Здравейте , стигнах до момента в който трябва да реша каква гарнитура да сложа на главата. Колата е Мареа 1,9 ТД 100 , но незнам това доколко е важно в случая.Гледах , че като цена металната е почти два пъти по скъпа , но много хора ме съветват да сложа НЕметална. Включително и в t&n car ме посъветваха да взема неметална. Надявам се някой който е имал опит с двата варианта да сподели мнение. Мерси и лек ден колеги
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Метална или неметална гарнитура за главата
Collapse
X
-
освен гарнитурата не забрваяй и новите болтовеtomito9902 написа:И още едно въпросче , схема на затягане и усилия на затягане дали някой има идея къде мога да ги проверя?
Започваш от средата и караш долен болт, горен болт, долен в дясно, горен в ляво, долен в ляво, горен в дясно и така на диагонал, усилието май беше два пъти по 60 + един път на 90градуса. и още нещо важно, ако оплескаш затягането и свалиш гарнитурата отиваш за нова
пп Някъде съм слагал схема за затягането, провери в раздела с важните теми, и не съм сигурен за усилието дали беше 60н.пп ето я схемата Главата се стяга на 5 етапа с динамометричен ключ: 1 етап- 20Нм 2 етап- 65Нм 3 етап-завъртване на 90* 4 етап-завъртване на 90* 5 етап-завъртване на 90* Задължително почисти гнездата на болтовете
Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
"усилието май беше два пъти по 60 + един път на 90градуса""пп ето я схемата Главата се стяга на 5 етапа с динамометричен ключ: 1 етап- 20Нм 2 етап- 65Нм 3 етап-завъртване на 90* 4 етап-завъртване на 90* 5 етап-завъртване на 90* "Нещо не разбрах какво имаш предвид "два пъти по 60 и един път на 90 градуса" , и отдолу тази последователност която си написал? кое от двете да гледам?Fiat Marea Weekend
HLX 1,9 TD 100
1999
Някой друг трябва да плати сметката - ние не сме си поръчвали такъв живот.
Коментар
-
Е това не е ли много субективно стягане ? Как се гарантира , че всичките 10 болта наистина по 90 градуса са стегнати , а не примерно 80 или 100? И то при три последователни затягания с разлика от по 5 градуса да кажем , значи всеки от 10-те болтове ще е стегнат 100% с различно усилие.Fiat Marea Weekend
HLX 1,9 TD 100
1999
Някой друг трябва да плати сметката - ние не сме си поръчвали такъв живот.
Коментар
-
Стягането на око води до спукани глави.Ако колегата не разполога с градусумер,а само с динамометричен ключ стяга :-20Нм-65Нм-85Нм-105Нм-120НмАко не разполага и с динамометричен ключ,да не се захваща със стягането на главата.ivel написа:ако искаш да е точно ще си купиш нужният инструмент,който е за целта,иначе стягаш на око и пак си в компромисBravo 1.9d 97г
Коментар
-
Е ти шегуваш ли се? Да не мислиш ,че съм тръгнал с глухото ключе да я свалям и качвам тая глава?nsn написа:Стягането на око води до спукани глави.Ако колегата не разполога с градусумер,а само с динамометричен ключ стяга :-20Нм-65Нм-85Нм-105Нм-120НмАко не разполага и с динамометричен ключ,да не се захваща със стягането на главата.ivel написа:ако искаш да е точно ще си купиш нужният инструмент,който е за целта,иначе стягаш на око и пак си в компромисFiat Marea Weekend
HLX 1,9 TD 100
1999
Някой друг трябва да плати сметката - ние не сме си поръчвали такъв живот.
Коментар
-
Като взема предвид по-горните въпроси,може и с клещите да си я свалил.tomito9902 написа:Е ти шегуваш ли се? Да не мислиш ,че съм тръгнал с глухото ключе да я свалям и качвам тая глава?nsn написа:Стягането на око води до спукани глави.Ако колегата не разполога с градусумер,а само с динамометричен ключ стяга :-20Нм-65Нм-85Нм-105Нм-120НмАко не разполага и с динамометричен ключ,да не се захваща със стягането на главата.ivel написа:ако искаш да е точно ще си купиш нужният инструмент,който е за целта,иначе стягаш на око и пак си в компромисBravo 1.9d 97г
Коментар
-
Много интересно какво ми е на въпросите?И много интересно като си ги написал тези усилия на стягане , за коя гарнитура точно ми ги говориш , защото на новата изобщо не са такива. - 30Нм- 65Нм- 90 Нм - 110Нм- 125НмТова пише на моята . Така , че като гледам аз твойте писания , да ти дам клещите и да я довършиш ако искаш?Смисъла на форума е като незнае някой или не е сигурен в нещо да попита , и да получи няколко отговора и да се ориентира къде се намира всравнение с това което той знае. Досега само бензинови мотори съм отварял (само на мои си коли) и такива с 90 градуса не бях виждал и чувал. Не е нужно да се изкарваш световен капацитет .nsn написа:Като взема предвид по-горните въпроси,може и с клещите да си я свалил.tomito9902 написа:Е ти шегуваш ли се? Да не мислиш ,че съм тръгнал с глухото ключе да я свалям и качвам тая глава?nsn написа:Стягането на око води до спукани глави.Ако колегата не разполога с градусумер,а само с динамометричен ключ стяга :-20Нм-65Нм-85Нм-105Нм-120НмАко не разполага и с динамометричен ключ,да не се захваща със стягането на главата.ivel написа:ако искаш да е точно ще си купиш нужният инструмент,който е за целта,иначе стягаш на око и пак си в компромисFiat Marea Weekend
HLX 1,9 TD 100
1999
Някой друг трябва да плати сметката - ние не сме си поръчвали такъв живот.
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар