Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Черен пушек на Fiat Punto 1.9 JTD

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Черен пушек на Fiat Punto 1.9 JTD

    Здравейте, преди няколко дни си купих Fiat Punto 1.9 JTD, обслужихме го напълно , сега забелязах , че от ауспуха излиза черен пушек при по-високи обороти.До около 2000 - 2300 всичко е нормално , но при повече гори масло, пуши много, при 4000 , кошмар.За около 2000 километра около 1.5 - 2.0 литра масло.Аз не разбирам особено, маркуча който отива към турбото е силно омаслен, познат каза че е от турбината , ако можете да дадете съвет , че съм в Италия с колата.Колата работи добре, пали, не прекъсва.Благодаря предварително.

    #2
    когато пуши черно означава че нафтата е много а въздуха малко + омасления маркуч вероятно турбината се е предала и не надува достатъчно
    Bravo 1.9d 97г

    Коментар


      #3
      Добре, май диагнозата на моя познат се оказа вярна.Някой може ли да ме упъти къде от ремонтират турбини и на какви пари?

      Коментар


        #4
        Дизела винаги пуши черно при настъпване/високи обороти. Ако пушека е синкав, то тогава е масло. Това че имаш масло по тръбата от турбото към кулера (траба към турбото е единствено тази от въздушния филтър) не означава че непременно е то. Там се включва и тръбата на картерната вентилация.
        Fiat Bravo 1.9 TD100

        Коментар


          #5
          Почти 2 литра масло ги няма за 2000 километра, течове няма, при почти 4000 оборота не е пропушване а по-близко до облак, чак по земята има сажди.

          Коментар


            #6
            Освен високия разхода на масло, наблюдава ли се:-Увеличено виене на турбината-Увеличен разход на гориво-Тромавост на колата
            Fiat Bravo 1.9 TD100

            Коментар


              #7
              Да бъда честен колата е моя ят няколко дни, не съм карал същият модел , нямам опит с модела.В сервиза при обслужването и казаха, че двигателя звучи много добре, това е и моето непрофесионално мнение, усещам я леко тромава, не прекъсва, смесен разход(преобладаващ градски дори ) 6.6 литра на 100 километра.Странното е , че не чувам работата на турбото.

              Коментар


                #8
                Какво масло са ти сипали в сервиза,знаеш ли?Мойта с Тутела 5в40 за 1000 км изгоря около 800ГР.,а след това с 10в40 каквото и да е не го пипа въобще до 10-11 000км.
                Fiat Stilo 1,9 jtd 115.Audi A4 AFN 110.Astra GTC 19 DTH 150 HP

                Коментар


                  #9
                  От ЕВРО 07 - I.G.A.T PLATIN HC 10W-40

                  Коментар


                    #10
                    А сигурен ли си, че са ти сипали достатъчно масло? Как проверяваш нивото му (опиши начина след като извадиш щеката)?За работата на турбото - нали не очакваш да е като това на субару импреза :Д. За да разбереш дали надува турбото, стисни маркуча от кулера към колектора, и при даването на газ, ако усетиш че надува, означава че е живо (поне някакви признаци на живот ще има). Я огледай на всякъде за течове на масло - капак на клапани, пробка на картера, самия картер, и ако има маслен радиатор също около него, защото без син дим няма как да гори такива количества масло.
                    Fiat Bravo 1.9 TD100

                    Коментар


                      #11
                      До там да си проверя маслото го докарвам, проверих за течове, проверих го след смяната и като пристигнах в Италия, лампата ми присветна , зачудих се, проверих , щеката суха.Разбирам да пуши, но ..., облаци черен дим..., не е нормално

                      Коментар


                        #12
                        Последното което ми идва на ума е дали не смесва водата с маслото. Какво имам предвид (къде се получава смесването):Ето темата: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?p=651351 И по-точно:
                        ogi28b написа:
                        Няма, защото маслото се охлажда от антифриза, чрез цитирания топлообменник. Така твоят двигател не се ощетява, а е по-добре, защото маслото по-бързо достига работната темепратура на двигателя, като бива загрявано от антифриза докато колата още не е загряла. На практика маслото е с температура на антифриза през цялото време. Също така - имаш един термостат по-малко за смяна, защото също имаш малък и голям кръг при изпълнение с радиатор.И филтърът (5) е навит точно на топлообменника (1) (е не съвсем буквално на него де):
                        Fiat Bravo 1.9 TD100

                        Коментар


                          #13
                          Ако зариташ за турбо - колега във Варна продава от JTD110.
                          Steliyan's Life!
                          FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                          Коментар


                            #14
                            Карах такова преди време, при всяко настъпване вече не можех да видя колите зад мен. И то без да стигам кой знае какви обороти, просто рязко подаване на газ му е достатъчно да направи завеса. Колата си вървеше добре, харчеше колкото пише в книгата (МНОГО за 80 коня кола) и след 3 години бе продадена. Вероятно още няма проблеми с двигател/турбо при новия собственик.
                            1990 TEMPRA SX 1.4 Carb

                            Коментар


                              #15
                              също възможна причина са затлачени от нагар разпръсквачи.сблъсквал съм се с такъв проблем.трябва ти и диагностика.как е мап сензора.абе много причини има.иначе за турбото махни му маркуча и с пръсти провери луфта

                              Коментар

                              Working...
                              X