Колеги, искам да се консултирам по няколко въпроса:1. На тази снимка се виждат едни малки маркучи. При мен единият е вкаран, а другият си виси свободно.
Когато на празен ход го мушна се чува едно леко свистене от него. Трябва ли да е вътре или да си е така-отвън?
2. При запалване и изгасване двг-то ми "подскача". На какво се дължи и как се оправя?3. Дръжките на вратите ми са се напукали яко. Може ли да се смени само гумата, или трябва да ги сменям целите? 4. По въпроса с маслата, тъй като колкото човека попитах, толкова различни мнения чух: добре ли е да се сменя маслото на скоростите?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Въпроси за 1.9 JTD
Collapse
X
-
1. Този маркуч задължително трябва да е на място! Не знам, защо някой го е махнал. Като гледам няма скоба на него и, като го мушнеш в клапана е нормално да свисти-не е добре уплътнен! Част е от една система, която в общи линни ти намалява разхода на гориво.2. И моят двигател "подскача" при палене и гасене. Аз имам леки подозрения за заминали тампони на двигателя, защото при празен ход се появявят вибрации във волана и по купето. По принцип дизелът работи с много по-голямо налягане в цилиндрите и детонациите са по-силни.3. Сменят се целите дръжки.4. Маслото на скоростите според мен е добре да се смени. Някои развиват теории, че не се сменяло, а само се доливало. Тогава защо маслото за скорости има трайност от няколко години изписана на опаковката?Frontera Sport, X20SE март 1998
-
Съгласен съм с теб напълноVladim написа:1. Този маркуч задължително трябва да е на място! Не знам, защо някой го е махнал. Като гледам няма скоба на него и, като го мушнеш в клапана е нормално да свисти-не е добре уплътнен! Част е от една система, която в общи линни ти намалява разхода на гориво.2. И моят двигател "подскача" при палене и гасене. Аз имам леки подозрения за заминали тампони на двигателя, защото при празен ход се появявят вибрации във волана и по купето. По принцип дизелът работи с много по-голямо налягане в цилиндрите и детонациите са по-силни.3. Сменят се целите дръжки.4. Маслото на скоростите според мен е добре да се смени. Някои развиват теории, че не се сменяло, а само се доливало. Тогава защо маслото за скорости има трайност от няколко години изписана на опаковката?
Аз сменях за малко тампона на двигателя до скоростната кутия. С новия тресеше доста повече и затова си върнах стария. Така е, и при мен тресе.
Коментар
-
2. Подскачането на двигателят при гасене е съвсем нормално и се дължи на по-голямата компресия в цилиндрите на дизела. Дори и на новите коли ги има, без значение марката.4. едно е сигурно - не е грешка да се смени маслото, стига смяната да е с походящо, каквото се препоръчва_______
146 JTD
Коментар
-
Тогава правилният въпрос е: "Какво се препоръчва?" Всъщност, ще погледна в книжката. Покрай тази кола ще взема да науча италиански.trustworthy написа:4. едно е сигурно - не е грешка да се смени маслото, стига смяната да е с походящо, каквото се препоръчва
И при мен се усещат вибрации на празен ход във волана и в купето. А този маркуч мога ли сама да си го затегна с нещо, защото ако отида на сервиз затова ще ми се смеят яко ?
Благодаря много колеги и лека и безаварийна.
Коментар
-
Точно така, и те съветвам по отношение на антифриза да купиш , точно и единствено PARAFLU, този който препоръчва Фиат! За да няма после проблеми с ръжди, налепи и пр.гадости.Струва около 10 лв/л. - концентратtrustworthy написа:Ами в крайна сметка става въпрос за 20-30 лв, за цялата операция по смяната на маслото на скоростната кутия
Като съпоставиш 30-те лева с цената на колата....не е кой знае колко. Поне аз така разсъждавам и мисля да го направя като сменя също и антифриза.
SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
-
Една малка скобичка си купи, дори по пазарите ги има. Вземи най-малкият размер. Мисля, че са най-известни под името "коби за водни съединения" макар никой да не ги ползва за водни съединения!Blue написа:А този маркуч мога ли сама да си го затегна с нещо, защото ако отида на сервиз затова ще ми се смеят яко ?
Влез в един магазин за авочасти, там няма начин да нямат може да им кажеш просто че ти трябва скоба за маркуч.
Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
По т.2 - абсолютно си правtrustworthy написа:2. Подскачането на двигателят при гасене е съвсем нормално и се дължи на по-голямата компресия в цилиндрите на дизела. Дори и на новите коли ги има, без значение марката.4. едно е сигурно - не е грешка да се смени маслото, стига смяната да е с походящо, каквото се препоръчва
Новата ми служебна е Астра CDTI (commonrail) и скача като кон като гасиш мотора
Не че не си е кон, ама можеха да я направят малко по-добре
http://free.bol.bg/dodo155/AlfaRomeo/Punto_JTD_all.JPG
Alfa Romeo 147 07' 1.9 JTDm Q2
FIAT Punto 02' 1.9 JTD
FIAT Punto 99' 1.7 TD
Коментар
-
Това е малко прекалено... ако е толкова е заминал двигателят то въобще няма да пали!trustworthy написа:Исках да кажа, че просто , ако го няма това тресене при изгасяне определено е повод за притеснение
Щото ако не разтриса яко, значи двигателят е позаминал. в такъв смисъл
Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
Това е част от системата за рециркулация на изходните газове (EGR). Служи да върне част от тях обратно в двигателя като с това намлява вредните емисии изпускани в атмосферата. Клапана на снимката управлява друг който се намира пред двигателя върху изходящите колектори. Щом маркуча е изваден връщане на газове няма.По отношение на разхода вероятно няма да ти окаже влияние.1. На тази снимка се виждат едни малки маркучи. При мен единият е вкаран, а другият си виси свободно. Когато на празен ход го мушна се чува едно леко свистене от него. Трябва ли да е вътре или да си е така-отвън?
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар