за подвеждащия пост.
          Fiat Croma 1.9 JTD '06 150hp
          Ex. Fiat Bravo SX 1.4 12v '97

          Коментар


            #6
            Да затегне от прегряване и да няма последици съм чувал само за машини с въздушно охлаждане. Водните задъпжително повличат нещо.

            Коментар


              #7
              Карай не бой се. Нищо и няма ако имаше проблем да си разбрал отдавна. Аз бравото го карах 30 км. Прегряло и без антифриз за да го прибера като думна гарнитура. Но пък разбрах на момента. Ти два месеца по късно още се чудиш.
              Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
              (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
              Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

              Коментар


                #8
                Слабо място им е тази тръбичка на казанчето. Вътре в нея има метална тръбичка, която предпазва пластмасата от счупване, като стягаш скобата на маркуча, но металната тръбичка постепено излиза навън и като нищо е изпаднала в маркуча, след което пластмасата се чупи.
                Прикачени файлове
                Последна редакция от wwalker; 22.08.2016, 16:17.
                The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
                Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
                Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

                Коментар


                  #9
                  Дойде време да сменям цялото казанче. Има ли нещо сложно в процедурата и ще се нуждае ли от по-специално обезвъздушаване. Така акто го гледам, махам маркучите, сменям пластмасата, свързвам и... има ли още нещо или да ходя на сервиз?

                  И като втори въпрос, степени на вентилатора на радиатора продават ли се отделно и какво представляват?
                  Fiat Brava 1.6 16V

                  Коментар


                    #10
                    Whiskey написа: Преглед на мнението
                    Дойде време да сменям цялото казанче. Има ли нещо сложно в процедурата и ще се нуждае ли от по-специално обезвъздушаване. Така акто го гледам, махам маркучите, сменям пластмасата, свързвам и... има ли още нещо или да ходя на сервиз?

                    И като втори въпрос, степени на вентилатора на радиатора продават ли се отделно и какво представляват?
                    Това, което правя аз е махам малкия маркуч, който влиза в казанчето и го пъхам в едно шише, паля колата докато не се изпразни казанчето газя махам казанчето, слагам новото вържа всичко и си изливам бавно новия антифриз.
                    Степените? Има един резистор, който се намира вляво до перката като застанеш срещу колата, на две види е. Откачаш кабелните обувки, развиваш видите слагаш новия и така. http://axm-auto.com/index2.php?brand...at=1&subcat=20
                    Alfa Romeo 147 1.9JTD 16v

                    Коментар


                      #11
                      Тези тестове за изгорели газове са бош-лаф работа... Май май не са много верни. Аз така си свалях главата на 124-ката, заради такъв тест. Понеже я прегрях около 15 пъти, заради неработещ датчик на електромагнита на перката, та реших, че ще правя такъв тест и се оказа, че има малко газове. Колата нито е гряла, нито е надувала маркучи, нито губеше антифриз... просто показа наличие на газове в казанчето. Като свалихме главата се оказа, че гарнитурата е съвсем здрава, след воден тест се потвърди,че и главата е съвсем здрава... Та така се охарчих едни 300+ лева за тоя дето духа (в казанчето).
                      Според мен си карай колата и просто я наблюдавай известно време дали надува или смесва течностите. Може след прегряването да започне да ти погорва масълце, да знаеш че е нормално.
                      Последна редакция от msotiroff; 01.09.2016, 22:19.
                      M-Benz E 250 TD 150hp
                      M-Benz 200d 75 hp
                      Peugeot Bipper 1,3 HDI много малко конски сили

                      Коментар


                        #12
                        Сменил съм казанчето, маркуча, а вече и маслото. За кои маркучи да следя дали не се надуват? Засега поне не виждам нищо по-различно от преди и кога да гледам за такива - при загрял двигател или изобщо?
                        Fiat Brava 1.6 16V

                        Коментар

                        Working...
                        X