Здравейте.Първо ще започна с мрънкането
Омръзна ми да ми се чупи ауспуховата система на пунтото! За втори път ми пада гърне в движение и добре, че и двата пъти си бях близо до в къщи! Колата е ниска, и няма как насред пътя да демонтираш падналото гърне, а на Пунтото, тръбите минават над задните носачи и гърнето не може да падне, а само увисва и започва да дрънка в асфалта.Най-лошото е, че като отида в сервиз, винаги гърнетата ги заваряват. Няколко пъти настоях да ми ги направят със скоби и без заварки, но бях отпратен по-живо по-здраво! А от вибрациите и от ръждата, след година заварките се чупят...Та затова реших да си купя гърнетата и да си направя системата сам, както трябва. Дотук добре, лесна работа, това го можем. Обаче като започнах да проучвам въпроса, се оказа, че Фиат Пунто II (1.2l 8V) се е произвеждал в две модификации. От 1999 до август 2000г системата се е състояла от три части: Катализатор, средно гърне и задно гърне. Свързващите тръби са част от гърнетата. Да, обаче от септември 2000г. италианските инженери са решили, че средното гърне не им трябва и същият модел Пунто са започнали да го правят без средно гърне, като на негово място се слага дълга тръба. И което е по-интересно, останалите компоненти не се променят - тоест и катализатора и задното гърне си остават същите.Моето Пунто е от първите - със средно гърне.Та въпросът за обсъждане е следният: Защо е направена тази модификация? Струва ли си да направя модификация и вместо средното гърне да сложа само тръба? Какво ще спечеля и какво ще загубя? На мене лично ми се струва, че промяната е защото във варианта със средно гърне, системата става много дълга и тежка, точките на окачване са малко и е възможно често да се поврежда от вибрациите. Ако се сложи само тръба на мястото на гърнето, то цялата система ще се втвърди и олекоти значително. Ако при това средното гърне не влияе много на нивото на шума, подобна модификация ще се оправдае.Интересното е, че средното гърне е голямо и тежко. В смисъл, че не е сложено просто "да има", някой нещо е имал предвид, когато го е конструирал...Има ли някой със подобно Пунто след 09.2000г.? Много ли шуми колата? Често ли се разваля системата?Какво мислите по темата?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Fiat Punto II - изпускателна система.
Collapse
X
-
Re: Fiat Punto II - изпускателна система.
Нищо няма да загубиш или спечелиш, колата ще стане малко по шумна,но ако крайното гърне ти е хубаво почти няма да се усети.johnfound написа:Та въпросът за обсъждане е следният: Защо е направена тази модификация? Струва ли си да направя модификация и вместо средното гърне да сложа само тръба? Какво ще спечеля и какво ще загубя?Карал-Fiat Bravo 1.4 /1.6 Stilo 1.6
И сега Мръсен дизел. АР 147 1.9 150.

-
Може да е тежко защото е се е запушило ... както на бившото браво отрязах всички гърнета , средни , крайни , преди крайни катализатор всички купих едно резонаторно гърне , крайно спортно и колата вадеше много хубав звук а и ми се струваше много по отпушена от ниските обороти
) преди особено с катализатора беше мъка 1000-3000 об... "1.8 беше бравото " 1.8гт беше бравото
Fiat Marea 2001 1.9 110+ powered by Emzo.
Ex.Bravo 1997 1.8 GT
Коментар
-
Re: Fiat Punto II - изпускателна система.
Е, ако нищо не загубя, то директно печеля - повишена надеждност на цялата система!cs_aleksandar написа:Нищо няма да загубиш или спечелиш, колата ще стане малко по шумна,но ако крайното гърне ти е хубаво почти няма да се усети.
@kluchar: Именно vito 03 е едното място откъдето може да си взема тръбата. За задното гърне само се чудя - малко съмнителни ми изглеждат като качество... като чета из нета де, нямам директни наблюдения.
Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
@Ibiza: Съмнява ме чак толкова сажди да има, че да се чупят заварките...
Но като зачекна темата, то и катализатора е силно съмнителен, но при Пунто с този двигател, катализатора е едно цяло с изпускателните колектори и е голям проблем махането или смяната му...
Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
От сажди да се чупят заварки лиjohnfound написа:@Ibiza: Съмнява ме чак толкова сажди да има, че да се чупят заварките...
Но като зачекна темата, то и катализатора е силно съмнителен, но при Пунто с този двигател, катализатора е едно цяло с изпускателните колектори и е голям проблем махането или смяната му... 
?? Такова нещо да съм казал ? Казах че е тежко гърнето защото може да се е позапушило ...... Едно цяло колекторите и катализатора ??? Не знам не съм го виждал на живо но не ми се вярва
) Ако както казва колегата негово пунто е със средно гърне .... значи катализатора е преди не го а не до колектора http://www.vyfuky-tyll.cz/e-shop/vyf...m=100153ако е същия двигател 1.2 60 ксЕто на всички пунтаци генерацийте езика не го гледайте а снимките
http://www.vyfuky-tyll.cz/e-shop/index.php?strana=227
Fiat Marea 2001 1.9 110+ powered by Emzo.
Ex.Bravo 1997 1.8 GT
Коментар
-
Въпросния модел е близо до края на горната връзка. Punto II, 1200cc, 8V, двигател 188; Вижда се, че вертикално монтирания катализатор е заварен директно към изпускателния колектор и образува с него едно цяло. При това, гърлото на катализатора е необичайно широко. Разбира се, може и да се отреже и да се завари там нещо, но както се вижда от първия ми пост, заварките в сервизни условия са нещо, което се опитвам да избегна на всяка цена... Нямам им доверие на майсторите и това си е.Ibiza написа:Ето на всички пунтаци генерацийте езика не го гледайте а снимките
http://www.vyfuky-tyll.cz/e-shop/index.php?strana=227
Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
Аз бях от модела с 1 гьрне,смених цялата генерация и сложих средно.Никаква разлика.EX.FIAT REGATA 1.3 1984 г :EX.FIAT TIPO1.4 1988 г .EX.FIAT TEMPRA 1.6 1997 г
EX.FIAT PUNTO mk2 1.2 8v 2002 г :EX.FIAT GRANDE PUNTO 1.2 8V 2007
FIAT SEDICI 1.6.16V 4X4 2010 г.Nissan Qashqai+2 petrol 4×4 2010.
Коментар
-
Чудесно, значи предположенията ми се оправдават.diko661 написа:Аз бях от модела с 1 гьрне,смених цялата генерация и сложих средно.Никаква разлика.
Още повече, че вече поръчах частите.
Интересно обаче защо ти си направил обратното преобразуване? Средното гърне е доста скъпо - горе долу двойно на задното.
Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
По мое желание,40 лв беше разликата.Очаквах,че ще стане много по-безшумно ,но си останах само с очакванията.Инвестицията не се оправда.johnfound написа:Чудесно, значи предположенията ми се оправдават.diko661 написа:Аз бях от модела с 1 гьрне,смених цялата генерация и сложих средно.Никаква разлика.
Още повече, че вече поръчах частите.
Интересно обаче защо ти си направил обратното преобразуване? Средното гърне е доста скъпо - горе долу двойно на задното.EX.FIAT REGATA 1.3 1984 г :EX.FIAT TIPO1.4 1988 г .EX.FIAT TEMPRA 1.6 1997 г
EX.FIAT PUNTO mk2 1.2 8v 2002 г :EX.FIAT GRANDE PUNTO 1.2 8V 2007
FIAT SEDICI 1.6.16V 4X4 2010 г.Nissan Qashqai+2 petrol 4×4 2010.
Коментар
-
Доставих си частите. Общо цената за тръба с мека връзка Вито-03, задно гърне Полмостров, скоба Ф45, всички тампони, паста за ауспух и уплътнителен пръстен - 145лв. Някои от частите се оказаха удивително трудни за доставка, но с малко късмет...Утре ще гледам да ги монтирам и ще докладвам резултата.
Тук е момента да похваля най-горещо и човека от Пловдив, който достави най-проблемните неща: Георги Муртев, официален представител на Вито-03 за Пловдив. Вероятно има магазин и/или сервиз на ул. Родопи 13; Пиша "вероятно", защото след обаждане по телефона и като разбра, че нямам в момента транспорт, човека ми докара нещата в къщи! Да добавя, че чаках нещата в понеделник, а дойдоха днес. Така че, ако някой има нужда от неща за изпускателна система - пробвайте го.
Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар