и аз да споделя моя скромен опит в тая сфера, значи карам същата кола -НО никога не сам слагал само цедено олио,а винаги сам го варил с метанол,и съм нямал никакви проблеми дори и зимата несам го смесвал с нафта само си направих подгрева на филтъра ръчен(с копче),запалих доста хора да карат колите си на олио и споделяме опит,та за цеденото олио един приятел кара опел с исузо мотор около 2 седмици и му се прецака помпата,но без такава система за загряване такаче всеки си преценява.И аз си мисля за такава система но HOME MADE,и резервара за олиото да е под предния капак,но ме спира това че няма място
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
олио вместо дизел
Collapse
X
-
Едва ли помпата на твоя приятел се е прецакала от това, че няма система да подгряване. И какво общо има тя, при тези като в момента околни температури ? Е, ако това олио е било смесвано с други неща, например палмово масло е възможно.... но това си личи по цвета и вискозитета.Синът ми и през зимата, при плюсови температури е карал без подгряване.Както и да е, мисълта ми е, че не бива да се робува на митове и легенди, а на опита.Пак казвам, единствената полза от подгряващото скъпо устройство е да поддържа такъв вискозитет на олиото при който то да е течно.Нищо повече... там допълнителна филтрация няма.Пак подчертавам... карането на отработено олио е изключително ЧАСТЕН и УСЛОВЕН случай.... достъп до големи количеста, време за обработка, мъкнене, складиране, преливане, изливане, филтрация.Иначе останалото си е чесане на езици в графата"АТРАКЦИИ".Аз бих отишъл да изкарам някол лев повече, отколкото да се занимавам с тази изключително мръсна и трудоемка работа.djo8 написа:и аз да споделя моя скромен опит в тая сфера, значи карам същата кола -НО никога не сам слагал само цедено олио,а винаги сам го варил с метанол,и съм нямал никакви проблеми дори и зимата несам го смесвал с нафта само си направих подгрева на филтъра ръчен(с копче),запалих доста хора да карат колите си на олио и споделяме опит,та за цеденото олио един приятел кара опел с исузо мотор около 2 седмици и му се прецака помпата,но без такава система за загряване такаче всеки си преценява.И аз си мисля за такава система но HOME MADE,и резервара за олиото да е под предния капак,но ме спира това че няма място
SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
-
така за Славко не го намерих в Google но от Варненската фирма "Сасолио ЕООД" ето какво предлагат за 840лв за моя двигателСамо това ме притеснява:Внимание: този модел е предназначен само за дизелови двигатели с индиректно (предкамерно) впръскване на горивото, с работен обем до 3,5 литра, консумация до 30 литра на 100 км и горивонагнетателна помпа Бош *(или Зексел, Нипон Денсо, Дизел Кики, Дуон)* с изключение на Bosch VP44 и други помпи с вградена електроникаима и снимки на монтажа но не мога да ги кача
като тръгна да ги качвам и компа ми забива
Коментар
-
Абе знам че е спам и сигурно пак ще ми шокат административно канчето ама, с тези ваши идеи и цени на дизела ще ми изчезнат от магазините консумативите за салатата
Олиото може да се меси с някакъв разтворител, примерно газ за горене, спирт, или нещо друго което да предотврати замръзване
Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
benzol:Звъннах на братовчед ми в Пловдив, който е приятел със Славко.Каза ми, че това лято Славко е в Канада, довечера ще ми даде телефона му и скайп-ник.Предполагам,че ще можеш да се свържеш с него.Да, това което пише наистина е обезпокоително, ти май си с помпа ЛУКАШ-ЕПИК.Обикновен турбодизел с предкамерно впръскване си, но помпата май- беше с електронно управление.Трябва изрично да се консултираш с тях за това.Но за трети път ти казвам... поне до ноември това устройство не ти трябва.Опитай в началото олио в съотношение 20-80.Филтрите, както казах ще се запушват по-често в началото, от пречистването на горивната система, така, че винаги в теб имай резервни нафтови филтри.S_BANKOV:Дизелът е многогоривен двигател, много и най-различни лайна може да гори.Със спиртът хич не е в добри отношения, иначе светилната газ, трансформаторното масло, обикновеното отработено масло от двигатели, олито-изгоряло, неизгоряло, отработено или не... са му деликатес!
На този същия, който споменах горе в поста ми... братовчед ми, наглостта му стигна до там, да кара само, 100% с отработено двигателно масло една TOYOTA HILUX D-4D... e,накрая горката не издържа, показа му среден пръст, двигателят и блокира, май-беше маслен тромб, беше запушила маслен канал май, но дали сурогатното гориво беше причината, не се разбра.
По неговите думи, Мерцедес 124, 250 TD бил най-добрия мотор за лайната.Тази машинка кво е виждала, не е за вярване...
Само с въглищен прах и отработено ракетно гориво не е карана... и още върви, не могат да я счупят душманите!!!
SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
-
Ми колега ти каза че е Бош може ли да ми кажеш как да я проверя точно какъв и е моделаNino написа:Да, БОШ е по-добра за тези цели, доколкото и аз съм чувал.За другото питай специалист.... ся, тази информация, за толкова отговорно нещо да се черпи от ФОРУМНИ ТЛАКИ и СЕДЕНКИ е малко несериозно. Звънни на Гаринчата, той може да ти даде най-точната информация.Според мен проблем би могъл да има от механични примеси в олиото, сиреч да не си го филтрирал добре, но най-добре ще ти каже човекът който ти дадох.Успех!benzol написа:а с помпата как стоят работите има ли някакви проблеми с нея? честно казано не знам с каква съм лукас или бош ако е била лукас не е било много добре само до колкото знам е че не е механична ами електронна или нещо такова беше
Коментар
-
Е то TD100 мотора си е с помпа LUCAS, какво се чудите толкова, BOSCH е на JTD моторите.Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)
Коментар
-
Не, няма значение какъв е мотора, преди много години имах БРАВА 1.9 с чисто БОШ помпа! Просто ЛУКАС-ЕПИК, още не са си купили лиценза за производство на COMMON RAIL горивни системи, но искам да подчертая, че тя също е доста сериозна фирма. При JTD моторите, помпата не е толкова сложна и капризна както при РОТОРНИТЕ и РЕДОВИТЕ на другите дизели.Там си е една обикновена помпа за високо налягане, нищо повече.Единствената и задача е да нагнети до предписаните и барове в рейла, по-нататък за горивния процес се трудят дюзите и компютъра.benzol: От 93-94-та година не съм се качвал на друг автомобил освен на дизелов, но ако сега трябва да избирам, бих се поколебал.Вече по-доброто решение е една хубава количка с един газов инжекцион.Така, че имаш решение... на тезгяха за продажба, и това което казах.Пък и на фиатовите дизели икономичността никога не е била силната им страна!Успех!batproho написа:Е то TD100 мотора си е с помпа LUCAS, какво се чудите толкова, BOSCH е на JTD моторите.
SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
-
E, 1.3 мултиджета, но и рено имат много добър и икономичен 1.5dCi, TOYOTA също 1.4 D-4D, ФАЛ-ВЕТАТА, дори 1.9 литровите ПЕ-ДЕ-та са доста икономични.... Имах предвид моторите 1.9, нека някой да се похвали с икономичност при ПУНТО 1.7d и TD... както и да е.ivel написа:напротив-мултиджета има награда за най-икономичен дизел за 2008г.фиатските комън-рейли в момента са си класика
SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
-
Истината май е такава - икономична финансово кола ще е бензинка с газов инжекцион, но кадърно настроен и направен. Яд ме е, че точно като си направих форда и му скъсах скоростната кутия.Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Не се занимавай с глупости... отджамбазвай марейката, и без тва май-годинките са и много...и скачай на нещо по-ново...поне сега предлагане колкото щеш! На синът ми му писна от черния, мръсен труд по това олио и взе като за временно решение едно Пунто 1.6 бензинка.(работата му е такава, че половин година е във Франция, половин година тук). Супер е Пунтето, на извънградско, при яко напъване повече от 5.5-6 не ще да вдигне, ама в града.... майко мила.. ЛАМЯ... 10-11-12 (с климатика). Ся търси нещо, но определено с газ.Казва, че и във Франция много карат с газ, и иска да си ходи сега септември с нещо подобно.Тва е положението...Пунтото му беше при мен при последното му отсъствие и го карах често, да не му клеясат луфтовете... разори ме на градско, но на извънградско е добре.... газ няма щото не си заслужава при неговите изминати километри... но ако караш много... само ГАЗ!benzol написа:другия ми вариант е да сложа водородна клетка но 1 познат каза че е по опасно от газта и метана
иначе наистина имало ефект от нея(икономичност)
SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар