Ето ви и помпата с позиция едно е това с което трябва да помпите а с позиция 2 винта който трябва да развиете на два три оборота и така докато спре да излиза въздух затягате без да спирате помпането.Желателно е да поставите късо маркуче което да се излива в малка бутилка иначе всичко става в гориво около помпата.Имам и едно въпросче каква функция изпълнява детайла означен с номер 3.А въпросните тапи на 4 цилиндър които споменават колегите са за излишната нафта която се връща в резервоара и от там въздух не може да се смуче и да прави проблеми.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Обезвъздушаване на 1,9 ТД100
Collapse
X
-
Бъркаш Торнадо, точно от там смуче гадно въздух като изгасиш колата.Горивната система е под налягане и всмуква въздух от където не е уплътнено.Скоро се вкарах в приключение с Пунтото.Отвих най-долното капаче на филтъра за източване на водата... веднага смукна въздух.Може би трябваше да направя тази операция при работещ двигател.SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
-
Искаш да кажеш че смуче въздух от тапичката на 4 цилиндър.Или някое пробито маркуче за излишната нафта между дюзите.Защото и аз имам малко нафта около дюзата на 4 цилиндър обаче не се вижда да сълзи от някъдеFiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
И при мен се започна със сълзене на малко нафта която не можех да определя от къде идва. Няколко дни по късно при сутрешното палене работеше все едно на 3 цилиндъра. След еднократно завишаване на оборотите се оправяше и цял ден никакви проблеми. Минаха няколко дни докато открия, че скапаната тапичка се е нацепила. Сега интересното е, че паралелно с този проблем се появи и друг. Сутрин при потегляне със студен двигател придърпва много яко, направо тресе. Като загрее колата се оправя. Какво мислите, възможно ли е да трябва допълнително обезвъздушаване по посочения горе методFIAT Marea 1.9 / TD75 (11/96)
FIAT Punto 1.9 / DS60 (06/99)
Коментар
-
На мен ми течеше от там нафта. След това почна да сълзи с рапидката, а сега се навлажнява малко, защото сложих и телчица. Но явно трябва да си намеря тапичка, защото така няма да се получат нещата, НО не ми е смучело въздух от тям и НЯМА как да смуче, защото от там връща, а не засмукваSve написа:И при мен се започна със сълзене на малко нафта която не можех да определя от къде идва. Няколко дни по късно при сутрешното палене работеше все едно на 3 цилиндъра. След еднократно завишаване на оборотите се оправяше и цял ден никакви проблеми. Минаха няколко дни докато открия, че скапаната тапичка се е нацепила. Сега интересното е, че паралелно с този проблем се появи и друг. Сутрин при потегляне със студен двигател придърпва много яко, направо тресе. Като загрее колата се оправя. Какво мислите, възможно ли е да трябва допълнително обезвъздушаване по посочения горе метод
http://free.bol.bg/dodo155/AlfaRomeo/Punto_JTD_all.JPG
Alfa Romeo 147 07' 1.9 JTDm Q2
FIAT Punto 02' 1.9 JTD
FIAT Punto 99' 1.7 TD
Коментар
-
Това много лесно се проверява.Гасиш мотора, махаш тапата на 4-та дюза броиш до 20 слагаш пак тапата и ако запали без проблем значи не съм прав.Връща нафта когато помпата работи.Когато мотора е изгасен, горивната система е под налягане ако всичко е херметически уплътнено и клапана за обратната нафта във филтъра или някъде другаде е изправен .При най-малкото неуплътнение за да се изравни налягането с атмосферното засмуква въздух и идват проблемите.Също ако този клапан е неизправен... при мен се намира в самия горивен филтър, това същото налягане връща нафтата обратно в резервоара и за това някои коли при отлична компресия, трябва малко да повъртят за да запалят... т.е горивоподкачващата помпа да подкачи отново гориво.Tornado написа:Браво dodo един от форума да е съгласен че там връща нафтата.SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
-
