Абе бая зор ще трябва, за да изгоря 6/100 дизел с ТД100, ама айде :D Да не казвам, че за 6 години подръжката на дизела не е стигнала цената на една газова, а и колко проблеми не съм имал ...
Емо, с газаджии не се спори ! Те ако има как, ще зпочнат да ти обясняват, как дори печелят луди кинти от това, че карат на газ
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Алфа 156 или Мареа
Collapse
X
-
А дали може да се вярва на калкулаторите за разход на газ?Примерно на този-http://lpg.ccvarna.com/При мен излиза ,че като махна сумата за поддръжка и тн. спестявам едни 571лв на година.В секцията "за калкулатора" създателя му достатъчно подробно е обяснил начините на изчисление.Калкулатор за рентабилност на автомобилни газови уредби (АГУ)Годишни разходи за бензин: 1944 лв.Спестявате на година: 571лв (29% от разхода за бензин) след приспадане на всички разходи по АГУ, вкл. амортизацияАГУ ще се изплати след около 21 месецаИзчислено на база:Среден годишен пробег - 10 000 кмСреден разход на бензин -8L/100кмЦена на бензин - 2.43 лвЦена на газ - 1.26 лвЦена на АГУ - 1000 лв.Тип АГУ - Газов инжекционГодишен технически преглед - 30 лв.Годишна амортизация на АГУ при 5г. живот - 150 лв. (макс. 75% от първоначалната стойност)Годишни разходи за поддръжка в т.ч. ускорена амортизация на ауспух и по-честа смяна на свещи и кабели - 50 лв.Увеличен разход на газ спрямо бензин - 10% при газов инжекцион, 20% при обикновена АГУКорекция на разходите за газ поради почти неизбежното студено палене на бензин - 3%
Коментар
-
По принцип трябва да се внимава, но този изглежда що-годе справедлив. Само дето си заложил цена на газта 1.26, а в момента цените според този сайт са 1.19 газ, 2.55 бензин. http://fuelo.net/Сметката в твоя случа излиза към 731 лв. икономия за година след приспадане на всички разходи около газовата.
1.9 JTD 110hp
Ex: Fiat Marea 1,8 16v 97г. LPGi
Коментар
-
[quote="Dido_Lyubenov"А за колегата, дето не му е стабилна Мареата, ще дам един съвет - иди да ти оправят окачването ! Тая кола изумява не само мен със стабилноста си. Да не говорим, че скорости от порядъка на 160 - 170 км/ч не по магистрала, а по първокласни пътища не са абсолютно никакъв проблем за този автомобил. Е, зависи и от задкормилното у-во, ама няма да се пребиеш както с трибуквен немски курник
Може само да поизтръпнеш, ако нямаш навика да пускаш волана и да си закриваш очите с ръце, като се стреснеш
[/quote]Споменал съм, че окачването е здраво ама ако искаш и аз като емзо да слагам едни 1000лв? Карай го със 160-170 това пък разправяй, че била мн стабилна. Аз съм споменал, че е и не е комфортно с тази скорост. Хахха.. или пак ще кажеш моята не става? Предната колица беше 1,5т 16’’ и няма място за сравнение с тази. Просто не мога си кривя душата, че е много хубава, стабилна и т.н... И тези с трите букви 100% по-стабилни ако е добре поддържана. Поздрави и дано са по малко тези като теб да казват на бялото черно.
Fiat Marea 2.4 JTD+
Fiat Marea 1.6 2000г. + ГИ
Peugeot 406 2.0hdi - once upon a time
Renault 19/1.7mi/ - crash
Коментар
-
Аз с толкова си карам, ама внимавам и за камери, така че не е нон-стоп с тази скорост (някой да не си помисли друго). Не се засягай за трибуквените, но немските брички не ме кефят, ама никак даже. И вземи си направи една статистика, колко катастрофи са станали с немски брички и колко с италЯнки, после говори за стабилност и ... Мен си ме кефи машинката, пък който каквото иска да си говори.Красьо, направи си тези сметки, ама сложи разход 4,5/100 и цената на дизела, явно "спестеното" ще е доста по-малко - това е за извънградско. В населено място нещата са много индивидуални. В различните градове е много различен разхода, в зависимост от местната инфраструктура и организация на движението. Добави и изгубеното време по сервизи, добави и цената за труд и диагностики по сервизите ... Не ме връзва идеята да си купя бензинова кола и да я карам на газ. Предишната ми беше бензинова и така си отиде за претопяване без да помирише газ. Ако пак си купя бензинка някой ден, пак няма да и дам да помирише газ. Това си е лично мое убеждение. Все пак мисля че вече трябва да спрем спора "дизел или газ", че започва да се оформя спам по темата на колегата. Нека и други колеги си дадат мнението.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
По-евтино е на газ, но има няколко условия:- каране с нормална скорост, дайте да видим колко гори един дизел и колко една бензинка при 170+ км/ч- читав ГИ, щото като почнете да сменяте рейки и изпарители на 20к км ... де отива далаверата ?- слагайте и разхода на бензинПак давам пример:Либър 1.8 131к.с. минимум разход при оптимални смеси - 8.0/100 газ с климатик и скорост 100км/ч --------> 8*1.19=9.52лв.147 мжет 3.9/100 с климатик и скорост 100км/ч ---------> 3.9 * 2.60 = 10.14лв.За някви стотинки говорим тука.Градско особено зимата съм стигал и до 18/100 - 18*1.45 = 26.10 + разхода на бензин !!!повече от 10 нафта не съм видял = 10*2.70= 27лвОтново за стотинки говорим.Всеки сам си решава, аз минах през всички варианти, дизела си е дизел.Нито дюзи съм сменял, нито турбини съм гърмял , нито маховици съм скапвал. За пследното съм ама умишлено
F9Q750 @ 151hp/332.2Nm
Коментар
-
Аз да попитам от една малко по-друга гледна точка тези, които карат на газ? Не е ли условна тази икономия, дето се прави, защото тя пък от друга страна предполага да се кара повече и като се тегли чертата, реално икономия в пари едва ли се прави. Вярно, повече километри са минати, но икономия - едва ли. Аз също я карам само на бензин. Първата година, като я взех, й направих 32 000 км, сега вече съм стигнал до под 10 000 на година. Карам я само по необходимост. Дето се казва, като има пари, карам, като няма, седи си в гаража. И, колега, не се сърди, но наистина имаш нещо, дето не е наред по колата - 160-170 не се усещат с тази кола, не знам при теб защо така се получава. По тази логика, ако е некомфортна тази скорост, ти като караш по магистралата Бургас - София, в края на маршрута ще си каталясал, а аз съм правил между 600 и 800 километра преходи на ден, пътуването не е изморително.Fiat Marea Weekend 1,6 16V
Коментар
-
Да може, но тук е въпроса ако имаш 3к каква ще вземешДизел който не може да обслужиш или бенз. С газ и да имаш пари да го обслужиш. Аз бях в такава ситуация и избрах бенз. Макар да ми се кара дизел. Разлика се усеща от газ и дизел, но в градски условия и то в София, за по малките градове не знам. Момчето искаше мнение колко е обслужването, та аз дадохпреди две седмици - ангр. Комплект 150,две външни ролки 2*28 и трите ремъка по 15 общо с труд =270лвFiat Marea 2.4 JTD+
Fiat Marea 1.6 2000г. + ГИ
Peugeot 406 2.0hdi - once upon a time
Renault 19/1.7mi/ - crash
Коментар
-
Помня ти неволите с Либера и 18/100 в града. Чел съм и за доста такива случая. Единствената причина да карам 5г Брава-та беше перфектния разход. Средно ми даваше 8/100 газ и в града и извън града. Отново да наблегна, че градското не е в бг. И клип бях качвал в раздела за разход на газ, където 6 км се изминават за 6 мин от момента на запалване до момента на гасене, обичайния маршрут
Обикновена АГУ с ламбда контрол. Даже в ниските до 3000 смея да твърдя, че на газ е по-пъргава от бензин.На дизел ми е по-удобно, че като напълня и минават почти 1000км, а на газ едва 1/3 от това.Този разход 3,9/100 е много приятен, но бих казал непостижим в моя случай. Добре е да говорим за средни стойности в продължителен период. Регистрирайте се, добавете линк и си записвайте всяко зареждане. Тогава вече има смисъл. Какъв е смисъла от някъв разход рекордьор, дето бил даден за 10 км веднъж по надолнище на борда?
Коментар
-
Това не са разходи които правиш всеки ден. И не слагай само този тип обслужване. Елементарно е да се сети всеки, че колкото повече детайли има, толкова повече неща ще обслужваш. Дизела е с по-малко детайли и възли от бензина по начало. Работи на по-ниски обороти - по-дълъг живот на детайлите. ТД100 иска 62 Ah акумулатор, не вярвам да си караш бензиновия 1.6 със 42 Ah... И накрая като удариш чертата - в най-лошия случай няма разлика в цената на подръжката. И кое е на далавера ?Колега wwalker, на мен са ми необходими поне 10 мин в нашия град за около 5 км. , така че ако смяташ че ще гориш 8/100 газ тук ... много си далеч от реалноста в БГ. Тук кола на газ под 12/100 градско не пада.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Е най-малкото, че читав дизел немаш шанс да намериш за парите на бенз.
А от тук ако имаш 3к за кола и ги дадеш вс за хубав дизел... Немаш за обслужване
Не знам за това което си цитирал либра 1.8 и мджет съмнявам се че за цената на бенз. либрата ще намериш мджет. Т.е сравняваш неточно
Не е само обслужването, а поддържането макар и на един от най-здравите дизели. Карал съм 4години 2.0хди и ми е ясно поддръжка какво означава
Fiat Marea 2.4 JTD+
Fiat Marea 1.6 2000г. + ГИ
Peugeot 406 2.0hdi - once upon a time
Renault 19/1.7mi/ - crash
Коментар
-
При бензинката имаш ПАРНОDido_Lyubenov написа:И кое е на далавера ?
Колкото и да ми е кеф да карам дизелова кола, предпочитам да имам парно, че предната зима простудих детето
Редактирано:Какво ми липсва в дизеловата кола:- ВървежаКакво НЕ ми липсва в дизеловата кола:- Земетресението при палене- Земетресението при гасене- По-шумният двигател- Лютата миризма, когато си отвориш прозореца на паркинга при запален автомобил- Слабото парноРешението май е 200 коня бензинка с поддръжка на пунто 1.2 :D
"Без сърца, сме просто машини"
Toyota Prius 1.5 Hybrid
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар