Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

прехвърлил зъб на ангренажен ремък тд100

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    прехвърлил зъб на ангренажен ремък тд100

    свалях помпата и застопорих в ГМТ зъбчатката и, забелязах че на другата зъбчатка в дясно дето се намира на вала е прескочила един зъб посока помпата .На коляновия вал не съм я гледал по принцип та редно ли е да е така или трябва да сваля ремъка и да го презацепя.Ако се наложи да презацепвам само може ли да кажете как се опъва ремъка

    #2
    Може нарочно да е местена центровката. Иначе на ремъка имаш три белега, които трябва да ти съвпаднат с белезите на трите шайби - колянов вал, разпределителен вал и помпа. Ако не личат вече взимаш нов ремък или търсиш фиксатора за коляновият вал, че там няма белег от към ангренажа. На скоростите отгоре имаш пластмасово капаче под което се вижда маховика, там също има белег за ГМТ на първи цилиндър. Оптяжната ролка също има белег - в долният край буташ с една отверка докато палчето сочи срещу кръгчето на ролката.
    Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
    Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

    Коментар


      #3
      ilko-gd написа:
      Може нарочно да е местена центровката. Иначе на ремъка имаш три белега, които трябва да ти съвпаднат с белезите на трите шайби - колянов вал, разпределителен вал и помпа. Ако не личат вече взимаш нов ремък или търсиш фиксатора за коляновият вал, че там няма белег от към ангренажа. На скоростите отгоре имаш пластмасово капаче под което се вижда маховика, там също има белег за ГМТ на първи цилиндър. Оптяжната ролка също има белег - в долният край буташ с една отверка докато палчето сочи срещу кръгчето на ролката.
      защо ако не личат трябва нов ремък ?По принцип видях схема в аутодата и има белези на трите шайби но на обтяжната няма там...По тези три белега всичко наред ли ще е ?И не ми е ясно какъв е прнципа на обтяжната ролка смисъл как се натяга ремъка

      Коментар


        #4
        ilko-gd написа:
        Може нарочно да е местена центровката. Иначе на ремъка имаш три белега, които трябва да ти съвпаднат с белезите на трите шайби - колянов вал, разпределителен вал и помпа. Ако не личат вече взимаш нов ремък или търсиш фиксатора за коляновият вал, че там няма белег от към ангренажа. На скоростите отгоре имаш пластмасово капаче под което се вижда маховика, там също има белег за ГМТ на първи цилиндър. Оптяжната ролка също има белег - в долният край буташ с една отверка докато палчето сочи срещу кръгчето на ролката.
        защо ако не личат трябва нов ремък ?По принцип видях схема в аутодата и има белези на трите шайби но на обтяжната няма там...По тези три белега всичко наред ли ще е ?И не ми е ясно какъв е прнципа на обтяжната ролка смисъл как се натяга ремъка

        Коментар


          #5
          Оптяжната ролка има едно палче, което като я буташ с отверката нагоре се мести и застава срещу една точка. Виж в аутодата картинката и ще ти се изясни.За белезите виж както ти казах при скоростите на маховика има белег за ГМТ.
          Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
          Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

          Коментар


            #6
            ilko-gd написа:
            Оптяжната ролка има едно палче, което като я буташ с отверката нагоре се мести и застава срещу една точка. Виж в аутодата картинката и ще ти се изясни.За белезите виж както ти казах при скоростите на маховика има белег за ГМТ.
            смисъл идеята на тази точка е че дотам ли трябва да е опънат само това не разбрах сега

            Коментар


              #7
              Идеята на точката е че с тази ролка ремъка е опънат винаги колкото трябва. Като нагласиш палчето срещу точката ти не опъваш ремъка, а натягаш пружината вътре в ролката до положение, което позволява на ролката да опъва или отпуска ремъка колкото е необходимо. Като сложиш ремъка и запалиш ще видиш, че това палче се движи като колата работи - постоянно опъва или отпуска ремъка така че винаги да е оптимално.Много от "майсторите" не им се чете или по-скоро са неграмотни и дори и да прочетат все тая и не познават този механизъм. Това води до теми и приказки, че ремък се сменял на 50 000 защото щял да се скъса, ама аз се късам от смях. Проблема е че дори и да не напънеш ролката да застане палчето, ремъка стои видимо уж опънат и колата работи и после изненада...
              Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
              Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

              Коментар

              Working...
              X