Колеги, от около половин година имам ей такива https://youtu.be/Dtp86fGea94 пулсации от ауспуха, когато колата е на празен ход. Звукът е малко изкривен. На живо е по-глухо тупкането и го няма металното чукане. Иначе двигателят си работи равномерно и тихо. По същото време, по което се появиха пулсациите ми се стори и че малко падна мощността на колата. Сипах разни добавки и единствения ефект беше, че двигателят утихна съвсем - в момента докъм 3000 оборота на практика не се чува, както си беше допреди година-две. Пулсациите обаче останаха, мощността е същата, т.е. по-малка, отколкото аз си мисля, че беше до миналата година. За да не гадаем излишно - свещи и кабели са сменени без да дадат отражение върху работата на двигателя. Просто им беше дошло, че и преминало, времето.Та, започвам да си мисля за проблем в генерацията - запушване някакво. Естествено първият заподозрян е катализатора, има много теми по въпроса, но аз не си спомням такава, в която някой да е написал, че като го е махнал и колата му "се е отпушила".Моля, ако някой е виждал нещо подобно, или има предположения да вземе да сподели, че не ми се сменя генерация/маха катализатор ей тъй за експеримента. На самата генерация външно ѝ няма нищо. Това, което се вижда вдясно на крайното гърне е сянка от заварения държач, а не дупка. Последното ме навежда на мисълта, че генерацията не е точно за моята кола, но смяната беше поне година преди да се появи проблема.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Пулсации от ауспуха на празен ход
Collapse
X
-
Абе аз тая дилема май съм я минал вече. Като гледам по обявите какво е сменил настоящия собственик на тия по-новите боклуци, дето ги продават, то ми се отщява. Повечето неща от тия километрични списъци, аз даже не ги знам къде са на моята. Нейсе, ще видим. Карал съм я 7 години в общи линии, без да се цапам, ми май ще взема да се поизцапам малко. Та, намерих ей тоя клип в тубата https://www.youtube.com/watch?v=pPoRt1vw278 . Ми не ми звучи да е същото като мойто. Бумтенето е много по-твърдо и небасово, има и непостоянна честота. това с уговорката, че при мен може да е един нагорял клапан и затова бумтенето да е равномерно, а при него, щот са два, да се получава някакво застъпване.Мога ли да извадя клапан, без да откачам разпределителния вал, респективно ангренажния ремък? В смисъл само като махна капака на клапаните?браво 1,6/90 - 09 г.
Коментар
-
Не може така да се извади клапан.slonikon написа:Абе аз тая дилема май съм я минал вече. Като гледам по обявите какво е сменил настоящия собственик на тия по-новите боклуци, дето ги продават, то ми се отщява. Повечето неща от тия километрични списъци, аз даже не ги знам къде са на моята. Нейсе, ще видим. Карал съм я 7 години в общи линии, без да се цапам, ми май ще взема да се поизцапам малко. Та, намерих ей тоя клип в тубата https://www.youtube.com/watch?v=pPoRt1vw278 . Ми не ми звучи да е същото като мойто. Бумтенето е много по-твърдо и небасово, има и непостоянна честота. това с уговорката, че при мен може да е един нагорял клапан и затова бумтенето да е равномерно, а при него, щот са два, да се получава някакво застъпване.Мога ли да извадя клапан, без да откачам разпределителния вал, респективно ангренажния ремък? В смисъл само като махна капака на клапаните?1995 Fiat Brava 1.8 16V Анти Гравитационно Устройство
2007 Opel Corsa 1.3 MultiJet 75HP
Коментар
-
Аха, не ми е там казанчето и в моето няма такова бълбукане. Изобщо не виждам и връзката между антифриз и клапани, ако гарнитурите са си наред.Точно като е загрял го има, или поне тогава се забелязва, защото на студен мотор оборотите на празен ход са по-високи и тупкането е неразличимо.Ще сложа листче. Сложих: https://youtu.be/mt98NpQOPeAбраво 1,6/90 - 09 г.
Коментар
-
Сигурно си с маслени повдигачи на клапаните, по най-бързия начин намери някой който разбира, да ги свали и почисти, евентуално и смени. Като загрее колата се удължава стержена на клапана и то повече на изпускателните клапани, защото ги обдухват горещите изгорели газове. Тогава (на загрял ДВГ) клапаните не затварят добре и започват да изпускат. На високи обороти ефекта става забележим, когато вече се налага шлайфане на клапаните. Има шанс все още да не си стигнал до там. На студен ДВГ клапаните успяват да затворят, защото стержените им не са се удължили достатъчно. Това температурно разширение е прекалено малко, но ДВГ са особено чувствителни към него.slonikon написа:Аха, не ми е там казанчето и в моето няма такова бълбукане. Изобщо не виждам и връзката между антифриз и клапани, ако гарнитурите са си наред.Точно като е загрял го има, или поне тогава се забелязва, защото на студен мотор оборотите на празен ход са по-високи и тупкането е неразличимо.Ще сложа листче. Сложих: https://youtu.be/mt98NpQOPeAОсновния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Аз и един авер сме хората, които разбират от всичко, за което не трябва подемник.Пак същия въпрос - тия повдигачи мога ли да ги сменя без да откачам ангренажния ремък? А, и щот гледам не са особено скъпи, ама не ми се сменят всичките, че сигур са 16 :D , мога ли по нещо да позная кои не са наред?браво 1,6/90 - 09 г.
Коментар
Реклама
Collapse




Коментар