Здравейте колеги, оглеждам за някакви джанти, обаче май нещо удрям на камък. За размерите на Фиатките (централен отвор и междуболтово разстояние) не се намират почти някакви по интересни джанти. Знам че има хора, които карат с 4х100 и по голям централен отвор с фтулка. Споделете мнения
.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Въпрос за размери на джанти
Collapse
X
-
Хиляди пъти съм го писал, но пак ще го напиша.Втулки за централен отвор има колкото искаш и от какъвто искаш размер, там драми няма.4х100 става без проблем на 4х98, без каквито и да било раздвижни болтове и т.н., стига да се спазва едно единствено нещо - слагаш 4-та болта и ги стягаш равномерно и 4-та, а не 1 да стегнеш и другите после да ги редиш.Другото още по важно нещо е ако не си монтираш ти джантите, съответно да предупредиш човека или гумаджията, който ще ти ги монтира, че си с джанти 4х100 и трябва да реди едновременно болтовете, защото има риск да скапе някоя резба, толкоз.4-5 летни сезона карам с такива джанти, като единия сезон забележи изкарах с 3 болта на предна дясна джанта и още джанта не ме е изпреварвала, а не е като да карам като охлюв
punto HGT
-
Разликата от тези 2мм в диаметър ги поема конуса на болта, тоест пак казвам, не е нужно да се купуват раздвижни болтове, защото така си оскъпяваш и самите джанти, които ще монтираш.Централната фтулка не се мачка, нейната цел е да центрира джантата за да нямаш след това вибрации на волана, а и пластмасата от която е изработена е доста твърда, така че лесно не се мачка.Първия път когато си купих джантите на 4х100 ги монтирах без централна втулка и не съм имал проблем с вибрации и т.н., на мойте джанти централния е 67,1мм, до 58,1мм сам можеш да видиш каква е разликата, сиреч за мен съм купил втулки с дебелина 9мм.htp_vesko написа:Няма ли повече напрежение на болтовете по този начин? Тя тая пластмасова фтулка не се ли мачка?punto HGT
Коментар
-
Мерси за инфото Дидичdidich написа:Разликата от тези 2мм в диаметър ги поема конуса на болта, тоест пак казвам, не е нужно да се купуват раздвижни болтове, защото така си оскъпяваш и самите джанти, които ще монтираш.Централната фтулка не се мачка, нейната цел е да центрира джантата за да нямаш след това вибрации на волана, а и пластмасата от която е изработена е доста твърда, така че лесно не се мачка.Първия път когато си купих джантите на 4х100 ги монтирах без централна втулка и не съм имал проблем с вибрации и т.н., на мойте джанти централния е 67,1мм, до 58,1мм сам можеш да видиш каква е разликата, сиреч за мен съм купил втулки с дебелина 9мм.htp_vesko написа:Няма ли повече напрежение на болтовете по този начин? Тя тая пластмасова фтулка не се ли мачка?
! Да те питам само твойта колко коня е? Притеснява ме също да не се разфарчат джантите с гумите като и набия газта изведнъж
.
Alfa Romeo 147 1.9 16v JTD 190hp
Fiat Stilo 1.6 16v 103hp
Коментар
-
Re: Въпрос за размери на джанти
Здравейте колеги, много съм изчел за този вариaнт с 4x100 на 4x98! Има и положителни и отрицателни мнения.. Но колегата добре е обяснил и ме заинтригува за едновременното завиване на болтовете.. И искам и аз да попитам зависи ли дебелината на джантата за дължината на болтовете.. Имам предвид колко трябва да влиза в главината болта да е добре, и ако трябва да си взема нови болтове с необходимата дължина. Ако трябва ще си премеря с шублер дебелината на джантата.. Благодаря предварително!htp_vesko написа:Здравейте колеги, оглеждам за някакви джанти, обаче май нещо удрям на камък. За размерите на Фиатките (централен отвор и междуболтово разстояние) не се намират почти някакви по интересни джанти. Знам че има хора, които карат с 4х100 и по голям централен отвор с фтулка. Споделете мнения
.Fiat Punto 1.2 16v 86к.с.
България е единствената страна,в която ако шофираш в насрещното може да те бутнат отзад!
Коментар
-
Re: Въпрос за размери на джанти
Можеш да ползваш за изходна информация колко влиза болта с оригиналните джанти, толкова трябва да влиза с каквито и да било други джанти, но все си мисля, че дебелината на всички джанти би трябвало да е еднаква, тоест каквито и джанти да вземеш с оригиналните си болтове пак толко трябва да влизат в главината. Ако всички модели джанти бяха с различна дебелина на монтаж щеше да стане голяма лудница с дължината на болтовете, при мен и двата вида джанти ги монтирам с едни и същи болтове и дълбочината на захващане е еднаква.Разлика има ако примерно сложиш фланци, там вече колко е дебел фланеца с толко купуваш по дълги болтове и пак зависи какви са фланците, защото има един вид, които се монтират с болтове за главината, а ти с твойте оригинални болтове си монтираш джантата за фланеца.Geca7a написа:Здравейте колеги, много съм изчел за този вариaнт с 4x100 на 4x98! Има и положителни и отрицателни мнения.. Но колегата добре е обяснил и ме заинтригува за едновременното завиване на болтовете.. И искам и аз да попитам зависи ли дебелината на джантата за дължината на болтовете.. Имам предвид колко трябва да влиза в главината болта да е добре, и ако трябва да си взема нови болтове с необходимата дължина. Ако трябва ще си премеря с шублер дебелината на джантата.. Благодаря предварително!htp_vesko написа:Здравейте колеги, оглеждам за някакви джанти, обаче май нещо удрям на камък. За размерите на Фиатките (централен отвор и междуболтово разстояние) не се намират почти някакви по интересни джанти. Знам че има хора, които карат с 4х100 и по голям централен отвор с фтулка. Споделете мнения
.punto HGT
Коментар
-
Не съм мерил за съжаление, обаче примерно между джанта на Фиат и джанта на Алфа има разлика. Обаче пък става с еднакви болтове, всмисъл болтовете, с които са били джантите от Фиат Купе, стават на джантите на Алфа. Мисля че ЕТ-то е различно всъщност...Alfa Romeo 147 1.9 16v JTD 190hp
Fiat Stilo 1.6 16v 103hp
Коментар
-
ЕТ-то е разстоянието от монтажната повърхност до оста на самата джанта, сиреч то дава единствено информация до колко джантата след монтаж ще отиде навътре към окачването или навън към калника, то няма отношение към болтовете и монтажа на джантата към главината.Колкото ЕТ-то е по малко или отрицателно /примерно 10, или 0 или -10/, толкова джантата отива навън към калника, колкото е по голямо ЕТ-то /примерно 45, 50, 55/ джантата влиза повече навътре към окачването.пример: джанта 15" с ЕТ 35 и 7J /ширина/ и същата джанта, но с ЕТ 45 означава следното - втората джанта при монтаж ще бъде с 10мм по навътре към окачването спрямо първата джанта и обратното ако втората джанта е с ЕТ 25, то това значи, че тази джанта ще излезе навън към калника с 10мм.htp_vesko написа:Не съм мерил за съжаление, обаче примерно между джанта на Фиат и джанта на Алфа има разлика. Обаче пък става с еднакви болтове, всмисъл болтовете, с които са били джантите от Фиат Купе, стават на джантите на Алфа. Мисля че ЕТ-то е различно всъщност...
punto HGT
Коментар
-
Да да, това ми беше мисълтаdidich написа:ЕТ-то е разстоянието от монтажната повърхност до оста на самата джанта, сиреч то дава единствено информация до колко джантата след монтаж ще отиде навътре към окачването или навън към калника, то няма отношение към болтовете и монтажа на джантата към главината.Колкото ЕТ-то е по малко или отрицателно /примерно 10, или 0 или -10/, толкова джантата отива навън към калника, колкото е по голямо ЕТ-то /примерно 45, 50, 55/ джантата влиза повече навътре към окачването.пример: джанта 15" с ЕТ 35 и 7J /ширина/ и същата джанта, но с ЕТ 45 означава следното - втората джанта при монтаж ще бъде с 10мм по навътре към окачването спрямо първата джанта и обратното ако втората джанта е с ЕТ 25, то това значи, че тази джанта ще излезе навън към калника с 10мм.htp_vesko написа:Не съм мерил за съжаление, обаче примерно между джанта на Фиат и джанта на Алфа има разлика. Обаче пък става с еднакви болтове, всмисъл болтовете, с които са били джантите от Фиат Купе, стават на джантите на Алфа. Мисля че ЕТ-то е различно всъщност...
. Идеята ми беше също, че най вероятно дебелината, през която минават болтовете на двата вида джанти е еднаква, или поне приблизителна. Просто ЕТ-то е различно.
Alfa Romeo 147 1.9 16v JTD 190hp
Fiat Stilo 1.6 16v 103hp
Коментар
-
Въпрос за размери на джанти
Да за ЕТ-то и широчината на джанттите и фланците ми е пределно ясно.. Но си мислех да взимам болтове с изнесен конус, но щом казвате че няма никви проблеми ще ги слагам така летните гуми на летите джанти имам едни 4x100 7j ET 35.. Ушш ги мерих стават на пунто 1.2. 16v 4(5) врати. Благодаря и на колегата за повдигнатата тема, и за бързите отговори..Поздрави!didich написа:Точно, монтажната дебелина на всички джанти е еднаква, иначе щеше да настъпи някакъв хаус с дължината на болтовете, предполагам може и да има изключения, но най вероятно доста редки.Fiat Punto 1.2 16v 86к.с.
България е единствената страна,в която ако шофираш в насрещното може да те бутнат отзад!
Коментар
-
Ти не си имал, но лично съм се возил в кола с джанти 4х100, чийто собственик също мислеше, че няма проблем да кара с обикновени болтове. Обаче, при едно пътуване от София, на Happy Пловдив вече му беше изпаднал единия болт. Първо слушах теорията, че не бил затегнат както трябва, ама болтовете продължаваха да му се развиват...(докато не сложи ексцентрични болтове). Ако ще караш с джанти 4х100, слагай втулки и ексцентрични болтове, а не си рискувай живота и този на околните за спестени 50-100лв.didich написа:Разликата от тези 2мм в диаметър ги поема конуса на болта, тоест пак казвам, не е нужно да се купуват раздвижни болтове, защото така си оскъпяваш и самите джанти, които ще монтираш.Централната фтулка не се мачка, нейната цел е да центрира джантата за да нямаш след това вибрации на волана, а и пластмасата от която е изработена е доста твърда, така че лесно не се мачка.Първия път когато си купих джантите на 4х100 ги монтирах без централна втулка и не съм имал проблем с вибрации и т.н., на мойте джанти централния е 67,1мм, до 58,1мм сам можеш да видиш каква е разликата, сиреч за мен съм купил втулки с дебелина 9мм.
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар