Когато карам със о/о или над 120 км/ч, когато искам да превключа на 5-та, се чува едно гадно стъргане. За да превключа без стъргане, трябва да дам лоста със сила максимално в дясно и тогава не стърже. Когато карам с ниска скорост, този проблем го няма. Някакви идеи от какво може да е и как се оправя?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблем със скоростите
Collapse
X
-
Re: Проблем със скоростите
Имам същия /подобен/ проблем. Когато карам на газ по магистралата с над 120 км/ч и изключа от скорост колата гасне /това ми е ясно от какво е/. После включвайки на пета скорост - същото като описаното по-горе от колегата стърганеRAADOO написа:Когато карам със о/о или над 120 км/ч, когато искам да превключа на 5-та, се чува едно гадно стъргане. За да превключа без стъргане, трябва да дам лоста със сила максимално в дясно и тогава не стърже. Когато карам с ниска скорост, този проблем го няма. Някакви идеи от какво може да е и как се оправя?
. Но ако включа на четвърта - няма стъргане, няма проблеми :D. Дали трябва да се долее масло в скоростната кутия за отстраняване на проблема /не съм го сменял и гледал маслото в скоростната кутия, откакто я купих преди два месеца/.
-
Re: Проблем със скоростите
Уф, задължително направи това да погледнеш маслото в скоростите.При липса на ниво, първо 5 -та остава без масло и почват проблемите.. а не е лошо и да го смениш, щото не знаеш кога мърлячът италианец последно е правил това!Успех!masterkar написа:Имам същия /подобен/ проблем. Когато карам на газ по магистралата с над 120 км/ч и изключа от скорост колата гасне /това ми е ясно от какво е/. После включвайки на пета скорост - същото като описаното по-горе от колегата стърганеRAADOO написа:Когато карам със о/о или над 120 км/ч, когато искам да превключа на 5-та, се чува едно гадно стъргане. За да превключа без стъргане, трябва да дам лоста със сила максимално в дясно и тогава не стърже. Когато карам с ниска скорост, този проблем го няма. Някакви идеи от какво може да е и как се оправя?
. Но ако включа на четвърта - няма стъргане, няма проблеми :D. Дали трябва да се долее масло в скоростната кутия за отстраняване на проблема /не съм го сменял и гледал маслото в скоростната кутия, откакто я купих преди два месеца/. 
SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
-
Re: Проблем със скоростите
не си прави много експерименти с това ,да гасиш колата и после на 5-та да я палиш ! има голям шенс да ти прескочи ангренажният ремък при 120 км/чmasterkar написа:Имам същия /подобен/ проблем. Когато карам на газ по магистралата с над 120 км/ч и изключа от скорост колата гасне /това ми е ясно от какво е/. После включвайки на пета скорост - същото като описаното по-горе от колегата стърганеRAADOO написа:Когато карам със о/о или над 120 км/ч, когато искам да превключа на 5-та, се чува едно гадно стъргане. За да превключа без стъргане, трябва да дам лоста със сила максимално в дясно и тогава не стърже. Когато карам с ниска скорост, този проблем го няма. Някакви идеи от какво може да е и как се оправя?
. Но ако включа на четвърта - няма стъргане, няма проблеми :D. Дали трябва да се долее масло в скоростната кутия за отстраняване на проблема /не съм го сменял и гледал маслото в скоростната кутия, откакто я купих преди два месеца/. 
фиатче Браво 2.0
Коментар
-
Иди на първото място, където сменят масла! На символична цена ще ти го сменят, но предварително си вземи масло и виж, колко и трябва на твоята скоростна кутия за да си наясно, колко опаковки да си купуш. на другият ден след манипулацията е хубаво да погледнеш под колата за да не се окаже, че някой малоумник не ти е затегнал пробката. Т.е. погледни за течове, хей така, за всеки случай. Все пак за разлика от двигателя, скоростите нямат индикация за маслото в тях...RAADOO написа:А как да сменя маслото на скоростната кутия
Не съм го правил преди и не знам от къде става...Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
А как да разбера какво масло и колко му трябва?Vladim написа:Иди на първото място, където сменят масла! На символична цена ще ти го сменят, но предварително си вземи масло и виж, колко и трябва на твоята скоростна кутия за да си наясно, колко опаковки да си купуш. на другият ден след манипулацията е хубаво да погледнеш под колата за да не се окаже, че някой малоумник не ти е затегнал пробката. Т.е. погледни за течове, хей така, за всеки случай. Все пак за разлика от двигателя, скоростите нямат индикация за маслото в тях...RAADOO написа:А как да сменя маслото на скоростната кутия
Не съм го правил преди и не знам от къде става...
Колата ми е Фиат Купе 1.8 16 V
Coupe 1.8 16V
Коментар
-
AUTODATA: Fiat Coupe 1,8 1996-01 Engine code:183A1.000Gearbox oil grade - SAE: 75W/90 Semi-Synth.Gearbox 4/5 speed - litres:2,0Та на български:Вид /Тип/ на маслото в скоростната кутия - SAE: 75W/90 Полу-синтетичноВместимост на скоростната кутия - 2 литраRAADOO написа:А как да разбера какво масло и колко му трябва?Vladim написа:Иди на първото място, където сменят масла! На символична цена ще ти го сменят, но предварително си вземи масло и виж, колко и трябва на твоята скоростна кутия за да си наясно, колко опаковки да си купуш. на другият ден след манипулацията е хубаво да погледнеш под колата за да не се окаже, че някой малоумник не ти е затегнал пробката. Т.е. погледни за течове, хей така, за всеки случай. Все пак за разлика от двигателя, скоростите нямат индикация за маслото в тях...RAADOO написа:А как да сменя маслото на скоростната кутия
Не съм го правил преди и не знам от къде става...
Колата ми е Фиат Купе 1.8 16 V
П.С. Между другото същите неща за маслото ги пише и за моята машина, но по съвет на Nino смятам да си сложа:TUTELA CAR ZC 75 SYNT... това е лекоходово полусинтетично масло с формулата SAE 75W-80.....ЗАБЕЛЕЖИ не 75W-90, а 75W-80.
Коментар
-
Re: Проблем със скоростите
Това също ми е ясно :D Но след като смених въздушния филтър, явно влиза повече въздух и при по-голяма скорост колата гасне на газ. Не си правя експерименти - опазил ме господtomazo написа:не си прави много експерименти с това ,да гасиш колата и после на 5-та да я палиш ! има голям шенс да ти прескочи ангренажният ремък при 120 км/чmasterkar написа:Имам същия /подобен/ проблем. Когато карам на газ по магистралата с над 120 км/ч и изключа от скорост колата гасне /това ми е ясно от какво е/. После включвайки на пета скорост - същото като описаното по-горе от колегата стъргане
. Но ако включа на четвърта - няма стъргане, няма проблеми :D. Дали трябва да се долее масло в скоростната кутия за отстраняване на проблема /не съм го сменял и гледал маслото в скоростната кутия, откакто я купих преди два месеца/. 

! Но алтернативата е или да не изключвам от скорост дори и по най-голямото нанадолнище
/предполагам, че това ще ми повиши разхода на газ - дълга тема и мисля, че не е тук мястото да я коментираме/ или след като загасне преди да включа на скорост да изчакам да падне скоростта и да въртя пак стартера
А моята е с автоматичен клапан за газта, та при всяко палене първо на бензин, обороти, тогава на газ ... и т.н.
Коментар
-
Благодаря за инфото! А аз на моята кое масло да сложа? Това което е дадено или това което са ти казали на теб?masterkar написа:AUTODATA: Fiat Coupe 1,8 1996-01 Engine code:183A1.000Gearbox oil grade - SAE: 75W/90 Semi-Synth.Gearbox 4/5 speed - litres:2,0Та на български:Вид /Тип/ на маслото в скоростната кутия - SAE: 75W/90 Полу-синтетичноВместимост на скоростната кутия - 2 литра
П.С. Между другото същите неща за маслото ги пише и за моята машина, но по съвет на Nino смятам да си сложа:TUTELA CAR ZC 75 SYNT... това е лекоходово полусинтетично масло с формулата SAE 75W-80.....ЗАБЕЛЕЖИ не 75W-90, а 75W-80.Coupe 1.8 16V
Коментар
-
Ти си избирашRAADOO написа:Благодаря за инфото! А аз на моята кое масло да сложа? Това което е дадено или това което са ти казали на теб?
:D Прочети това: http://www.fiat-bg.org/forum/viewtopic.php?t=1509
Коментар
-
Re: Проблем със скоростите
Искам да обърна внимание на нещо, накоето може би не е обърнато внимание. Когато превключа на 5-та, карайки с ниска скорост (като за градско) няма никакъв проблем, влиза идеално! Това става само при висока скорост о/о 120 км. Уточнявам това, за да не се окаже, че ще дам 40 лв за масло без да се налага. Ще превключва ли нормално при ниска скорост, ако няма масло?RAADOO написа:Когато карам със о/о или над 120 км/ч, когато искам да превключа на 5-та, се чува едно гадно стъргане. За да превключа без стъргане, трябва да дам лоста със сила максимално в дясно и тогава не стърже. Когато карам с ниска скорост, този проблем го няма. Някакви идеи от какво може да е и как се оправя?Coupe 1.8 16V
Коментар
-
Яестно казано при липсата на масло логиката е обратната - при висока скорост и да има малко масло заради високите обороти ще успява да се смазва.Както ми го описваш си е жив преебан синхронизатор а това че трябва да понапънеш го потвърждава.При мен 2-ра го прави този номер и аз си смених маслото ама.....нямаше особен смисъл понеже продължава да си го прави.Поради факта че съм с малко двигателче ама за сметка на това високооборотно след доста засилване на 1-ва трудно успявам изобщо да забия 2-ра без номера от сорта на "двойна амбреажна" и други номера известни от Гас-ките от едно време. Проблемът ти ми се струва синхронизатор.Аз съм експериментирал че при ниска скорост специално за 5-та синхронизатор не ти и трябва - без да натискам съединителя при скорост от около 60-70км/ч успявам да си я включа или изключа безгрижно (разбира се без да подавам газ в този момент)Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3
Коментар
-
И аз мисля, че е синхронизатор и за това не съм сменил още маслото. Колко горе долу ще струва оправянето му?zfa159 написа:Яестно казано при липсата на масло логиката е обратната - при висока скорост и да има малко масло заради високите обороти ще успява да се смазва.Както ми го описваш си е жив преебан синхронизатор а това че трябва да понапънеш го потвърждава.При мен 2-ра го прави този номер и аз си смених маслото ама.....нямаше особен смисъл понеже продължава да си го прави.Поради факта че съм с малко двигателче ама за сметка на това високооборотно след доста засилване на 1-ва трудно успявам изобщо да забия 2-ра без номера от сорта на "двойна амбреажна" и други номера известни от Гас-ките от едно време. Проблемът ти ми се струва синхронизатор.Аз съм експериментирал че при ниска скорост специално за 5-та синхронизатор не ти и трябва - без да натискам съединителя при скорост от около 60-70км/ч успявам да си я включа или изключа безгрижно (разбира се без да подавам газ в този момент)Coupe 1.8 16V
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар