Колеги, прегледах набързо темите във форума, но не открих нещо по въпроса. Ако някой има преки практически впечатления от газови устройства монтирани на дизелов двигател, моля да ги сподели! Прочетох малко теория по въпроса, но ми се струва доста непълна информацията...
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Газово устройство за дизелов двигател
Collapse
X
-
Аз лично виждам така нещата:При помпи управлявани от ЕКУ-то, най-вероятно ползват предварително програмирани газови ЕКУ-та за модела на колата. Силно се съмнявам всеки газаджия, да знае как и с колко да ограничи горивото.Т.е. и колата трябва да е сток, без чипове/ремапи и power box-ове.При механични помпи ще е е интересно вече, докато се нацели горивото.Общо взето пък не виждам, кой в Стара Загора ще я свърши към днешна дата таз работа
F9Q750 @ 151hp/332.2Nm
Коментар
-
Странно :D Не съм се замислял до сега, но ако вместо да се ползва турбо-коректора за обогатяване с повече нафта, налягането към него се подаде към газовата, дали няма да компесира с газ вместо нафтаeh4ev07 написа:В тая ситуация на мен пък ми е интересно как ще прехвърли на дизел при свършване на на газта примерноemzo написа:.....При механични помпи ще е е интересно вече, докато се нацели горивото......

А като свърши газта - пускаш налягането да действа нормално върху турбо-коректора и си ти
Елементарно като цвичка
Дори няма да се променя оригиналното управление по никакъв начин, и при проблем с газта, само си щтракваш копчето и забравяш че си присаждал нещо допълнително. Е сега се замислих вече за газова на Марчето, щом няма да се бара нищо по оригинала.
За съвсем обикновен дизел ...
Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
1
някой с jtd пробвал ли е това http://www.led-osvetlenie.com/index....product_id=154 интересно ми е
Fiat Bravo 1.9 JTD 105 HP+чип+//// powered by mitaka_neikov
Коментар
-
До колкото съм чел по нета....... дизела не се пипа. Подава се газ, дизела се намалява от натискането на педала.Аз съм опитвал ННО на обикновен дизел само на ниските обороти, ефекта който се получи е, че газовете спират да лютят и миризмата става мека. П.С. имам я цялата система, но ме мързи да я монтирам.
Коментар
-
Да така е, но това ми се вижда най-добрия вариант, с малки изключения. Всъщност не съм сигурен че някой използва такова управление на газова за дизел. Просто това ми мина като идея, но ще има и нежелани ефекти, ако е обикновена газова. Газов инжекцион би вършил доста по-добра работа. На ТД100 пуск/стоп клапана също така изпълнява и функцията на cut-off клапан, и когато той затвори, при всички положения ще има подадена газ към някой от цилиндрите, а в същото време няма да има приток на нафта, което води до изхвърляне на неизгоряла газ в ауспуха ... и "бум"dinko69 написа:Това не означава ли, че газ ще се ползва само над 2хил оборота?
Остава варианта да се изключва функцията cut-off докато се ползва газ, което пък ще наложи поставяне на амортисьор на лоста за газта ... и по-добре да не се занимаваме с глупости
В крайна сметка една такава модификация на ДВГ с добавяне на газова уредба, винаги осира нещата, независимо акъв е ДВГ. Все пак има възможност да се постави газова на дизелов ДВГ, но трябва да се проучат някои въпроси, преди да се пристъпи към действие.
Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Тия хора http://avtogas-bg.com/%D0%B4%D0%B8%D...7/казват, че го правят, но цената е над 1400 лв.
Коментар
-
1400лв са страшно много пари, не знам какво толкова има за тези пари. Хайде да помислим какво можем да направим в домашни условия.Докато пишех ми хрумна една идея.Прави се някакво устройство което се връзва към дюзите. Монтират се и газови дюзи на всеки цилиндър. Ако паленето е 1-3-4-2 връзваме газовите дюзи с един цилиндър напред или като има палене на първи ще се подава сигнал за отваряне на 3-та газова дюза. След това докато пали 3-ти цилиндър ще има сигнал към 4-та газова дюза. По този начин ще подаваме газ в смукателният колектор преди паленето. Само трябва да се види кога точно има такт засмукване за да се види с колко трябва да избяга паленето от подаването, защото това го мисля набързо без да съм проверил точно тактовете. Налягането при дюзите ще е по високо от това което може да надуе турбината, налягането няма да се променя. Хайде помислете и вие, че аз отивам в гаража да си обслужвам мотоциклета.
Коментар
-
Точно това си мислех и аз, но остава проблема с момента в който отнемеш газта и спре подаването на нафта към цилиндрите. Тоггава вече ще има един цилиндър в който ще е подадена газ, а като няма нафта, няма и кой да възпламени газта. Изпуснатата газ ще предизвика детонация в турбината, заради високата температура, и не е ясно какви ще са последиците. А ония момчета от линка, работят със JTD и нагоре - тези които са с електронно управление на дизеловите дюзи. Подаването на газ лесно ще се уточни, като се подава на през един цилиндър по реда на работа - 1-ви работи 4 -ти засмукава, 3 -ти работи 2-ри засмуква и т.н.т. То всъщност този ефект и при JTD трябва да се получава. А за ТД, вместо да се взема инфо от педала на газта, може да се ползва датчик за налягане, който да следи налягането в смукателния колектор и да обогатява с газ, вместо турбокоректора да обогатява с нафта.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Не мисля, че ще има проблем от това, че е вкарана смес която не е изгоряла и след това отива в генерацията. По старите "прекъсвачи" (защита от високи обороти) на двигателите бяха в палеца на дистрибутора. Над дадени обороти от центробежната сила палеца отвеждаше искрата на друго място, не към свещите и по този начин се ограничаваха оборотите. Е след идването на искрата нямаше взривове.... Пък и да има взрив.... тъкмо ще събори саждите Yellow_Flash_Colorz_PDT_07
Коментар
-
С това не съм съгласен и катгорично мога да заявя че грешиш. С бензиновите СВГ съм много по-добре запознат, отколкото с дизелите. Ако искаш мога да ти обясня как точно сме си правили шеги с пешеходците, точно с неизгоряла смес в ауспука и искара подадена в "подходящ" моментchaveto написа:Не мисля, че ще има проблем от това, че е вкарана смес която не е изгоряла и след това отива в генерацията. По старите "прекъсвачи" (защита от високи обороти) на двигателите бяха в палеца на дистрибутора. Над дадени обороти от центробежната сила палеца отвеждаше искрата на друго място, не към свещите и по този начин се ограничаваха оборотите. Е след идването на искрата нямаше взривове.... Пък и да има взрив.... тъкмо ще събори саждите Yellow_Flash_Colorz_PDT_07
Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Аз така преди време с ладичката - карам си на скорост и гася от контактният ключ, после само подавам контакт иDido_Lyubenov написа:С това не съм съгласен и катгорично мога да заявя че грешиш. С бензиновите СВГ съм много по-добре запознат, отколкото с дизелите. Ако искаш мога да ти обясня как точно сме си правили шеги с пешеходците, точно с неизгоряла смес в ауспука и искара подадена в "подходящ" моментchaveto написа:Не мисля, че ще има проблем от това, че е вкарана смес която не е изгоряла и след това отива в генерацията. По старите "прекъсвачи" (защита от високи обороти) на двигателите бяха в палеца на дистрибутора. Над дадени обороти от центробежната сила палеца отвеждаше искрата на друго място, не към свещите и по този начин се ограничаваха оборотите. Е след идването на искрата нямаше взривове.... Пък и да има взрив.... тъкмо ще събори саждите Yellow_Flash_Colorz_PDT_07
Ако говориш за такъв случай се получава добро прочистване на гърнетата
А за дизел с газово, незнам дали си заслужава разправията...
Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 105 2000
Lancia Lybra 1.9 JTD 115 2002
Коментар
Реклама
Collapse



Коментар