Малко разсъждения по темата пак че стана много интересна.Защо когато свършите нафтата тогава и обезвъздушите помпата не въртите мотора и да развивате гайките на тръбичките към дюзите за да премахнете въздуха и от там.По същата логика на NINO ако има някоя дюза която е износена или с слаба пружина и подлива както се казва и от там ще засмуква въздух и ще връща горивото обратно.И във тая връзка ще пробвам май да си извадя всички маркучета за излишната нафта да карам така да изцапам двигателя и да пробвам дали ще има промяна.За мен лично ако смуче въздух то това е допомпата от там нататък тръбичките за високото налягане не са проблем освен ако не пръска от някъде и някоя дюза не работи правилно поради загуба на налягане.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Приятелю Tornado,Tайфун или там каквото си....Точно когато се стремим да обезвъздушим системата правим ТОВА...."РАЗВИВАМЕ ГАЙКИТЕ НА ТРЪБИЧКИТЕ КЪМ ДЮЗИТЕ", има автомобили при които това е един от малкото способи за обезвъздушаване... Опел Кадет, Астра 1.7 моторите!!!Износената или със слаба пружина ДЮЗА, няма А Б С О Л Ю Т Н О никакво значение към херметичността на системата, а единствено към налягането на впръскване, което помпата подава и дали въпросната дюза ще отвори /впръска/ съгласно подаденото и гориво и налягяне!!! Винаги съм застъпвал тезата,че когато човек пише във форума, трябва да носи някаква отговорност, поне морална за постовете си!!! Твърдението ми не е продиктувано то 14 годишния опит при карането на дизели, а от възможността ,която "модерния" човек има да чете.. книги и интернет и да взема правилни решения. Сори приятелю ако съм те засегнал, нищо лично, просто ЛЮБОВ КЪВ ФАКТИТЕ! На здраве!Tornado написа:Малко разсъждения по темата пак че стана много интересна.Защо когато свършите нафтата тогава и обезвъздушите помпата не въртите мотора и да развивате гайките на тръбичките към дюзите за да премахнете въздуха и от там.По същата логика на NINO ако има някоя дюза която е износена или с слаба пружина и подлива както се казва и от там ще засмуква въздух и ще връща горивото обратно.И във тая връзка ще пробвам май да си извадя всички маркучета за излишната нафта да карам така да изцапам двигателя и да пробвам дали ще има промяна.За мен лично ако смуче въздух то това е допомпата от там нататък тръбичките за високото налягане не са проблем освен ако не пръска от някъде и някоя дюза не работи правилно поради загуба на налягане.SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
-
Нещо и на мен ми стана интересно.След нагнетателната помпа,горивото е с налягане доста по-високо от атмосферното,така че ако има пропуск,то от там единствено може да пръска,тече или капе нафта.Дори и при загасен двигател след като има възвратен клапан то налягането пак си остава високо и единственото което би могло да се получи е с времето налягането в системата и атмосферното да се изравнят,след като изтече достатъчно гориво.
Коментар
-
а от каде може да ми с,уче въздух мойта кола , когато паля сутрин прекъсва леко, но когато и дам малко гас и после се стабилизира, колкото по дълго време не съм е палел толкова по трудно запалва.И един друг въпрос до каде на щеката трябва да е маслото до горе ли или малко под максимума.МерсиFiat Marea 1,9TD100
Коментар
-
При теб може и друг да е проблемаreiban написа:а от каде може да ми с,уче въздух мойта кола , когато паля сутрин прекъсва леко, но когато и дам малко гас и после се стабилизира, колкото по дълго време не съм е палел толкова по трудно запалва.И един друг въпрос до каде на щеката трябва да е маслото до горе ли или малко под максимума.Мерси
Ако засмуче въздух, то еднакво ще пали всеки ден, а и след запалване няма да прекъсва
http://free.bol.bg/dodo155/AlfaRomeo/Punto_JTD_all.JPG
Alfa Romeo 147 07' 1.9 JTDm Q2
FIAT Punto 02' 1.9 JTD
FIAT Punto 99' 1.7 TD
Коментар
-
мисля, че е въздух защото като е изгася и се чува едно като смучене но немога да разбера от къде е, ходих на един дизелджия който ми го хвалеха много и му казах какви са симптомите и той каза че взима въздух от някъде да си проверя всичко от резорвара до помпата(също така и по някой път сама вдига оборотите)Fiat Marea 1,9TD100
Коментар
-
И моите така се вдигатreiban написа:мисля, че е въздух защото като е изгася и се чува едно като смучене но немога да разбера от къде е, ходих на един дизелджия който ми го хвалеха много и му казах какви са симптомите и той каза че взима въздух от някъде да си проверя всичко от резорвара до помпата(също така и по някой път сама вдига оборотите)
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар