Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Какво е това?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Какво е това?

    Колеги, извинявам се за може би тъпия въпрос, но докато сменях термостата се наложи да демонтирам едно "нещо", подобно на катализатор или някакъв филтър.Там какво е това? По него няма никакви датчици.Извинявам се, ако в момента не успявам да кача снимка, лоша ми е връзката
    Lancia Thesis 2.4 20V LPG 2003 г.
    Peugeot 3008 1.6 HDI 120 2018 г.

    #2
    Ако е колата от подписа, става въпрос за междинен охладител на изгорелите газове, които пропуска ЕГР-клапана обратно във всмукателните колектори.

    Коментар


      #3
      Можеш спокойно да го махнеш и да запушеш ЕГР-а.
      F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

      Коментар


        #4
        Да, колата е от подписа. Благодаря, то и на мен така ми се струваше. Предполагам, охлаждането е с цел по-голяма плътност на газовете, както на "големия" интеркулер (което в превод е същото)?Засега няма да го махам, нека си стои, но докато сменя термостата, заради него родителите му ги отнесоха едни Вътре е много чисто, както и в самия EGR, между другото.Във всеки случай на Ланчата (105 к.с.) това чудо го нямаше.
        Прикачени файлове
        Lancia Thesis 2.4 20V LPG 2003 г.
        Peugeot 3008 1.6 HDI 120 2018 г.

        Коментар


          #5
          Ланчата е с първия JTD, там няма такова нещо. А това освен да охлажда изгорелите газове - при прясно стартиран двигател изпълнява обратната функция - антифризът се загрява по-бързо. В първия JTD това е реализирано с електрически свещи в антифриза. Като цяло целта не е плътност на газовете като при интеркулера, а да им се намали температурата, като това редуцира там едни вредни емисии.

          Коментар


            #6
            Използвам темата, въпреки, че е стара.А как да разбирам махането - направо от там, където излиза ли? Т.е., от изпускателния колектор, а изхода да се затапи с някаква ламарина? Би трябвало да няма значение къде ще се затапи, но след като направих именно това, започна да "надува" маркуча преди смукателния колектор (или поне там може да се забележи). Даже го измества спрямо скобата и естествено го омаслява (малко).Колата е Тезис 2.4 JTD 841 C
            Lancia Thesis 2.4 20V LPG 2003 г.
            Peugeot 3008 1.6 HDI 120 2018 г.

            Коментар


              #7
              Тематя си я пускал за Стило жтд - да вметна само.Затапването може да стане по 2 начина:1. затапваш на ипускателния колектор, разкарваш егр и топлообменника, слагаш маркуч с колена за антифриза.2. само затапваш откъм всмукателния колектор.И двата метода работят.Относно надуването - диагностика.Относно омасляването - така трябва да е.
              F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

              Коментар


                #8
                Знам, че е за Стило, но да не отварям нова. А и точно тези "кютуци" и на двата двигателя са 1:1.Значи, приложил съм метод номер 1. То стана по принуда, защото тръбата на ЕГР-а се откъсна по време на път от фланеца си, явно е изпитвала значителни вибрации. Освен това, тя си съскаше от там от доста време, била е цепната, но чак сега разбрах откъде е гадният звук, който не можех да определя от месеци. То да беше само това, ами преди да се откъсне съвсем, духала горещи газове и те изгорили кутията на въздушния филтър. Цирк. Добре, че не съм се запалил.Та чак сега разбрах, че тая кола можела да върви, досега част от газовете, които уж да въртят турбината са си излизали по живо по здраво навън...Дупката запуших с дебела стоманена ламарина по размер на фланеца, а кутия за филтъра се наложи да купувам от морга. Антифриза отдавна е даден "на късо" с маркуч Що се отнася до надуването, след днешното каране като че ли се е нормализирало, да речем, че може да отиде в графата "струвало ми се е". Засега.Омасляването е нормално, да, в рамките на допустимото за стар дизел.Само да вметна, проверявал съм на кола от магазина с доказани само 40 хиляди км. пробег - по маркучите вече направо си имаше масло в ТЕЧНА фаза...Благодаря за бързия и точен отговор!
                Lancia Thesis 2.4 20V LPG 2003 г.
                Peugeot 3008 1.6 HDI 120 2018 г.

                Коментар

                Working...
                X