Колеги, от около година имам много гаден проблем с кромата, който с времето се засили
. Писал съм и в други теми но .... колата тресе яко странично още над 20 км/ч до към 75 км/ч. като между 20 и 30 км/ч е силно, след това значително отслабва до към 60 км/ч и между 60 и 75 зверски се лашка купето. Напоследък се задълбочи още повече. Днес на връщане към София като поддържах между 60 и 70 км/ч направо имах чувството, че ще се разпадне колата. Под 60 км/ч през повечето време се усеща все едно търкалям елипси - колата се клатушка ритмично, все едно някоя от гумите е брутално крива. Над 75км/ч изчезва значително и след това между 110 и 120 се усеща като вибрация. При над 140 км/ч почти няма проблем, може би има някаква малка вибрация, но нищо общо с това на по-ниските скорости. Усеща се както в купето, така и във волана, но в купето е по-силно. Днес поекспериментирах и между 60-70 км/ч изключвах от скорост автомата и тресенето си го имаше дори и на N в този диапазон. Като съм на скорост и карам да речем с 90км/ч и пусна газта, като премине през този диапазон 60-70 пак си тресе и с пусната газ. Особено силно това тресене и между 20-30 и 60-70 се усеща ако колата е натоварена и има баирче. Интересното е, че като карам сам и колата не е натоварена се усеща по-слабо. Заради този проблем хвърлих 1000лв напразно за рециклиране, а в последствие и смяна на вътрешните карета с чисто нови - от тази интервенция ефект - 0. За това ги изключвам като възможен проблем. Вече бях убеден, че е от скоростната кутия, обаче при положение, че и на неутрална тресе, си мисля, че не е от нея... През този период 2 пъти сменях гумите - летни зимни, като съм ги сменял на 2 различни места и двата пъти помолих гумаджиите да проверят и гумите и джантите и ми казваха, че са ОК. Отидох специално до Диана, само за проверка на гуми и джанти - свалиха гумите, балансираха ги уж, смъкнаха ми 50 кинта за това ииии нищо. Та възможно ли е гумаджиите да са толкова зле и да не забележат, че имам криви гуми или джанти? От какво друго може да е мамка му.... възможно ли е да е нещо между мотора и скоростната кутия, което да е ужасно разбалансирано и да се получава този ефект? Не знам вече пишман станах с това клатене и тресене, не мога да се порадвам на колата.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Лесно ли се установява крива джанта или гума от гумаджиите?
Collapse
X
-
На мен чак третия гумаджия ми беше хванал крива гума. Предните двама правиха баланс, всичко уж ОК, тръгвам и над 100 - тресе както преди баланса. Гумите бяха втора ръка, уж хубави, с хубав грайфер... Последните втора ръка гуми, които съм купил, между другото.Но ти казваш, че си сменял гумите и пак си тресе... хм...Сещам се за случай с мой познат, описан във ФБ страницата на сервиза, където му оправиха проблема:"Смяна на софтуер на двигател BMW E46 330CD . Автомобила е закупен чипосан сас проблем вибрация която се усеща в задницата в оборотите от 2000 до 3000 оборота.Собственика е сменил абсолютно всичко по ходовата част включително и дифференциал. След направена от нас диагностика се установи неправилно написване на чипа. След смяната на софтуера на двигатела с най-новия такъв оригинален на BMW автомобила работи без абсолютно никакви забележки, вибрацията изчезна." (запазен е оригиналният правопис!)Аз лично не мога да си обясня горното, ама... все пак - да те запозная.Според мен си е по-скоро механичен проблем, вероятно по окачването.
-
Immortal благодаря за включването. Това за чипосването... ако беше от нещо такова би трябвало още като купих колата да си е така. Но 1 год. нямах проблеми и колата си вървеше идеално. Все пак не изключвам някакъв проблем с мотора - чел съм, че при проблем с дюзи се получават вибрации. Обаче при скорост под 70 км/ч усещането е като сериозно странично клатене, а на моменти буквално се усеща като все едно се търкаля елипса. Възможно ли е нещо такова да се получава от диференциал? Или евентуално изпуснал амортесьор? Забелязал съм, че ако отпред на пасажерската седалка седне човек, особено по тежичък, това клатене и вибрация, като че ли започва да се усеща по-силно.Immortal написа:На мен чак третия гумаджия ми беше хванал крива гума. Предните двама правиха баланс, всичко уж ОК, тръгвам и над 100 - тресе както преди баланса. Гумите бяха втора ръка, уж хубави, с хубав грайфер... Последните втора ръка гуми, които съм купил, между другото.Но ти казваш, че си сменял гумите и пак си тресе... хм...Сещам се за случай с мой познат, описан във ФБ страницата на сервиза, където му оправиха проблема:"Смяна на софтуер на двигател BMW E46 330CD . Автомобила е закупен чипосан сас проблем вибрация която се усеща в задницата в оборотите от 2000 до 3000 оборота.Собственика е сменил абсолютно всичко по ходовата част включително и дифференциал. След направена от нас диагностика се установи неправилно написване на чипа. След смяната на софтуера на двигатела с най-новия такъв оригинален на BMW автомобила работи без абсолютно никакви забележки, вибрацията изчезна." (запазен е оригиналният правопис!)Аз лично не мога да си обясня горното, ама... все пак - да те запозная.Според мен си е по-скоро механичен проблем, вероятно по окачването.Fiat Croma 1.9 16v Mjet автомат
Коментар
-
Обърнал ли си внимание, кога се е получило, да ли е веднага след смяна на гуми? Не съм сигурен, че при теб е същото, но ще напиша от какво съм патил. След смяна на гуми се получи вибрация, но над 50-60 и доста по слаба от това което описваш. Оказа се, че малка част от джантата /алуминиева/ се е била заварила или подобна химична реакция от зимните химии за диска, при свалянето се е отчупила и при слагането на друга се получава биене, ако същата джанта се завърти пак няма да легне. Зависи от захващането на баланс машината, тя хваща правилно джанта и затова няма проблем. Това на Ланчата, сега винаги при демонтаж на джанти, зачиствам и джантата и диска. При мен има още един катализатор на тези проблеми, дворната охрана, прибера ли се веднага маркира, на Ивекото съм разлепвал джанта /желязна/ с 10-15 км и спирачка.Либра 1,9 жтд 2000г. LX
Фиат Крома 1,9 2009г.
Ивеко Дейли 2.8 2006г. Ланча Делта 2.0 mjet 2008г.
Коментар
-
Засилваш колата, изгасяш двигателя - продължава да бие, нещата ясни - не е двигател. Вдигаш с крока гума по гума - поставяш си нещо - примерно парче гредичка, да видиш дали протектора е равномерно износен, дали при завъртане няма нещо, (скъсан протектор) което да опира, гледай за криво вътршната страна на джантата.Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2005 Fulcrum
Коментар
-
Колега подобен проблем имах със балон които се появи не на борда ами върху самия грайфер.. Караш бавно вибрации към 60/70 км силно тресене затова спрях огледах гумите но не можах да установя проблема. Карах със 140 км и всичко беше ок но като се прибрах във София свалихме гумата и я завъртя на балнс машината ми стана лошо...... А като му обясних на човека как съм карал да нямам вибрации... Се хвана за глава. Може да прозвучи като реклама но гумите бяха старички с голям грайфер тоуо проксес т1с. На такъв зор да издържат...Fiat Marea 2001 1.9 110+ powered by Emzo.
Ex.Bravo 1997 1.8 GT
Коментар
-
Отговорът е НЕ! Гумаджиите или са най-неуките идиоти, или машините им не струват, или проблемът наистина е труден за диагностициране, включително и с модерни машинки с лазАр :D . Дадох вече към 150 лв. за диагностики, стенд, баланси, въртене на гуми, джанти и др. подобни, а предницата ми продължава да тресе м/у скорости 50-60 и 90-100 км/ч. На първата ми кола (опел кадет) също имах подобно тресене, което изчезна чак когато се видях с пари и си купих други джанти, въпреки че старите уж ги изправяха.Сега си чакам новите гуми. Ако и с тях тресенето не изчезне, мисля, че ще продам колата. Все пак се надявам да не се стигне до там, защото започна да тресе от около месец - когато монтирах новите летни гуми. Но наистина нямам нерви и време за повече експерименти. Всички казват - колата е перфектна, окачването е перфектно, гумите са перфектни, джантите са перфектни, а тресе.Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
-
Аз съм с автоматик и такова нещо ме е страх да направя, а и май не е никак добре за кутиятаPlastex написа:Засилваш колата, изгасяш двигателя - продължава да бие, нещата ясни - не е двигател. Вдигаш с крока гума по гума - поставяш си нещо - примерно парче гредичка, да видиш дали протектора е равномерно износен, дали при завъртане няма нещо, (скъсан протектор) което да опира, гледай за криво вътршната страна на джантата.
Иначе за другото мисля да го напраавя
Fiat Croma 1.9 16v Mjet автомат
Коментар
-
Замислял ли си се за вътрешно каре? Само при ускорение ли го прави? От вътрешно каре се получава отвратително люлеене на предницата. Като се доразбие започва и да чука.
Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100
Коментар
-
Колега много добре те разбирам. 3 пъти карах колата в сервиз за този проблем. Първия път ми смениха единия трипод на вътрешното каре, защото имало уж малко луфт, а всичко останало по окачването било перфектно. Проблема не изчезна (но тогава беше и значително по-малко осезаем). След това я закарах на друг сервиз, от който се произнесоха, че имало износвания и по чашите на вътрешните карета и трябвало да се рециклират - рециклираха ги - нищо проблема остана. Закарах я на друг сервиз - ооо то това рециклиране е бошлав работа, от него е станало по зле, има луфт - от това тресе. Ок мамка му - ще ги сменя с нови и да се реши проблема - еми смених ги и нищо стои си проблема. На кой да я закарам вече не знам, за да ми се реши проблемаsnake написа:Отговорът е НЕ! Гумаджиите или са най-неуките идиоти, или машините им не струват, или проблемът наистина е труден за диагностициране, включително и с модерни машинки с лазАр :D . Дадох вече към 150 лв. за диагностики, стенд, баланси, въртене на гуми, джанти и др. подобни, а предницата ми продължава да тресе м/у скорости 50-60 и 90-100 км/ч. На първата ми кола (опел кадет) също имах подобно тресене, което изчезна чак когато се видях с пари и си купих други джанти, въпреки че старите уж ги изправяха.Сега си чакам новите гуми. Ако и с тях тресенето не изчезне, мисля, че ще продам колата. Все пак се надявам да не се стигне до там, защото започна да тресе от около месец - когато монтирах новите летни гуми. Но наистина нямам нерви и време за повече експерименти. Всички казват - колата е перфектна, окачването е перфектно, гумите са перфектни, джантите са перфектни, а тресе.
Fiat Croma 1.9 16v Mjet автомат
Коментар
-
Колега май не си прочел докрай какво съм писал. Първо това бяха предположенията и сега съм с чисто нови карета. Макар и не оригинални, но са италиански.. а и нямаше абсолютна никаква промяна в поведението и начина на тресене след смяната - за това ги отписвам тях. И не, не го прави само при ускорение. Но при ускорение, като че ли се усеща по-силно.PSG написа:Замислял ли си се за вътрешно каре? Само при ускорение ли го прави?Fiat Croma 1.9 16v Mjet автомат
Коментар
-
само да вметна за подобен неразрешим проблем при рено мастер дци.заради вътрешно кара хората поръчват и сменят цяла полуоска(все пак е гнусно рено).тресенето остава ,но по-малко.след около 5к се засилва много тресенето,карат ми го иии -трипода на новата полуоска счупен,а чашката изядена.сменихме чашка,трипод(не питайте от къде) и всичко заспа.та мисълта ми е ,че това,че си сменил вътрешни карета нищо не значи,вникни в проблема
Коментар
Реклама
Collapse




Коментар