Колеги, във връзка със задължителното използване на къси светлини, си мисля за следното: Фиатите имат едно нелошо качество, а именно, че при изключване на двигателя сами се гасят всички светлини, чистачки и т.н. и няма опасност човек да ги забрави. Въпросът ми е следния: ими ли рискове, ако после колата пак се пали при включени светлини ? Че е по-голям товара за акумулатора, това е ясно, но въпросът ми е дали е опасно, може ли да доведе до някакъв проблем в ел.системата или пък да се прецака по-бързо акумулатора ?Задавам този въпрос, защото предполагам, че ако всеки път изключваме светлините преди да палим и после пак ги включваме ( а това става поне 10-ина пъти на ден), може например да се счупи лостчето за светлините. На който му се струва интересна темата, може да поразсъждава.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Палене при включени къси светлини.
Collapse
X
-
Ами аз от около година не съм ги пипал светлините, паля си на къси и досега не съм имал проблеми. Дори и крушка не ми е горяла досега. Зимата също нямам проблеми, колата пали от "половин оборот"Ex Fiat 126P
Ex Fiat Tipo 1.6 DOHC 1989
Ex Fiat Bravo 1.6 16V 1997
Alfa Romeo 147 1.6 TS
Не ми работи буква Б на лаптопа, изпи 1 бира. Затова я пиша с 6.
-
Чисто теоритично, колкото са по-малко консуматорите при контакт-толкова повече ток ще има за стартера-първоначално палене! При дизелите пък при контакт има винаги подгряване така, че не би трябвало да има проблем. Някога старите шофьори препоръчваха преди да запалиш зимата да си пуснеш фаровете за малко за да възбудиш акумулатора! :D Всъщност не знам дали такова понятие съществува-да се изкажат спецовете, моля!
Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
Това ако е така, значи не би трябвало да има проблем при палене на къси. Правило ми е впечатление, че светлините изгасват за секунда, когато паля двигателя, но си мислех, че се претоварва акумулатора и затова гаснат. Ако наистина автоматично се прекъсва тока към светлините, това е много добре.Tornado написа:При доста от автомобилите при палене автоматично се прекъсва тока към светлините с цел по голям стартов ток за стартера.Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
-
При мен не гаснат докато паля , но не съм имал проблеми свързани с това ... а така си карам по принцип , не защото е задължително ..snake написа:Това ако е така, значи не би трябвало да има проблем при палене на къси. Правило ми е впечатление, че светлините изгасват за секунда, когато паля двигателя, но си мислех, че се претоварва акумулатора и затова гаснат. Ако наистина автоматично се прекъсва тока към светлините, това е много добре.Tornado написа:При доста от автомобилите при палене автоматично се прекъсва тока към светлините с цел по голям стартов ток за стартера.
Коментар
-
Няма такова нещо, просто консумацията на стартера е толкова голяма, че гаснат и фарове и музики и све. Колкото до риска - единственото за което се сещам е в момента в който колата запали най-много да изгори някоя крушка, но колегата по-горе каза, че няма подобни проблеми...Tornado написа:При доста от автомобилите при палене автоматично се прекъсва тока към светлините с цел по голям стартов ток за стартера.Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...
Коментар
-
Именно - точно това се канех да спомена. Аз съм го виждал в книжка с шофьорски трикове. Затваряш веригата и почва да грее крушката, а като изключиш светлините едновременно като решиш вече да врътнеш стартера индукцията заминава към него вместо да пусне искра тока в стремежа си да продължи по веригата ... нещо такова - разни електромагнитни полета имаше - и по физика са ни го обяснявали на училише - като пад и скок в напреженията и причина ако ви е спрял тока да си извадите сичко от контактите, както и защо повечето крушки горят при включване май ... та единствено не мога да кажа защита ли ги кара да мигнат при самото запалване или товара от стартера гълта целия ток, но общо взето не пречи ако не горят крушки с това намаляване на светлинката, даже дори е полезно за акумулатора. Аз гледам да изчаквам помпата с гориво да замлъкне - а светлините и по двата начина съм ги оставял и изгасени и пуснати.Vladim написа:Някога старите шофьори препоръчваха преди да запалиш зимата да си пуснеш фаровете за малко за да възбудиш акумулатора!
Коментар
-
торнадо е прав - всички съвременни автомобили прекъсват захранването към други консуматори, когато се пали!vesko написа:Няма такова нещо, просто консумацията на стартера е толкова голяма, че гаснат и фарове и музики и све. Колкото до риска - единственото за което се сещам е в момента в който колата запали най-много да изгори някоя крушка, но колегата по-горе каза, че няма подобни проблеми...Tornado написа:При доста от автомобилите при палене автоматично се прекъсва тока към светлините с цел по голям стартов ток за стартера."Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
(Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)
Коментар
-
не е толкова голямаvesko написа:Няма такова нещо, просто консумацията на стартера е толкова голяма, че гаснат и фарове и музики и све. Колкото до риска - единственото за което се сещам е в момента в който колата запали най-много да изгори някоя крушка, но колегата по-горе каза, че няма подобни проблеми...Tornado написа:При доста от автомобилите при палене автоматично се прекъсва тока към светлините с цел по голям стартов ток за стартера.
... зависи как е направена инсталацията ... например при Пунто гаснат късите , но фаровете против мъгла си светят , а при Уното и късите не гаснат ... когато си на стартер , де ...
Коментар
-
Абсолютно правилно те е разочаровал!snake написа:Днес един електричар, на който имам доверие, ме разочарова. Каза ми, че е много вредно да се пали на къси - голям товар и за акумулатора, и за контактния ключ, а и премигването на крушките в момента на палене ...
А защо гаснат фаровете имаше една формулка която произхождаше от закона на ОМ.P=I.U Или,че мощността е равна на произведението от силата на тока и напрежението.Така, че няма никакви специални системи за гасене на фаровете при включване на стартера.Ама чакайте някой индженер да не ме бие... млъквам!
SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
-
тц нино, не си прав, имат - някой ако има книжка на англ или на разбираем език - там е описано - виждал съм го. п.п. имам книжка на бг за фелиция и тя има функция за прекъсване на захранването на другите консуматори, когато въртиш стартера!Nino написа:Абсолютно правилно те е разочаровал!snake написа:Днес един електричар, на който имам доверие, ме разочарова. Каза ми, че е много вредно да се пали на къси - голям товар и за акумулатора, и за контактния ключ, а и премигването на крушките в момента на палене ...
А защо гаснат фаровете имаше една формулка която произхождаше от закона на ОМ.P=I.U Или,че мощността е равна на произведението от силата на тока и напрежението.Така, че няма никакви специални системи за гасене на фаровете при включване на стартера.Ама чакайте някой индженер да не ме бие... млъквам!
"Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
(Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)
Коментар
Реклама
Collapse



Коментар