Е смених тапата на 4 цилиндър с маркуче затапено с винтче.Ще видим резултата.Смених и още маркуче с позиция 4,а другите съм ги сменял преди 20000 км.Още веднъж питам някой ако знае какво е позиция 3 и каква функция изпълнява.Къде също се намира клапана за да не се връща горивото към резервоара да не би да е в поз.1
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Обезвъздушаване на 1,9 ТД100
Collapse
X
-
Доколкото знам това е клапан за излишната нафта . Сигурното е , че като го изключиш , двигателя започва да звучи ужасно . Започва да работи още с подаването на контакт и не спира докато двигателя работи.И струва ми се , цъка с различна честота , което ме навежда на мисълта , че се командва електронно.На стария ми Опел вместо гумена тапа на четвъртата дюза , бях сложил стоманен пирон и той работи безотказно десет години .
Коментар
-
Тornado, аз имам и едно Рено-5 дизел, което е на 20 години с помпа Бош.Те неговата помпа гледат като индианец пишеща машина в Бош представителство, та за този къде къде по-нов автомобил ли? Ставаше дума за един електромеханичен регулатор на налягането и скъсах два чифта обувки докато го намеря.Не вярвам колегите да си пазят професионалните тайниTornado написа:И на мен ми е интересно някой да разкаже какви са тези елементи и малко повече за този мотор на Фиат ,обаче явно или никой не знае или не им се издава професионална тайна.SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
-
Това отдавна не е "професионална тайна", а това че повечето майстори не разбират от този двигател е факт.Тази тема виси тука от 2 месеца и никой не си направи труда да прочете какво пише в документацията. В DOWNLOADS раздела има няколко книги за този и другите двигатели. 1.9ТД100 двигателя, както и помпата са описани в Сервизно описание част 3Аз не съм майстор, но по въпросите:- Номер 3 от снимката е електромагнитен клапан за предварението. Накратко казано в зависимост от честотата с която "трака" се регулира предварението за впръскване на горивото. Като се изключи кабела се задава максимално предварение.- Номер 5 е електромагнитен клапан за контролиране на вакуумниа клапан (черното нещо отгоре на помпата от което излиза жило) за вдигане на оборотите при студен двигател или включен климатик.- Номер 6 е също електромагнитен клапан (по-сложен) за контролиране на EGR клапана (т.е. системата за рециркулация на отработените газове)Stilo Dynamic MW 1.9 JTD '03
Punto HLX JTD '02
Коментар
-
Добро обяснение, мерси!yani написа:Това отдавна не е "професионална тайна", а това че повечето майстори не разбират от този двигател е факт.Тази тема виси тука от 2 месеца и никой не си направи труда да прочете какво пише в документацията. В DOWNLOADS раздела има няколко книги за този и другите двигатели. 1.9ТД100 двигателя, както и помпата са описани в Сервизно описание част 3Аз не съм майстор, но по въпросите:- Номер 3 от снимката е електромагнитен клапан за предварението. Накратко казано в зависимост от честотата с която "трака" се регулира предварението за впръскване на горивото. Като се изключи кабела се задава максимално предварение.- Номер 5 е електромагнитен клапан за контролиране на вакуумниа клапан (черното нещо отгоре на помпата от което излиза жило) за вдигане на оборотите при студен двигател или включен климатик.- Номер 6 е също електромагнитен клапан (по-сложен) за контролиране на EGR клапана (т.е. системата за рециркулация на отработените газове)
Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
имам проблем с паленето, който съм описал подробно в друга тема, но търсейки отговори, попаднах на тази интересна дискусия.та сутрин /като колата е седяла по-дълго изгасена/ ми засмуква въздух от някъде и върти поне 30 сек докато подкачи наново нафта и тръгне. иначе при спиране за по-кратки интервали си пали без проблем.като сте правили сериозни проучвания на въпроса с въздуха, кои са слабите места, от където може да вкарва въздух при загасен двигател?/иначе трябва да обезвъздушавам с помпичката сяка сутрин за безпроблемен старт/.Bravo SX TD100, 1997
Коментар
-
Nino написа:Това много лесно се проверява.Гасиш мотора, махаш тапата на 4-та дюза броиш до 20 слагаш пак тапата и ако запали без проблем значи не съм прав.Връща нафта когато помпата работи.Когато мотора е изгасен, горивната система е под налягане ако всичко е херметически уплътнено и клапана за обратната нафта във филтъра или някъде другаде е изправен .При най-малкото неуплътнение за да се изравни налягането с атмосферното засмуква въздух и идват проблемите.Също ако този клапан е неизправен... при мен се намира в самия горивен филтър, това същото налягане връща нафтата обратно в резервоара и за това някои коли при отлична компресия, трябва малко да повъртят за да запалят... т.е горивоподкачващата помпа да подкачи отново гориво.Tornado написа:Браво dodo един от форума да е съгласен че там връща нафтата.Fiat Marea TD100
Коментар
-
@НиноКолега,много ми е интересно да обясниш по-подробно как една система може да засмуче въздух като е под налягане както се изразяваш в поста си.Това може да се случи само ако има подналягане/вакум/.В случая,който разглеждаш може да има само изтичане на гориво навън от системата.Nino написа:Бъркаш Торнадо, точно от там смуче гадно въздух като изгасиш колата.Горивната система е под налягане и всмуква въздух от където не е уплътнено.Скоро се вкарах в приключение с Пунтото.Отвих най-долното капаче на филтъра за източване на водата... веднага смукна въздух.Може би трябваше да направя тази операция при работещ двигател.
Коментар
-
Stefan Hadjov написа:@НиноКолега,много ми е интересно да обясниш по-подробно как една система може да засмуче въздух като е под налягане както се изразяваш в поста си.Това може да се случи само ако има подналягане/вакум/.В случая,който разглеждаш може да има само изтичане на гориво навън от системата.Nino написа:Бъркаш Торнадо, точно от там смуче гадно въздух като изгасиш колата.Горивната система е под налягане и всмуква въздух от където не е уплътнено.Скоро се вкарах в приключение с Пунтото.Отвих най-долното капаче на филтъра за източване на водата... веднага смукна въздух.Може би трябваше да направя тази операция при работещ двигател.
Смуква си още как от тапичката на дюзата на 4 цилиндър.Магистралата за излишното гориво има едно разклонение до клапан-авансатора и от там идват проблемите с гаснене след палене или трудно първо палене за деня.
Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Ако успееш да докажеш,че от система която е под налягане може да засмуква атмосверен въздух ще те направят нобелов лауреат.Истината е че:или няма нялягане,а има подналягане или въздуха е с по-голямо налягане от това на помпата.Би трябвало да се досещаш от недостоверноста на твърдението ти.Tornado написа:Stefan Hadjov написа:@НиноКолега,много ми е интересно да обясниш по-подробно как една система може да засмуче въздух като е под налягане както се изразяваш в поста си.Това може да се случи само ако има подналягане/вакум/.В случая,който разглеждаш може да има само изтичане на гориво навън от системата.Nino написа:Бъркаш Торнадо, точно от там смуче гадно въздух като изгасиш колата.Горивната система е под налягане и всмуква въздух от където не е уплътнено.Скоро се вкарах в приключение с Пунтото.Отвих най-долното капаче на филтъра за източване на водата... веднага смукна въздух.Може би трябваше да направя тази операция при работещ двигател.
Смуква си още как от тапичката на дюзата на 4 цилиндър.Магистралата за излишното гориво има едно разклонение до клапан-авансатора и от там идват проблемите с гаснене след палене или трудно първо палене за деня.
Коментар
-
Чакай тук нещо не можем да се разберем.Става дума затова ,че системата засмуква въздух когато двигателя е в покой ,а не в движение.Stefan Hadjov написа:Ако успееш да докажеш,че от система която е под налягане може да засмуква атмосверен въздух ще те направят нобелов лауреат.Истината е че:или няма нялягане,а има подналягане или въздуха е с по-голямо налягане от това на помпата.Би трябвало да се досещаш от недостоверноста на твърдението ти.Tornado написа:Stefan Hadjov написа:@НиноКолега,много ми е интересно да обясниш по-подробно как една система може да засмуче въздух като е под налягане както се изразяваш в поста си.Това може да се случи само ако има подналягане/вакум/.В случая,който разглеждаш може да има само изтичане на гориво навън от системата.Nino написа:Бъркаш Торнадо, точно от там смуче гадно въздух като изгасиш колата.Горивната система е под налягане и всмуква въздух от където не е уплътнено.Скоро се вкарах в приключение с Пунтото.Отвих най-долното капаче на филтъра за източване на водата... веднага смукна въздух.Може би трябваше да направя тази операция при работещ двигател.
Смуква си още как от тапичката на дюзата на 4 цилиндър.Магистралата за излишното гориво има едно разклонение до клапан-авансатора и от там идват проблемите с гаснене след палене или трудно първо палене за деня.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар