Така, значи положението е следното ... колата ми се струва мудна. Най-лошото е днес ми казаха, че този мотор 1.7 TD трябва да дърпа и върви повече. Естествено турбо компресора беше обвинен :D Най-интересно е, че мотора работи много добре и меко, не харчи масло (поне за 3-4000км не го е пипнала), пали от раз, има равномерна работа и т.н.По-обезпокоителното е, че има по-висок разход на нафта и ... е мудна
Посъветваха ме да измеря налягането, което прави турбината. Имало вероятност WASTEGATE-а да се бъзика и да не надува достатъчно. Имало и вероятност самият компресор да дава ядове, но странното е, че нито свири или стърже, както и не харчи масло. Не цапа и въздушния филтър - сух е като барут.Въпросите са ми: 1. Дали някой с такава кола, която да е в ред може да ме повози малко да видя дали аз не съм в заблуда за способностите на този двигател?2. Дали някой със същият проблем не се е сблъсквал и съответно как го е разрешил?3. В кой сервиз да отида да видят турбо-компресора?Към т.3 съм чувал много добри отзиви за РЕАЛ-ТУРБО, но ми казаха, че най-добре ги ремонтирали във Варна
Благодаря на всички предварително!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Нужда от съвет ... Пунто I - 1.7TD
Collapse
X
-
Нужда от съвет ... Пунто I - 1.7TD
http://free.bol.bg/dodo155/AlfaRomeo/Punto_JTD_all.JPG
Alfa Romeo 147 07' 1.9 JTDm Q2
FIAT Punto 02' 1.9 JTD
FIAT Punto 99' 1.7 TD
Етикети: –
-
Добре, а не би ли трябвало да пуши ако има един от посочените от теб проблемиVladim написа:Само да спомена две неща. Първото е, че въздухът първо минава през филтъра и чак след това през турбото и интеркулера (ако има такъв). Второ ми се струва, че проблемът ти е по-скоро свързан със замърсени дюзи, или помпа, която се нуждае от центровка. Поздрави!
Колата няма интеркулер.
http://free.bol.bg/dodo155/AlfaRomeo/Punto_JTD_all.JPG
Alfa Romeo 147 07' 1.9 JTDm Q2
FIAT Punto 02' 1.9 JTD
FIAT Punto 99' 1.7 TD
Коментар
-
Според мен май трябва и да поопушва тоя дето е зад теб. То май и ако не ти бачка турбото добре би трябвало да пуши.Dodo 155 написа:Добре, а не би ли трябвало да пуши ако има един от посочените от теб проблемиVladim написа:Само да спомена две неща. Първото е, че въздухът първо минава през филтъра и чак след това през турбото и интеркулера (ако има такъв). Второ ми се струва, че проблемът ти е по-скоро свързан със замърсени дюзи, или помпа, която се нуждае от центровка. Поздрави!
Колата няма интеркулер.
Коментар
-
И аз така си мисля, защото ще се нарушава смесообразуванетоdoofiat написа:Според мен май трябва и да поопушва тоя дето е зад теб. То май и ако не ти бачка турбото добре би трябвало да пуши.
А тя припушва леко само ако я форсираш рязко и във високите обороти, иначе плавно като натискаш газта нищо не излиза .. даже и при ускорение е чисто зад мен
Преди да махна катализатора повече пушеше
http://free.bol.bg/dodo155/AlfaRomeo/Punto_JTD_all.JPG
Alfa Romeo 147 07' 1.9 JTDm Q2
FIAT Punto 02' 1.9 JTD
FIAT Punto 99' 1.7 TD
Коментар
-
Re: Нужда от съвет ... Пунто I - 1.7TD
Ако беше от Пловдив щях да ти предложа да се видим и да тестваме. Аз бях пуснал преди подобна тема. Отначало като взех колата - преди да речем 4000км. ми се струва че вървеше много повече, беше по-еластична. Сега като че ли при по ниските обороти - до 2000 е забележимо по-мудна. С тези терзания съм от месец-два. Но да ти кажа наблюдавам , че не винаги се държи по този начин. Не мога да разбера защо. Уж нафтата е една и съща(от едно наливане дори). Незнам... И се съм с едно такова притеснение. Не съм ходил на тестове - компресия, турбо, помпа, дюзи. Нямам излишни пари. Но както и да го гледаме - коли на по 10г+ и на незнайно колко километри. Не е никак малко...Dodo 155 написа:1. Дали някой с такава кола, която да е в ред може да ме повози малко да видя дали аз не съм в заблуда за способностите на този двигател?Fiat Punto 1.7TD
Коментар
-
Re: Нужда от съвет ... Пунто I - 1.7TD
Ще боря проблема и когато имам решение ще пиша тук обеателноbogidar написа:Ако беше от Пловдив щях да ти предложа да се видим и да тестваме. Аз бях пуснал преди подобна тема. Отначало като взех колата - преди да речем 4000км. ми се струва че вървеше много повече, беше по-еластична. Сега като че ли при по ниските обороти - до 2000 е забележимо по-мудна. С тези терзания съм от месец-два. Но да ти кажа наблюдавам , че не винаги се държи по този начин. Не мога да разбера защо. Уж нафтата е една и съща(от едно наливане дори). Незнам... И се съм с едно такова притеснение. Не съм ходил на тестове - компресия, турбо, помпа, дюзи. Нямам излишни пари. Но както и да го гледаме - коли на по 10г+ и на незнайно колко километри. Не е никак малко...Dodo 155 написа:1. Дали някой с такава кола, която да е в ред може да ме повози малко да видя дали аз не съм в заблуда за способностите на този двигател?
След твоето мнение почвам повече да се замислям дали "WASTEGATE"-а наистина не работа винаги както трябва
Имаш ли манометър на таблото? Аз нямам, а и не ми светва предупредителната лампа дори да я натоваря много
http://free.bol.bg/dodo155/AlfaRomeo/Punto_JTD_all.JPG
Alfa Romeo 147 07' 1.9 JTDm Q2
FIAT Punto 02' 1.9 JTD
FIAT Punto 99' 1.7 TD
Коментар
-
Re: Нужда от съвет ... Пунто I - 1.7TD
Не нямам. Интересното е че ходих лятото 2 пъти до морето и обратно. Имах възможност да тествам извънградско и по магистралата. Може би оттам ми идват грешните впечатления. Останах приятно изненадан от динамиката на автомобила. Чувствах се комфортно и доволен от бързинатa/пъргавината с която набираше при изпреварване и просто ей така за теста. Направо бях впечатлен. Може би е заблуда незнам.. От тогава(от морето) карам само градско(за уточнение-колата я имам от март2006г.). Има и нещо друго. Това от самото начало. Много шумно това пунто на ниски предавки. Много ме дразни. 1, 2, 3 ужас. Ако го понастъпя особенно жена ми веднага ми скача да ми вика. Звука е много "спортен"...Dodo 155 написа:bogidar написа:Имаш ли манометър на таблото? Аз нямам, а и не ми светва предупредителната лампа дори да я натоваря много

Fiat Punto 1.7TD
Коментар
-
Градско ми дава 8-9/100км, а извън градско 5/100км.Тук изключвам последният разход от 14/100, защото явно добре са ме одрали на бензиностанцията
Сега заредих от място където сипвам на служебната и е проверена колонката
http://free.bol.bg/dodo155/AlfaRomeo/Punto_JTD_all.JPG
Alfa Romeo 147 07' 1.9 JTDm Q2
FIAT Punto 02' 1.9 JTD
FIAT Punto 99' 1.7 TD
Коментар
-
Re: ..
То няма эначение колко е ново или стараborchev написа:аз съм с такова пунто-може да ги дъпнем
но моето е 94 година гледам твоето е сравнително по ново
Дай на лични някакви координати и да се видим
Аз съм доста зает и постоянно пътувам, но ще намеря време.
http://free.bol.bg/dodo155/AlfaRomeo/Punto_JTD_all.JPG
Alfa Romeo 147 07' 1.9 JTDm Q2
FIAT Punto 02' 1.9 JTD
FIAT Punto 99' 1.7 TD
Коментар
-
Re: ..
лошото е че и аз съм много зает...мога след работа да отделя към 10-тина минути-работя при пирогов всеки ден в 17:30 и другото е вечер-по договорка-0888985906-МироDodo 155 написа:То няма эначение колко е ново или стараborchev написа:аз съм с такова пунто-може да ги дъпнем
но моето е 94 година гледам твоето е сравнително по ново
Дай на лични някакви координати и да се видим
Аз съм доста зает и постоянно пътувам, но ще намеря време.FIAT PUNTO 1.7TD & MAZDA 323F & LANCIA PRISMA 1.6I.E. & OPEL ASKONA
Коментар
-
Re: Нужда от съвет ... Пунто I - 1.7TD
Уестгейта като се прецака симптомите са други (зависи и от прецакването)Най-често се къса мембраната на регулатора и той седи постоянно затворен което от своя страна вдига налягането при високи обороти. Лесно може да се тества-на регулатора му подаваш въздух от помпа за гуми и при 1.5 бара трябва да си е избутал лостчето до край-т.е. да отвори клапата и да шунтира турбинната камера.Ако случаино механизма за управлние на клапата се е откачил (бе не мн възможно, даже хич ама знае ли се) тогава компресора няма да развива налягане.Сериозно съмнение- не знам при теб каква е ГНП но има модели при които помпата регулира количеството гориво в зависимост от налягането на турбото- или с датчик ако е електронна или с мембрана ако е по обикновена. И когато изгуби информация за налягането, колата върви като спънат кон.Наличието на турбо се усеща добре като на равно караш без газ на 2-ра (3-та) и натиснеш газта до край и задържиш така. след 2500 обр някъде трябва ясно да се усети "прилив на енергия"- колата почва бавно да ускорява и изведнъж залепва за седалката. (или поне доста по бързо започне да вдига оборотите)Dodo 155 написа:След твоето мнение почвам повече да се замислям дали "WASTEGATE"-а наистина не работа винаги както трябва
Имаш ли манометър на таблото? Аз нямам, а и не ми светва предупредителната лампа дори да я натоваря много
Fiat Ducato 2.5D
Lancia Kappa 2.4TDS
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар