Човъркам си нещо аз под капака на колата онзи ден и си викам-я да видя акумулаторчето как е!Откачих клемите,свалих го,позабърсах прахта,намазах катода и анода с грес.Я да отвия и капачките и.....електрота беше на половината на клетките,само в предпоследната имаше повечко.Бегом за дестилирана вода и доливам.Мислех си "той е нов"...да,ама не е "необслужваем"
.Още месец така и май е щяло за нов да стане въпрос,макар,че този е още в гаранция
А иначе редовно си проверявам гумите,маслото,антифриза,спирачна течност...Така че,мятайте по едно око и на акумулатора!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Акумулаторна профилактика
Collapse
X
-
Правим го!
Има обаче още куп полезни неща за удължаване(или поне запазване)живота на акумулатора. Например не въртете няколко кратки пъти докато запали, най-добре задръжте, докато запали двигателя. Сега не е актуално, но стана дума, при запалване в студено време е хубаво да се светнат закратко няколкократно фаровете примерно, преди да завъртите ключа.

Коментар
-
на мареата фаровете и габаритите светят само ако си на контактme_to_u написа:Сега не е актуално, но стана дума, при запалване в студено време е хубаво да се светнат закратко няколкократно фаровете примерно, преди да завъртите ключа.
Fiat Marea Weekend 1.6 16v SX '98г.
Lancia Dedra 1.6 91г.
Коментар
-
Добра идея е да си проверяваме акумулаторите, но кой изобщо се сеща докато той работи! Не сьм сьгласен обаче , че трябва да вьртим докато запали. Напьлно противопоказно е и на теория и на практика ! Всеки максимален товар както при стартиране от /150-200А/ , не трябжа да се прилага за повече от 7-10сек. Така, че умната!!!
Коментар
-
Да бе,това е най голямата простотия при тези коли.Аз доста се недоумявах като я взех.Единственият консуматор който работи ако не си на контакт,това е радиото.Дори стопове не работят.Вие сте добре с бензинките, ама аз като включа на контакт и греят подгревателните свещи за няколко секунди.За да се идентифицирам, че съм спрял на тъмно, ако искам дане ме отнесе някой,това са само аварийните.Иначе трябва контакт.Странна работа или нещо не разбирам!valataat написа:на мареата фаровете и габаритите светят само ако си на контактme_to_u написа:Сега не е актуално, но стана дума, при запалване в студено време е хубаво да се светнат закратко няколкократно фаровете примерно, преди да завъртите ключа.
SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
-
Не знам как е при Бравите и Мареите, ама на ключалката нали има едно като полуовално копче, което се натиска, при Типото поне беше така - четох в един руски сайт едно време, има начин с него да светят габаритите при изваден ключ - нещо се натискаше докато е на контакт или не знам какво точно, и после като вадиш ключа - габаритите не гаснат - но така и не го запомних като хората тогава и не го пробвах, после затрих и линка... Ако някой знае, да споделиNino написа:Да бе,това е най голямата простотия при тези коли.Аз доста се недоумявах като я взех.Единственият консуматор който работи ако не си на контакт,това е радиото.Дори стопове не работят.Вие сте добре с бензинките, ама аз като включа на контакт и греят подгревателните свещи за няколко секунди.За да се идентифицирам, че съм спрял на тъмно, ако искам дане ме отнесе някой,това са само аварийните.Иначе трябва контакт.Странна работа или нещо не разбирам!valataat написа:на мареата фаровете и габаритите светят само ако си на контактme_to_u написа:Сега не е актуално, но стана дума, при запалване в студено време е хубаво да се светнат закратко няколкократно фаровете примерно, преди да завъртите ключа.

Коментар
-
hit-ko, 10 секунди са доста много време. Това, което имам в предвид е тези много кратковременни въртения от по максимум половин секунда, които са присъщи за ужасно много шофьори! Трябвало да "запали на четвърт завъртане"! "Въртене" над 10 секуди води до голям пад на напрежението, но въртене за секунда-две и по-малко при пусков ток понякога няколко стотин Ампера е още по-лошо, води до сериозни повреди на акумулатора. А и всяко въртене от порядъка на 10 секунди трябва да накара всеки шофьор да му светне една лампичка в главата, че нещо не е наред.hit-ko написа:Добра идея е да си проверяваме акумулаторите, но кой изобщо се сеща докато той работи! Не сьм сьгласен обаче , че трябва да вьртим докато запали. Напьлно противопоказно е и на теория и на практика ! Всеки максимален товар както при стартиране от /150-200А/ , не трябжа да се прилага за повече от 7-10сек. Така, че умната!!!

Коментар
-
Да - паркинг режим се казва - не вярвам да го няма и при новите ... при Темпрата го има .... и мисля си че тогава на дизелака няма да миу се подрряват свешите а?emdless4 написа:Не знам как е при Бравите и Мареите, ама на ключалката нали има едно като полуовално копче, което се натиска, при Типото поне беше така - четох в един руски сайт едно време, има начин с него да светят габаритите при изваден ключ - нещо се натискаше докато е на контакт или не знам какво точно, и после като вадиш ключа - габаритите не гаснат - но така и не го запомних като хората тогава и не го пробвах, после затрих и линка... Ако някой знае, да сподели
Tempra 1.6 i.e. S Lybra 1.8 vvt lx 088 9 242 369
Коментар
-
И аз доскоро се чудех за какво е това копче на ключалката и как може толкова тъпо да е измислено това с габаритите на контакт. Но после прочетох за този паркинг режим в едно упътване. При мен обаче патрона е доста разбит и трудно се включва в това положение. Пробвах и на един приятел на колата - същата работа. Но пък като се включи работят само габарити и нищо друго, а ключа може да се извади.FIAT Tipo 1,4mi - EX
Alfa Romeo 146ti - EX
Alfa Romeo 156 2,4JTD
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар